ESM Tigercat F7F

Beste,

Iemand een idee hoe ik twee servo's voor de gas servo's in de zender instel .

Er komt ga ik er nog tussen plaatsen TwinSync Synchronizer

Het is een zender FG12 .

Heb het voorlopig per servo's één kanaal gebruikt .
Staan in de zender toegewezen op gas .
daardoor heb ik maar één trim voor de twee motors .

Mvg johnnyb
 
Ondertussen de eerste motor uitgemeten en geplaatst .

full


full


full



Joshua bedankt voor de info .

Hierbij een aanvulling op de CG.
In het magasine MODèLE RCM franse uitgave van augustus 2013 is
men uitvoerig op de F7F van ESM ingegaan. Het toestel is gebouwd en gevlogen.
Het toestel werd uitgevoerd met 2 LASER 150 motoren, passen perfect in de motorkappen en op z'n kop ingebouwd.
2 brandstoftanks van 450 cc en als props APC 16x8
11x futaba 3010 servo's. Afvlieggewicht 11.000 gram
Het CG punt ligt op 120 mm van de voorlijst.
Voorheen werd de fabrieksinstelling aangehouden, maar die bleek niet goed te zijn, dus CG verandert en uitslagen aangepast.
Ailerons -+ 15 mm; hoogte -+15; richting -+ 25; flaps 0,20 en 35 mm.
Men is erg tevreden over zijn vliegeigenschappen.
Succes
Joshua

Grt Johnny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het cg is dit 120 zoals in handleiding beschreven of beginnen meten aan romp?

Grts JOnathan

Ondertussen de eerste motor uitgemeten en geplaatst .

full


full


full



Joshua bedankt voor de info .

Hierbij een aanvulling op de CG.
In het magasine MODèLE RCM franse uitgave van augustus 2013 is
men uitvoerig op de F7F van ESM ingegaan. Het toestel is gebouwd en gevlogen.
Het toestel werd uitgevoerd met 2 LASER 150 motoren, passen perfect in de motorkappen en op z'n kop ingebouwd.
2 brandstoftanks van 450 cc en als props APC 16x8
11x futaba 3010 servo's. Afvlieggewicht 11.000 gram
Het CG punt ligt op 120 mm van de voorlijst.
Voorheen werd de fabrieksinstelling aangehouden, maar die bleek niet goed te zijn, dus CG verandert en uitslagen aangepast.
Ailerons -+ 15 mm; hoogte -+15; richting -+ 25; flaps 0,20 en 35 mm.
Men is erg tevreden over zijn vliegeigenschappen.
Succes
Joshua

Grt Johnny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een korte beschrijving na het bouwen van de Tigercat .

Het in vliegen van de Tigercat .

Eindelijk redelijk weer en tweede vlucht gemaakt met de Tigercat .

Een paar weken geleden ging het fout bij het opstijgen .
Reden te weinig snelheid met de drie blads prop
spanten van het hoofdlandingsgestel uit gebroken , neuspoot stuk .
Alles terug in orde gemaakt .

Terug naar 2 blad prop gegaan.
Opstijgen is goed gegaan ,iets naar beneden moeten trimmen .
vlucht is goed gegaan .

Neuspoot is niet naar binnen gegaan tijdens de vlucht .
De hoofd wielen terug uitgestuurd , en zijn ook uit terug uit gekomen .
Verder gevlogen met wielen uit .

Landing was ok tot ik de grond raakten , hoofdlandingsgestel was niet vergrendeld .

Landing op de motorgondels gedaan , gelukkig geen gelukkig geen stukken .

ik denk een lek in de luchtleiding of aan het landingsgestel , moet dit nog uitzoeken .

Misschien toch overgaan op elektrische landingsgestel in de plaats van lucht .

Zwaarte punt heb ik op CG 110mm geplaatst ongeveer 550 gram lood in de neus

Hier enkel foto's van het opstijgen
full
.

full



full





full

en het landen

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er voor zover goed uit.

En landingsgestel op lucht kan feilloos werken als de gebruikte componenten en het gear zelf maar van goede kwaliteit zijn en goed gemonteerd zit.

Maar elektrisch is wel heel mooi (maar ook weer kwaliteit afhankelijk), zou zelf niet snel weer terug gaan naar lucht.


Succes met het zoeken naar het lek en met de volgende vluchten.


Grt,
Berto.
 
Bedankt Berto ,

Ik heb leidingen en T-stukken gebruikt van robart .

Het gaat aan de gear zelf zijn , dit waren nog de eerste van ESM .

Ik heb nog getwijfeld om deze te gebruiken .

VRT johnny
 
succes met de volgende vluchten Johnny !

Berto ,

Ik had één leiding die lek was , alles is op gelost en werkt prima .

Juweeltje bedankt , helaas was de vierde vlucht iets te harde landing en een scheur in de vleugel .

Bij de landing hapert één motor bij gas bij te geven , waardoor de landing iets te hard was .

Alles is ondertussen terug hersteld .

Voor de volgend vlucht eerste één motor terug bij regelen.
Ik gebruik twee digitale toerental meters die rechts aan sluit op de ontsteking.

Het geluid is geweldig van de twee motoren draaien .

Ik wil deze bestellen twin synchronizer van wike r/c.
De nieuwe versie die je kan aansluiten op de ontsteking.


grt johnnyb
 
Laatst bewerkt:
Back
Top