ESKY simulatorkabel gebruiken i.c.m. Windows Vista

Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een Honeybee CP3 waarbij ik voor de zender (2.4GHz 6CH ET6 EK2-0406I) een USB adapter heb gekocht (EK2-0900A). Nu krijg ik echter op mijn laptop met vista de zender niet aan de praat met FMS. De DLL files heb ik geinstalleerd en FMS werkt. Alleen ik weet niet hoe ik mijn zender werkend krijg op de computer.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Groeten,

Anton

Ga je met FMS aan de slag steek dan de USB stekker in je computer, waarna je FMS opstart. Als eerste kies je in het menu ‘Bediening’ de optie ‘Analoge bediening’. Je krijgt dan een keuzemenu waarin je de optie ‘Joystick interface’ kiest. Vervolgens klik je op de knop ‘Toekenning / Kalibiratie’ in het venster wat vervolgens wordt getoond.

Neem in dat venster vervolgens deze onderstaande instellingen over. Van boven naar onder 8,8,8,8,4V,2,1V,3. Ze zijn geschikt voor mode 2 besturing en de 42 GHz zender van E-Sky. Heb je een 35 mHz zender laat dan het vinkje achter de 1 weg.

Lukt het toekennen van de kanalen niet, wijs dan in eerste instantie niet alle kanalen toe. Alleen de onderste vier zijn van belang voor de FP. Wijs eerst de Staart en Pitch toe en wijs alle anderen toe aan een niet gebruikt kanaal (bijvoorbeeld 8. Kijk vervolgens of je helikopter op de juiste manier (afhankelijk van de mode waarin je vliegt) reageert. Is dat niet het geval zet achter de Staart of Pitch een vinkje in het veld ‘Inv’, afhankelijk van de afwijking die je aantreft. Werkt dat ga een stap verder en wijs vervolgens de volgende twee kanalen toe.

Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Hoi Martin,

Dank voor je zeer uitgebreide instructies. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om de juiste instellingen toe te bedelen. De zender doet maar een fractie van wat ik wil dat hij doet. Weet nu niet of dit ligt aan mijn computer, zender of instellingen van FMS. Kan ik het beter misschien proberen op een pc met Windows Xp of maakt dit niet uit?

Groeten,

Anton

Om niet gelijk een nieuw topic te openen. Heeft er al iemand enig idee, hoe je het werkend kan krijgen met Windows 7??

Back