ESM Hurricane

Hallo,
als nieuwkomer :yes:op het forum ben ik op zoek naar mensen die ervaring hebben met ESM Spitfire of Bf109 of Hurricane en dan met de 4tact. Ik wil zelf de ESM Hurricane bouwen en vliegen (wellicht in een warbird group?) en zie op internet dat de kits in de US of A te bestellen zijn. Heeft iemand ervaring met deze kisten, waar kun je ze in Europa bestellen of toch per order uit de USA?

Ronald

Welkom Ronald, ga even zitten, ik ga je zwaar teleurstellen, voorlopig althans.
Schitterende toestellen, absoluut niet geschikt voor beginners. Te vergelijken met rijles nemen in een Formule I auto. Lees/blader een beetje door onderstaande links, dan krijg je betere indruk van geschikt beginnerstoestel. Een trainer vliegt stabiel, niet snel, doorgaans hoogdekker, vast landingsgestel, geen frutsels, niet cool en lijkt nergens op.
faq-beginners-rc-lees-dit-eerst
hoe-bouw-ik-zelf-een-trainer-als-beginner
online-boek-voor-beginners
een-zender-kiezen

En ga ook langs bij club (zondagmiddagen zijn het drukst) voor goed idee van (on)mogelijkheden, en voor veel vragen stellen, wellicht zelfs een proefvluchtje. Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL & B
www.airtoi.com -> clubs (NL & B)
www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

Forumtip: geef ook even je leeftijd ("=" budget en kennis, hoewel het qua budget wel goed zit zo te zien :)) en je woonplaats op in profiel. Kan iedereen het zien. MIsschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.

Warbird-clubs of groepjes zijn er bij mijn weten niet. Maar ik kan je zeker aanraden om naar Oss te gaan:
6e-dutch-warbird-scale-meeting-delta-oss-2011-a , (abonneren voor updates)voor bijvoorbeeld de toestellen van Jan Hermkens. Zeker weten dat jij met je liefde voor Warbirds daar zeer gefrustreerd/ongeduldig zult vertrekken ;)

Filmpje ter leringhe ende vermaek

Laatst bewerkt door een moderator:
O shit Berto, ik heb wel heel erg slecht gelezen. Ik laat het nog even staan, mocht Ronald echt een totale beginner zijn (wat me nu onwaarschijnlijk lijkt). Nou ja, ik zie dat hij in ieder geval al mijn forumtip heeft opgevolgd :)

Jij wilt te graag Ron :yes:
Niet iedereen die hier voor de eerste maal post is beginneling :nooo:

Ha Ron, nee, ben geen beginner maar het wordt wel mijn eerste schaalmodel. Voorlopig nog even een project wat gestart wordt. Vlieg zelf in Spaarnwoude, daar zijn wat soortgelijke kisten maar de ESM Hurricane ziet er gelikt uit, ook op youtube, vandaar mijn interesse. In Spaarnwoude is in het Hemelvaartweekend een vliegshow dus zal zeker mijn licht opsteken maar allereerst waar kan ik de kist bestellen? Kreeg net een mail terug van Troybuiltmodels.com en op die manier is het wat prijzig aan het worden

Jij wilt te graag Ron :yes:Niet iedereen die hier voor de eerste maal post is beginneling :nooo:
Veel beginners in deze periode op het forum, het standaard-antwoorden wordt bijna een reflex. Gloeiendegloeiendeg..., 10min met dat bericht bezig geweest :mrgreen: Ik kruip even in mijn hoekje en maak me klein. Hetgeen niet makkelijk is voor iemand van 2m01 en 110kg.
Ha Ron, nee, ben geen beginner ...
'Ik vlieg in Spaarnwoude': heb je dat speciaal voor mij in je profiel gezet :)?

