Een bezoekje aan jetpower Duitsland, een gouden tip van Rufter en een flinke dosis geluk leverden me een nieuw vriendinnetje voor de T22 warrior op.
De comp ARF eurosport 3D universe kit met vector thrust tube.
De dubbelwandige vector-thrust tube was er eerst niet bij, maar een mailtje van Sandor maakte dat snel in orde :
Interne keuken :
Carbonversterking aan het voorste landingsgestel :
Inwendige van de verticale vin :
Een heel mooie kit, zeer licht en gebouwd voor 3D werk, niet voor snelheid. Comp ARF raad zelfs aan te vliegen met een speedlimiter. De kit is gemaakt uit 3 lagen 80g/m² glasweefsel met daartussen een harde schuimplaat. Dit geeft een zeer stijve en vrij sterke structuur, doch brosser dan gewoon glasweefsel. Sprinkhaan landingen zijn dus niet aan te raden ;-)
Zelf ben ik meer een schaal/snelheids vlieger, 3D was nooit echt mijn ding. Vraag is dus, ga ik de investering doen om hem verder af te maken (turbine, landingsgestel, electronica) en zelf te vliegen of verkoop ik de kit verder of ruil ik hem voor een kist a la Flash met wat spul derin/bij.
Ik vlieg zelf nog maar een 4-tal maanden jet en heb geen 3D ervaring (nog nooit prop gehangen, daar heb ik mijn heli's voor ;-) ) dus ik denk dat het zowiezo nog minstens een jaartje duurt voor ik de kist, zou ik hem zelf vliegen, tot zijn recht kan laten komen.
Anderzijds hou ik wel van iets unieks en 3D met een jet is toch nog altijd iets speciaals...
Tough choice... Niemand een turbine F-14 tomcat te ruil ?
De comp ARF eurosport 3D universe kit met vector thrust tube.


De dubbelwandige vector-thrust tube was er eerst niet bij, maar een mailtje van Sandor maakte dat snel in orde :

Interne keuken :


Carbonversterking aan het voorste landingsgestel :

Inwendige van de verticale vin :

Een heel mooie kit, zeer licht en gebouwd voor 3D werk, niet voor snelheid. Comp ARF raad zelfs aan te vliegen met een speedlimiter. De kit is gemaakt uit 3 lagen 80g/m² glasweefsel met daartussen een harde schuimplaat. Dit geeft een zeer stijve en vrij sterke structuur, doch brosser dan gewoon glasweefsel. Sprinkhaan landingen zijn dus niet aan te raden ;-)
Zelf ben ik meer een schaal/snelheids vlieger, 3D was nooit echt mijn ding. Vraag is dus, ga ik de investering doen om hem verder af te maken (turbine, landingsgestel, electronica) en zelf te vliegen of verkoop ik de kit verder of ruil ik hem voor een kist a la Flash met wat spul derin/bij.
Ik vlieg zelf nog maar een 4-tal maanden jet en heb geen 3D ervaring (nog nooit prop gehangen, daar heb ik mijn heli's voor ;-) ) dus ik denk dat het zowiezo nog minstens een jaartje duurt voor ik de kist, zou ik hem zelf vliegen, tot zijn recht kan laten komen.
Anderzijds hou ik wel van iets unieks en 3D met een jet is toch nog altijd iets speciaals...
Tough choice... Niemand een turbine F-14 tomcat te ruil ?
Laatst bewerkt: