euhh....JAWEL... GESLAAGD!!

Alhoewel het eigenlijk niet zo heel bijzonder is, maar ik wilde toch even zeggen dat vandaag , zaterdag 12-7-2014 een hele speciale dag voor me was.

Na maanden trainen en liters brandstof te hebben verstookt, is het mij dan toch eindelijk gelukt om voor het examen Modelvliegen Brevet A op te mogen gaan.

Met trots en een heleboel veren in mijn zender en vliegtuig kan ik jullie zeggen dat de uitslag is :

GESLAAGD MET ALLEMAAL GOEDE CIJFERS IN 2 GOEDE VLUCHTEN :)

Tja.. het is niet niks hoor, maar het heeft wel zijn vruchten af geworpen :)

geslaagd.jpg

groeten van een zeer blije model vlieger, en nu maar hopen dat ik alles heel houd (ahum) :) :p:p:p:p:p:p

Uiteraard gefeliciteerd met je brevet. Extra leuk dat je het gehaald hebt door er veel moeite voor te moeten doen en nog extra-er leuk dat je er een brandstofkist voor hebt gebruikt.
We hebben er een gebrevetteerde doorzetter bij denk ik.

Ja zeker, er is niets mooier dan een mijlpaal te halen dan zoiets. Nu kan ik met een gerust hart mijn andere toestellen lekker laten rondgaan zonder dat deze werkloos op de kast moeten blijven staan. Ik ben er ook zeer trots op :)

Natuurlijk gefeliciteerd, weer een vlieger erbij die heeft laten zien dat hij zijn model op een veilige en goede manier onder controle heeft.
Wel een waarschuwing. Nu begint de lol pas!!!! Nu ga je "alleen" vliegen en als er iets niet helemaal zo gaat als je gewent bent moet je zelf zorgen dat het wel goed afloopt. Dat zal je af en toe wel eens kippenvel geven. Met andere woorden, de "billenknijpfactor" kan af en toe hoog oplopen, maar dat hoort er allemaal bij.
Veel plezier, en hou ze heel.

Dank allemaal, ik vloog al "los" , dat was al een paar weken zo, alleen als de instructeur aanwezig was kon ik vliegen, maar die zat merendeels op de stoel bij de pits straat en keek alleen toe. dat heeft veel geholpen om heel veel zelf training en vertrouwen te scheppen. En dan , ja , dan slaag je met goede cijfers :)

Precies, als het dan eens niet helemaal goed gaat niet bij de pakken neer gaan zitten, gewoon repareren of nieuw bouwen en weer de lucht in. :)
Ook al vlieg ik al ruim 35 jaar er klapt best nog weleens een model tegen de vlakte. Een paar weken gelden nog heb ik tijdens een indoor vliegsessie mijn Pipertje beschadigd. Het is een heel grote sporthal maar dat model is eigenlijk een parkvlieger en niet echt geschikt voor binnen. Ik kwam niet helemaal goed uit in een bocht en zette de kist wat te hardhandig aan de grond. Het landingsgestel is er bijna uitgerukt. :oops:

Ik kwam niet helemaal goed uit in een bocht en zette de kist wat te hardhandig aan de grond. Het landingsgestel is er bijna uitgerukt. :oops:
Bij mij werd 's-avonds het licht al wat minder zodat ik alleen het silhouet zag. Hierdoor zag ik niet goed hoe het toestel lag terwij ik met iets best wel ingewikkelds bezig was (iets met een looping en een rol :confused:), waarna er een "neuslanding" volgde.:oops: Maar, reparatie vordert al. ;-)

Nu geleerd om bij minder licht dichter bij te blijven en wat rustiger te vliegen :rolleyes:

Ehm... Thieu ??

Je moet ook niet in het donker vliegen, ik zou er dan eerst landings lampjes op zetten, voordat je in het donker gaat vliegen hahahah :):):)

Back