Laatst bewerkt:
Ron, niet voor niets hoor, als beginner heb ik nu weer even een reminder gekregen dat ik wat meer tijd moet nemen. :-)

Hoi ik heb zelf de ESM Spitfire met een 26cc MVVS motor erop.
Hij vliegt goed maar is wat crimineel met opstijgen en landen maar dat is een Spit kwaaltje heb ik me laten vertellen. Ik heb er overigens pas 3 vluchten opzitten want ik had lekkage op het onderstel. Bouwen ging wel aardig maar je moet nog een hoop zelf doen en de kwaliteit van het kunststof is ook niet alles. overigens zijn de kits ook gewoon in Nederland te krijgen bij Bigplanes.nl daar komt de mijne ook vandaan.

Boeiend... je tikt wat in via Google en binnen wind en een zucht...
Untitled Document
Yep... en nog wel binnen Europa... Er staat zelfs een Hurricane bij! Hoe bestaat het!
Untitled Document
Als een wiede haastig windje te bestellen...
Per direct een bouwdraadje... natuurlijk!

Verder is zoals al is aangegeven Welkom bij BigPlanes (hierbij de link) een verkooppunt in Nederland. De Hurricane staat hier niet bij... maar je zou er een belletje aan kunnen wagen? De P-40 lijkt mij wel lekker... Maar een Airacobra is ook niet mis... ESM heeft haar gamma flink aangepast. En willen die jongens daar best in mee gaan? Krijgen ze het straks druk!

@Ron... haal dat vreselijke filmpje maar weg.. niet te harden. Kromme tenen.

So ik wentel mij weeh in de nevelen deh snotneuzen... meuhhhh.... prikogen...

Laatst bewerkt:
ESM Hawker Hurricane bij Bigplanes.com in Elst

Luitjes, bedankt voor het meedenken / melden! Ik heb inmiddels via YT International maar ook ESM in China en Lingdinger in Oostenrijk uiteindelijk bigplanes.com gevonden. De Hurricane (´s) is/zijn met de boot onderweg en komen over ongeveer een maand binnen. Gelijk gereserveerd met dito scale retracts. De man achter bigplanes.com (Erik, toffe vent) gesproken. Wat niet op de site staat is niet op voorraad maar wil niet zeggen dat het niet te bestellen is. Zodra de kit binnen is laat ik jullie het vervolg weten.

Goed te horen over de Spit van ESM, de Hurricane zal wellicht van gelijke kwaliteit en orde zijn8-)

motor keuze

Hoi ik heb zelf de ESM Spitfire met een 26cc MVVS motor erop.
Hij vliegt goed maar is wat crimineel met opstijgen en landen maar dat is een Spit kwaaltje heb ik me laten vertellen. Ik heb er overigens pas 3 vluchten opzitten want ik had lekkage op het onderstel. Bouwen ging wel aardig maar je moet nog een hoop zelf doen en de kwaliteit van het kunststof is ook niet alles. overigens zijn de kits ook gewoon in Nederland te krijgen bij Bigplanes.nl daar komt de mijne ook vandaan.

Hoi,
ik ben bezig de motor te kiezen voor de Hurricane. Volgens Bigplanes zou de DLE 30 of RCGF 32 (beide benzine) moeten kunnen maar beide zijn iets te lang tov de motorcowl van de Hurricane. Ik kijk ook naar de OS MAX FS 200S (methanol) Hoe ben jij tot jouw keuze voor de Spit gekomen en heb je veel moeten aanpassen om de motor erin te krijgen? Kun je ook iets aangeven over het geluidsniveau? ALvast bedankt.:yes:

Motor keuze

full

Hoi Ronald,

die OS MAX FS 200S zal een aardig slok lusten énnnnnn de methanol is toch al niet zo goedkoop!
Voor mijn gevoel zou je voor een benzinemotor moeten gaan, is makkelijker te starten en uiteindelijk qua brandstof goedkoper. Maar ja, wie ben ik.
Overigens jij vroeg nog naar mijn Pilatus pc 9, WEL, kijk naar boven:yes:
Tot binnenkort,
Theo

Laatst bewerkt door een moderator:
Back