esky weg andere chopper gekocht probleem??

nu mijn esky chopper weg is omdat deze toch wel een paar flinke klappen heeft gehad nu een andere gekocht.

het is de protech 425 zoom

nu heb ik er een ontvanger bij gekocht van multiplex de rx-7

nu heb ik het probleem dat de servo`s van de protech niet werken
het is een gloed nieuw toestel dus de sero`s ook.

ik gebruik de esky 6ch zender omdat ik nog geen andere heb
de zender werkt wel op de ontvanger want waneer ik er de servo van de honeybee op zet werkt deze wel.

doe ik iets niet goed ljkt me sterk dat alle sevo`s van de protech kapot zijn.

ik probeer het nu wel op de accu pack van de esky deze is maar 800 mah.
de accu van de protech is nog niet vol geladen deze is wel veel zwaarder
2200mah ik snap het even niet meer???:confused::confused:

Je moet ook een E-Sky receiver hebben bij een E_Sky zender. Bij 2.4 Ghz werkt het niet als bij de Mhz zenders, elke fabrikant gebruikt zijn eigen systeem.

Als wat tijn zegt niet het probleem is moet je is kijken of alle serve kabeltjes geen contact maken met het frame en/of ze wel op de goede sterkertjes zitten.

(de kabeltjes kunnen doorgesneden zijn door het carbon frame. En carbon geleidt, dus dat kan kortsluiting veroorzaken)

de zender die ik gebruik ie een mhz zender de stekkers van de servo liggen
niet op het frame alles ligt los omdat ik de multiplex ontvanger eerst heb moeten inleren zender ontvanger combinatie werkt oude servo`s werken er wel op de nieuwe niet.:confused::confused:

wat ik bedoel is.

ik heb een nieuwe heli gekocht een protech zoom 425.
het is een RTF. dus met serov`s bruschless motor en een regelaar.
er zat dus geen zender met ontvanger bij.

ik heb er een 35mhz van multiplex bijgekocht omdat ik nog een zender van esky had liggen van mijn hb cp2.

wanneer ik nu de nieuwe servo`s van de protech heli aan sluit op de ontvanger van multiplex doen deze niets.

wanneer ik nu mijn oude servo`s van mijn hb cp2 aanluit op de multiplex ontvanger werken deze wel en dit alles met de 35mhz zender van esky.

ikkan bijn niet geloven dat alle servo`s van de protech heli defect zijn

daarrom de vraag doe ik iets niet goed??

Er blijven mij even wat dingen onduidelijk in je verhaal :confused:

Je gebruikt een 6 kanaals zender van E-Sky! Digitaal of met kristallen ?

Mijn inziens, dat heb ik vroeger ook gedaan, kan je wel de zender EN ontvanger van de E-Sky gebruiken maar NIET de combinatie maken met een afwijkend merk ontvanger. In mijn geval had ik een 2,4 Ghz zender/ontvanger.

De E-Sky zenders zijn niet echt heel slecht. Helaas kan je er maar zeer gering afstellingen aan veranderen. Kijk eens rond voor een andere digitale zender/ontvanger dat levert echt veel meer vlieg plezier op!

Succes met testen.

de zender die ik gebruik is een 6ch kristal zender.

moet toch niet uitmaken voor de servo`s

de ontvanger werkt wel want een goedkoope servo van de esky werkt er wel op de iets duurdere van de protech heli die niets.:confused::confused::confused:

Wat tieske bedoelt is:

Hij heeft een 35 mhz zender van esky
Hij heeft een 35 mhz ontvanger van multiplex
Hij heeft servo's van esky en
Hij heeft servo's van protech

De combinatie van esky zender met multiplex ontvanger en esky servo's werkt naar behoren.
De combinatie van esky zender met multiplex ontvanger en protech servo's werkt niet.

Zeg ik het goed zo?

Heb je de stekkertjes van de protech servo's wel goed om in de ontvanger gestoken?

Mijn esky zender werkt ook gewoon met mijn multiplex en futaba ontvangers(digitaal en analoog,maakt niks uit). Ongeacht welke servo's ik gebruik.

Fred

Dus hij moet de ontvanger naar esky veranderen , RIGHT ? :confused:
Ik vind het maar een ingewikkelde configuratie ...

Ja, hij kan natuurlijk ook gewoon die protech heli voorzien van esky servo's.
Dan werkt het ook.
Maar dan weet hij nog niet waarom de protech servo's niet werken op een multiplex ontvanger.

protech wil blijkbaar niks te maken hebben met esky xD. probeer is een andere zender bijv spektrum dx6i niet al te duur en ik kan je verzerkeren dat die het wel doet :)

Nee het weer is niks! Die zender wel! Gebruikt ik ook met 5 heli's en en ben er dik tevreden mee. T.Z.T zal het een Dx8 worden denk ik. :banana:

Back