Esky Lipo batterij doet vreemd

He mensen,
ff een vraag over mij batterij als ik hem oplaat dan branden alle 2 de leds de rode en groene en die knippere te gelijk.
op de charger staat als dat gebuurt "battery goes wrong" vraag me af wat er dan fout gaat ? Aan de batterij is niks te zie geen bolling of iets in die richting.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik er aan zou kunnen doen, en of zo iets onder garantie valt ?

Laatst bewerkt:
Misschien heb je hem te ver leeggevlogen?
Doorgaans gaat een lipo lader niet laden als de accu onder een bepaalde spanning zit..

mss is er een kabeltje van de balanceerstekker losgekomen, meet eens of er 1 van de pinnetjes van de accu balanceerstekker onderbroken is .

Laatst bewerkt:
zelfde uitdaging gehad met een e-sky accu

Ik heb in mijn enthousiasme ook kennis gemaakt met het knipperen van beide lampjes. Ook de Esky lader. Ik had de heli, na aankondiging van de "lege" accu, nog teveel belast, elke keer weer starten en veel bewegingen laten zien. Op het moment van laden gaf hij direct de twee knipperende lampjes.

Na meting bleek de meter 2,6 volt aan te geven (verdeeld over 3 cellen?)

Ik heb vervolgens een oude laptop voeding gepakt en een kwartier lang 12 volt direct op de accu geplaatst.. (via de rode en de zwarte draad)

Ik deed dit overigens wel buiten op een tuintafel....

Na meten bleek er meer in te zitten en heb hem toen (verder) geladen met de reguliere lader.. en zonder problemen vlieg ik nog steeds met deze accu...

Noem het mazzel.... maar het werkte....

Suc6

Mijn Esky lader doet ook vreemd bij het laden!

Als ik mijn accu aansluit ( met een gemeten spanning van 8,8 V over 3 cellen) dan blijft het rode lampje branden, dat hoort, maar het groene lampje knippert. Dit lijkt allemaal vrij normaal.... maar na een ruime minuut stopt de lader abrupt en brand alleen nog het rode lampje.

Zodra ik de lader van spanning afhaal en opnieuw aansluit, + de accu, begint het vorige verhaal weer op nieuw...

Ik gebruik de EK2-0855 lader met een Himodel 2250 mAh accu.

Weet iemand misschien wat er mis is of zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Sam

Back