Eurocup Genk 2007

Precies, Robert-Jan, jij bent zelf een heel goed voorbeeld van hoe goed het kan gaan. Jij bent momenteel heel fanatiek bezig en met het juiste materiaal (en een Cardinal is dat) vlieg je nu al weer beter dan ik. Je moet mensen inderdaad geregeld zien om ze bij te kunnen sturen. Daarom hebben de Almere dagen 'door de jaren heen ook een mooie 'nieuwe generatie' opgeleverd. We moeten dat werk gewoon voortzetten. Dus meer ad hoc bijeenkomsten, kneuzencombat, webra races, enz. enz. Het enige dat we nodig hebben is terreinen en data!

Het allermooist zou zijn wanneer we ergens in het midden van het land een terrein zouden kunnen vinden waar bijvoorbeeld één zaterdag in de maand iedere lijnbestuurder of geinteresseerde daarin zou mogen komen om te vliegen, en dat er dan iemand met ervaring aanwezig is die kan helpen. Ik zou graag bereid zijn daar geregeld voor uit het Noorden te komen. Ik wil ook wel vragen wat mijn club er van vindt, en dan bijvoorbeeld voor een bijdrage van één of twee euro per keer, heeft de club er ook wat aan, maar ik denk dat dit te noordelijk is.

Is er iemand die zoiets bij een club in het midden van het land ter sprake wil brengen? Het hoeft wat mij betreft trouwens niet per se een officieel terrein te zijn, een grasveldje op een fabrieksterrein zou ook goed zijn. liefst natuurlijk zo ver mogelijk van de bewoonde wereld, en dan vliegen we daar gewoon tot er iemand komt die zegt dat het niet mag. Gemaaid is mooi, maar hoeft niet eens per se. Met trainertjes, combatjes en kleine stuntertjes kun je best boven kniehooggras vliegen.

in zutphen heb ik een reuze braak liggende rotonde op het industrie terrein,heb er al gevlogen diameter is 31 meter,als er mensen belangstelling hebben is dit een prima locatie

Herbert, om te kijken of het groot genoeg is moet je bij de lijnlengte de buitenvleugel (50cm), armlengte (1m), de straal van je 'rondloopcirkeltje' (1m) én een veiligheidsmarge (1m) er bij tellen, en dan heb je met 15 meter lijnen een cirkel van 39-40 meter nodig, dus 31 meter diameter is te klein voor 2,5cc. Met 1,5cc en 12 meter lijnen wil het net, maar met 13 meter lijnen is het ook eigenlijk al te klein voor bijvoorbeeld MTR of een webra cup. Je kunt natuurlijk opstijgen terwijl je wat verder dan de het middelpunt staat en ook zo landen, maar iets met teams wil dan niet. Hopelijk heb je je vergist en is de straal 31 meter en niet de diameter. Als ik me trouwens de cirkel die ik in Stadskanaal had uitgezet voor de webra race in gedachten haal (zie zal iets meer dan 30 meter diameter zijn geweest), zou ik een rotonde met een diameter van 31 meter ook geen reuze-rotonde vinden (of je zou 'reuze' niet gebruikt moeten hebben als 'supergrote' maar als 'supergoede'), dus ik HOOP dat je je vergist hebt en dat de straal 31 meter is, dus de diameter 62 meter, want dan kan álles er vliegen, zelfs stunters met maximale lijnlengte. Als dat laatste het geval is zou ik zeggen: prik een datum voor een bijeenkomst!

Is wild vliegen gecombineerd met een meeting waarbij meteen meedere mensen en vliegtuigen op af komen niet een beetje "Gewaagd"?

Is er niet eerst een officiele toestemming op te krijgen?
Natuurlijk loop je dan wel de kans op een officiele NEE, maar het risico dat we straks aan de koffie zitten op het politie bureau is ook geen ontspannende gedachte :)

In Utrecht op de SUL hebben de agenten ook al een keer gestaan met de bedoeling om de modellen in beslag te nemen...

Omdat mijn antwoord vrij uitgebreid wordt en het niet over dit topic gaat start ik een nieuw topic.

Hier enkele foto's van de Eurocup Genk.Meer foto's vind je op onze website.
Bedankt allen voor de mooie opkomst.
6fajhqq.jpg

4tk477b.jpg

548trpg.jpg

5xqon43.jpg

4kvuu52.jpg

4r9ts8i.jpg

4u1k8sy.jpg

4v7dm6h.jpg

4kn6oib.jpg

5xpzblx.jpg

549dovr.jpg

6b2lm6b.jpg

Robert-Jan zei:
Gaaf dat rook spoor achter mijn kist.
Tja, ik zou me in zo'n geval ernstige zorgen moeten gaan maken... :wink:

Mooi trouwens, die laatste foto van Christoph met zijn teruggevonden gestolen model.

Bedankt Sal, dat je overal foto's van hebt genomen, ook van kisten als de mijne die anderen niet zo fotogeniek vinden!
Gezien de andere Banshees (of Banshee-originated modellen), kunnen we een volgende keer een 'worst Banshee of the contest' prijs gaan doen!
Ook al was het voor mij alleen de zaterdag, ik heb het toch super naar mijn zin gehad.
PP

Back