Eurocopter EC 135 V.I.P.

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Stickybom, 28 jan 2007.

  1. Stickybom

    Stickybom Guest

    Medemodelbouwers,

    Ik heb me in het weekend van 28 januarie weer eens uitgeslooft met een nieuwe kit, gewoon voor een prikkie bij de blokker :p
    De Eurocopter EC 135 VIP op schaal 1:72 :wink: Zie hieronder de foto's :!:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Jip,

    Hij ziet er leuk uit hoor, maar misschien kun je voor extra detail nog:
    -de navigatielichtjes op de staartvleugeltjes schilderen: rood en groen, wat aan welke kant moet weet ik niet meer. :oops:
    -de rotorbladen een geel tipje geven
    -Het onderstel zwart schilderen.

    Ik denk dat hij er dan nóg leuker uitziet :D
     
  3. Stickybom

    Stickybom Guest

    Flying Dutchman,

    Bedankt voor je reactie, die navigatielampjes vind ik een goed idee :wink: Dank je wel :D

    Maar deze helicopter is van Mr. Richard Green (staat in de handleiding en ik heb hem dus precies gemaakt zoals hij in het echt ook is) en het onderstel en de rotorbladen laat ik denk ik gewoon zoals ook in het echt. :wink: (de rotobladen zijn meestal alleen aan het uiteinde geel bij militaire helikopters)

    Wel bedankt hoor :D maar ik laat hem zo alleen op de navigatielampjes na! :D

    Dank je wel!

    PS: Ik had ook een reactie gegeven op je Airbus! :wink:
     
  4. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    [​IMG]

    Ik heb even een fotootje van de echte opgezocht. Op www.airliners.net staan trouwens duizenden vliegtuigfoto's. Het onderstel hoort inderdaad zilver te zijn, je hebt gelijk. Maar de rotorbladen moeten toch echt geel aan de uiteinden, kijk maar :D

    Ik heb deze kit ook al twee keer gebouwd, één keer in deze versie van Richard Green en de andere in de Franse demonstratiekleuren.
     
  5. Stickybom

    Stickybom Guest

    Flying Dutch Man,

    8O Geweldige site zeg, die airliners!! 8) Ok, dank je wel ik heb vandaag de navigatielichtjes geschilderd! Bedankt voor de tip het ziet er goed uit nu.

    De rotorbladen zal ik nog een keer naar kijken hij hangt al in de lucht namelijk :| Ik doe het nog wel een keer. :wink:

    Maar op de foto van de echte is hij best wel donker-grijs lijkt het wel :? Ik heb hem in het licht-grijs gedaan, zoals hij ook moest :roll:

    Zou je op dit topic een foto van jou EC 135 VIP en Franse demonstratiekleuren kunnen zetten. Ben benieuwt hoe die van jou er uit zien :D

    Bedankt voor je reactie's nogmaals! :wink:
     
  6. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Jip,

    Hij hoort eigenlijk zilver of aluminiumkleurig te zijn. Maar dat maakt niet zoveel uit, dan weet je het voor als je hem nog eens gaat bouwen.

    Ik heb wel een foto van de Franse versie, de Aussie zal ik nog wel eens fotograferen als ik er aan denk.. :p
    [​IMG]


    Jelle
     
  7. Stickybom

    Stickybom Guest

    Ziet er mooi uit Jelle,

    Ik vind het wel een beetje stom dat hij op de voorkant(van de kit) in het lichtgrijs staat :evil: Als hij in het echt anders is, slaat die voorkant helemaal nergens op. Ik heb juist een mooie verf staan die ik ook voor de NF-5 had gebruikt. Maarja ik vind hem zo ook heel mooi hoor. :p Hij is mooi gelukt, en ga die rotorbladen nog een keer doen. Dank je wel Jelle!! :wink:

    Ik vond hem trouwens wel een beetje klein om als 1:72 model. Ik heb veel meer 1:72 helicopters gemaakt die wel wat groter waren, dan blijkt dus dat hij in het echt ook wel wat kleiner is dan bijv. de Bell UH-1D.

    :D
     
  8. Stickybom

    Stickybom Guest

    Zie hier de foto's met de geschilderde navigatielampjes en de gele puntjes op de rotorbladen :p

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    Hij ziet er al veel leuker uit :p

    PS. heb je mijn PB gelezen?
     
  10. Stickybom

    Stickybom Guest

    Dank je wel!! Jelle :D

    Ja ik heb het gelezen, ik zal me even registreren! :wink:
     
  11. launnie

    launnie Guest

    Hej, weer wat bekenden...

    mooie heli.. vliegen er in Nederland nog meer van deze soort heli, op de lifeliner na??/

    gr. launnie
     
  12. Stickybom

    Stickybom Guest

    Launnie,

    In nederland vliegen er 3 helikopters van de ANWB rond, dit zijn traumahelikopers :wink:
    Verder weet ik niet of er in nederland nog EC 135's rondvliegen :oops:

    Zie hier een foto van onze EC 135!
    [​IMG]
     
  13. TheFlyingDutchman

    TheFlyingDutchman

    Lid geworden:
    6 aug 2005
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Haarlem
    De Duitse traumaheli's van de ADAC vliegen in Zuid-nederland ook rond, omdat een deel van hun gebied ook Nederland bestrijkt. Dit zijn ook EC-135's maar ze hebben ook EC-145's. En volgens mij vliegen er ook wel een aantal rond in VIP-configuratie.

    Ik ben op het moment een ANWB EC-135 aan het bouwen in 1:32. Project ligt helaas al een paar weken stil, maar hij komt nog wel eens af. Ooit.. :oops:
     
  14. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ik heb er ook een gemaakt, ik had er vroeger een in de rood met wite kleur vna richard nogwat, maar die hebt ik geverfd:
    [​IMG]
    ik heb ook de rotors naar beneden gebogen zodat ze ''zwaar'' lijken als bij de echte heli
     

Deel Deze Pagina