ether / aether

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door leov, 11 nov 2002.

  1. leov

    leov Guest

    Wie weet waar je een beetje redelijke hoeveelheid (1 of 2 liter) ether kunt kopen. De drogisten hier hebben het niet op voorraad of alleen maar een flesje van 100cc ofzo en dan ook nog keiduur. 8O
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Welkom Leo!

    Ik gebruik het nooit (meer) in dit soort hoeveelheden, maar Henk (de Jong) had geloof ik wel een bron.
    Wacht nog even op reacties op dit forum, als er niets komt gaan we verder graven....
     
  3. leov

    leov Guest

    Ha Bruno,
    Ik eigenlijk ook al lang niet meer, maar ik heb nu twee mannekes die graag willen leren vliegen en er moet dus af en toe zondags gepruttelt worden. Ook wil ik zelf iets meer aan half-A combat gaan doen, dus... IPN had ik nog bijna een liter staan zag ik...
     
  4. PP

    PP Guest

    verkrijgbaarheid grotere hoeveelheden ether

    Als ik de geluiden om me heen beluister hangt het nogal af van welke drogist je benadert. Sommige mensen gaan naar drogisten die helemaal niets of alleen maar kleine hoeveelheden willen verkopen. Mijn lokale drogist (was DA-drogist, maar nu geloof ik alweer een andere keten), verkoopt van het merk Tendo, en die hebben gewoon literflessen in de aanbieding. Je moet het echter wel bestellen, want ze hebben het niet op voorraad. De laatste keer dat ik heb besteld is alweer twee jaar geleden 4 liter, maar toen leverde dat geen enkel probleem op. Echt duur was het ook niet. Ik heb niet meer hoeven te bestellen omdat ik nog een liter in de medicijnkast vond (in een grijs verleden met vooruitziende blik overgehdouden van vakantiewerk in het ziekenhuis) en later zelfs een jerrycan met nog ongeveer 10 liter die mijn vroegere buurman gebruikte in het mengsel waar hij zijn grasbaanmotoren op liet lopen. Ether schijnt wel te kunnen verdampen, maar niet (of nauwelijks) in kwaliteit achteruit te gaan.
     
  5. leov

    leov Guest

    Re: verkrijgbaarheid grotere hoeveelheden ether

    Het is inmiddels opgelost, er was nog een andere drogist in de buurt, die had het op voorraad, want: jawel, het wordt veel gebruikt om aanplak haarstukjes mee los te weken en nu de goede Sint weer in het land is, is de vraag naar aether flink gestegen...... :D

    leo
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dus als je Sint flink snurkend ergens onder een struik aantreft, is het helemaal nog niet zeker dat er sprake is van overmatig drankgebruik....
     
  7. leov

    leov Guest

    Misschien dat we in dit kader ook eens kunnen proberen of de motoren op jenever lopen... :D
     

Deel Deze Pagina