EuroContest Assen 2013

Resultaten staan inmiddels op de F3K site.
De wedstrijd telt ook mee voor het NK. Aangezien Alex gewonnen heeft zijn alle percentages al naar zijn score berekend. Er hoeft dus geen herberekening plaats te vinden.

Ooievaar

Leuke wedstrijd waar erg veel gebeurd is. Het mooiste moment vond ik dat tijdens de mega AULD (deze werd gewonnen door Robert B) een een ooievaar een ronde meevloog.

Er waren wat speculaties over het gewicht van de vogel. In Wikipedia staat het volgende:
De vleugelspanwijdte is 195 tot 215 cm en wegen 2,3 tot 4,4 kg.
Een ooievaar wordt 0,95 tot 1,10 m groot (bek tot uiteinde staart).

Dus een korte romp :-)

Zou die ook hoger gooien?

Wel wanneer Bastiaan werpt. Ik vernam uit betrouwbare bron dat tijdens de wedstrijd in Tynaarlo acht van zijn worpen boven de 70 meter uit kwamen.

Of bedoel je hoe hoe hoog die ooievaar een dlg kan gooien ;)

Dank aan Theo, Loet, andere hulpen en deelnemers, het was weer een fantastich weekend.

Een van de hoogtepunten was voor mij het mini concert van Kevin Brown (engelse dlg piloot en gitaar held) [media=youtube]TDWGJaixGFI[/media] (thanks Kevin and Robert).

Jaap

Laatst bewerkt door een moderator:
Wel wanneer Bastiaan werpt. Ik vernam uit betrouwbare bron dat tijdens de wedstrijd in Tynaarlo acht van zijn worpen boven de 70 meter uit kwamen.

elke keer als je denkt dat het niet hoger kan duikt er weer iemand op die nog hoger gooit (eerst Peter, toen Kristof en nu Bastiaan).
Overigens een heel goede wedstrijd van Bastiaan, hij had nog wat hoger kunnen eindigen als zijn accu het niet begeven had.

Bas

Zeer leuke wedstrijd gehad. Eerste dag helaas maar weinig ronden gevlogen. Tegenvallende scores voor mij. nieuwe kist gevlogen zonder dat ik deze kist goed genoeg had afgesteld en gewoon nog niet goed genoeg kende. Resultaat: 32e plaats eerste dag. S middags niet gevlogen door de wind, wel de tijd gehad om Kevin Brown te helpen met zijn staartboom repair met als dank s avonds een klein priveconcertje voor de sleurhut. Tweede dag ander toestel gepakt en ging direct een stuk beter. Opgeknokt naar de 21e plaats. Beetje jammer dan onze speciale spuiter 22e was ;)

Laatste dag toch nog de mega AULD gevlogen die voor de zaterdag geplanned was. Begonnen met man of 20 (eerste 2 vallen af). uiteindelijk ging het zo goed dat ik als laatste over bleef met Dirk Weiss. Was nog even een spannend vluchtje, de laatste was een AULD tussen mij en Dirk ZONDER tijdlimiet. Kon dus alle kanten op. Ook supermooi dat er nog even een ooievaar kwam kijken en op zeer lage hoogte paar rondjes over het veld deed uit interesse.

Natuurlijk niemand met lege handen naar huis zoals we dat van Theo gewend zijn. Ondanks de vele wind op zaterdag een leuk weekend gehad, geen schade, en het aller belangrijkste, geen dlg's kwijt :)

Of bedoel je hoe hoe hoog die ooievaar een dlg kan gooien ;)

Dank aan Theo, Loet, andere hulpen en deelnemers, het was weer een fantastich weekend.

Een van de hoogtepunten was voor mij het mini concert van Kevin Brown (engelse dlg piloot en gitaar held) TDWGJaixGFI[/media] Brown and his Tin Can Guitar - YouTube (thanks Kevin and Robert).

Jaap
je vergist je jaap, Bastiaan gooit zeker hoger! Als coach van hem die dag durf ik te beweren dat ie de 80 meter meerdere keren heeft gehaald, al dan niet met flink wat ballast en wind....;)
Redelijk indrukwekkend is het wel te noemen....me like!

Laatst bewerkt door een moderator:
je vergist je jaap, Bastiaan gooit zeker hoger! Als coach van hem die dag durf ik te beweren dat ie de 80 meter meerdere keren heeft gehaald, al dan niet met flink wat ballast en wind....;)

Ja zeker indrukwekkend!
De wedstrijd in Assen bestond uit 10 ronden (36 vluchten uitgaande dat voor Poker 5 vluchten gebruikt worden). Als Bastiaan 25 meter hoger gooit, was dat 900 meter meer uitgangshoogte tijdens de wedstrijd.

De rest gooide dat weekend waarschijnlijk niet zo heel erg hoog als normaal waardoor het leek dat ik de 80m heb gehaald.
De 80m heb ik wel een paar keer gehaald maar dan in een thermiekbel ;)
Mijn lanceerhoogtes lagen dat weekend rond de 68m waarvan de hoogste is 73m
Ik denk dat ik dat ik de 80m wel moet kunnen halen als ik nog wat beter ga gooien want, met een kortere romp gooi ik ook al weer een aantal meters hoger.

gemiddeld gooi ik boven de 60m als het windstil is. Dus er is nog werk aan de winkel, zeker aan mijn stuurkunsten.

het top resultaat (voor een beginner) is natuurlijk ook te danken aan mijn TOP COACH!!:D

Bastiaan,

maakte je in Assen gebruik van een preset schakelaar, dit scheelt zeker een aantal meters. Ook is de gooihoogte afhankelijk van het gebruikte toestel (en de afwerking, de stijfheid en de gewichtsverdeling hiervan). Als je een hoogterecord wilt neerzetten moet je de XXlite eens proberen.

Bas

De rest gooide dat weekend waarschijnlijk niet zo heel erg hoog als normaal waardoor het leek dat ik de 80m heb gehaald.
De 80m heb ik wel een paar keer gehaald maar dan in een thermiekbel ;)
Mijn lanceerhoogtes lagen dat weekend rond de 68m waarvan de hoogste is 73m
Ik denk dat ik dat ik de 80m wel moet kunnen halen als ik nog wat beter ga gooien want, met een kortere romp gooi ik ook al weer een aantal meters hoger.

gemiddeld gooi ik boven de 60m als het windstil is. Dus er is nog werk aan de winkel, zeker aan mijn stuurkunsten.

het top resultaat (voor een beginner) is natuurlijk ook te danken aan mijn TOP COACH!!:D

Wie is die top coach geweest?

Ja zeker indrukwekkend!
De wedstrijd in Assen bestond uit 10 ronden (36 vluchten uitgaande dat voor Pokee zr 5 vluchten gebruikt worden). Als Bastiaan 25 meter hoger gooit, was dat 900 meter meer uitgangshoogte tijdens de wedstrijd.

Als we toch zo gaan redeneren dan durf ik wel te beweren dat jij, Bas Breijer, de beste piloot was. En bij gelijke starthoogte zou nummer 2 de 70% niet eens halen. En nummer 3 rond de 50% geëindigd zijn:D
De rest laat ik maar buiten schot:bye:

Back