Inmiddels ben ik ook weer thuis.
Auto uitgeruimd, 2 Avioniks van Gerben maar het oranje geval heeft Rudi meegenomen en het restant van de romp is heb ik weggeven aan een duitse F5F vlieger die Gerben en ik gecoacht hebben.
Mijn indruk van Burgkunstadt... mooie omgeving, rommelige organisatie, lekkere braadwursten, veel toppers aanwezig en toch wel een tevreden gevoel omdat Gerben goed gepresteerd heeft.
Gisteren lekker gegeten met de Bosmannetjes , Wäckerlin, Luc, Willy en familie Boswinkel.
Helaas heb ik zelf amper gevlogen.
Vrijdag had ik de RFM 17x18 F5B rood getest en dat liep erg lekker.
Landen was erg lastig, de lijn naar de cirkel was windstil maar net voor de landingcirkel kwam de wind van de helling dwars op de vlieglijn.
Zelfs Wolf had last van de wind op vrijdag.
Maar OK, de wedstrijd:
Ik ga van start, de S16 voelde super aan en ik had zoiets van, dat gaat lekker..
Tijden waren ook goed.
De derde stijgvlucht ging het fout, ik vlieg van A naar B en Gerben roept klaarleggen, ik trek hem iets naar het rak toe en opeens zie ik een vleugeldeel dwarrelen en een romp als een raket richting huizen gaan.
Sturen deed ie ook niet meer.
Gerben vond al snel de vleugel en ik ben zelf op aanwijzingen van wat duitsers de richting opgelopen waar de romp zou moeten liggen.
Na 15 minuten kwam Gerben, die vond hem natuurlijk weer.. waarvoor dank, de lijn van inslag was te zien, het mais was gekapt en de rest van de vleugel zat onder een maisstengel.
De romp zat 50 cm diep.
Bij terugkomst op het veld stond Guntmar al te wachten, meteen kijken naar de vleugel.
Ding is gewoon netjes en goed gebouwd, dat was de mening van iedereen die het zag.
Ik ben de eerste die hem heeft opgevouwen, er zal wel een reden voor zijn.
De vleugel is zo sterk dat Rudi er op kan staan (100 kilo) maar misschien is er iets fout gegaan bij de fabrikage of in mijn auto, het blijft gissen, belangrijkste is dat het netjes wordt opgelost.
Rudi heeft het zien gebeuren en het komt wel goed.
Nu snel de 2e S16 afbouwen om in Wijk en Aalburg te vliegen.
De uitslagen, ik was natuurlijk laatste, 34e.
Gerben werd 12e, met grote namen achter zich, echt heel erg goed!
Luc en Willy, dit keer niet op het podium maar wel goed geeindigd.
Conclusie, het was weer gezellig, op naar de volgende Eurotour.
GJ