Welkom Ronald, ga even zitten, ik ga je zwaar teleurstellen, voorlopig althans.
Schitterende toestellen,
absoluut niet geschikt voor beginners. Te vergelijken met rijles nemen in een Formule I auto. Lees/blader een beetje door onderstaande links, dan krijg je betere indruk van geschikt beginnerstoestel. Een trainer vliegt stabiel, niet snel, doorgaans hoogdekker, vast landingsgestel, geen frutsels, niet cool en lijkt nergens op.
faq-beginners-rc-lees-dit-eerst
hoe-bouw-ik-zelf-een-trainer-als-beginner
online-boek-voor-beginners
een-zender-kiezen
En ga ook langs bij club (zondagmiddagen zijn het drukst) voor goed idee van (on)mogelijkheden, en voor veel vragen stellen, wellicht zelfs een proefvluchtje. Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B
www.airtoi.com -> clubs (NL & B)
www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)
Forumtip: geef ook even je leeftijd ("=" budget en kennis, hoewel het qua budget wel goed zit zo te zien

) en je woonplaats op in profiel. Kan iedereen het zien. MIsschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.
Warbird-clubs of groepjes zijn er bij mijn weten niet. Maar ik kan je zeker aanraden om naar Oss te gaan:
6e-dutch-warbird-scale-meeting-delta-oss-2011-a , (
abonneren voor updates)voor bijvoorbeeld de
toestellen van Jan Hermkens. Zeker weten dat jij met je liefde voor Warbirds daar zeer gefrustreerd/ongeduldig zult vertrekken
Filmpje ter leringhe ende vermaek