EUROTOUR / Intertour 2017

Discussie in 'F5J' gestart door funpeter7823, 4 nov 2016.

  1. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Voor wie wil kan in 2017 negentien weekenden los gaan tijdens een Eurotour wedstrijd. In totaal kun je kiezen uit vijfentwintig wedstrijden, een stijging van negen wedstrijden t.o.v. dit jaar. Dit laat maar weer eens zien hoe populair en groots F5J is geworden.

    Wie zin heeft kan vanaf half augustus in zeven dagen drie tweedaagse wedstrijden meepikken in Slowaijke. De 14de en 15de in Dubnica (Eurotour) om vervolgens twee Intertour wedstrijden te vliegen in Tranava. ( 100Km Zuidelijker). Eerst op de 18de en 19ste en de tweede, de World Challenge, op de 20ste en 21 augustus.

    Kalender Intertour : http://www.trnavaf3j.sk/cms/news.php?item.97.3

    Agenda Eurotour 2017 :

    Agedna 2017.PNG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lyckele vindt dit leuk.
  2. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Ik kwam ook nog een aantal Duitse WorldCup wedstrijden tegen :

    13 &14 Mei Kulmbach : 1ste Maintalpokal F5J

    17 &18 Juni Osnabruck : 2de Osnabrücker Friedensreiter-Cup
     
  3. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    @Stratos , David, zijn er data van Belgische wedstrijden bekend ??
     
  4. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Voor de liefhebbers, Portugal, 20 en 21 mei.

    Dear All

    The on-line registrations to our F5J contest near Lisbon, APSIA Spring Cup , are now open in our web site.

    http://www.apsia.pt/page.php?78

    Best regards

    Manuel Almeida
     
  5. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    De kalender 2017 F5J België.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
  7. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    ....... en nog een keer Spanje op 17 en 18 juni.

    http://www.f5jmasters.com/

    Van de 60 startplaatsen zijn er nog 2 vrij!
    Mijn vaste vliegmaat Alfred en ik hebben ons hier ingeschreven. Voor ons dit jaar dus geen Toldijk, helaas, want we blijven daarna nog een paar weken in Spanje/Portugal/Frankrijk.
     
  8. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Bizar dat het overal zo snel gaat.
     
  9. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Het lijkt wel of het pupulair is om F5J te vliegen :D
     
    Justus vindt dit leuk.
  10. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Inderdaad. Jullie hebben voor Toldijk nog niet eens een uitnodiging op de Euro- en Intertoursites staan. Niet zeer aangenaam dat reacties daarop geen of nauwelijks (hoop op een plaatsje via de wachtlijst) zin meer hebben.

    In F3J waren jullie grote deelnemersaantallen wel gewend, meen ik te weten. Maar daar heb je dan grote vliegterreinen a la Deelen voor nodig. Met de organisatorische consequenties van dien.
    Hier in ZO-Europa worden veel wedstrijden gehouden op enorm grote (sport-)vliegvelden. Szeged, Trnava, Holic, Matko, Vipava. Daar gaat het nog met aantallen van rond de 100. Maar zie eens wat een organisatie een wedstrijd als die in Trnava vereist. Dat is in eigen (verenigings-)beheer niet meer te doen (en is in Trnava dan ook voor een belangrijk deel uitbesteed).
     
  11. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Voor Toldijk hebben we gekozen om alleen het MBF te gebruiken, daarnaast een mail aan alle deelnemers van de edities 2015 en 2016. Dat was voldoende om aan 70 deelnemers te komen. Ik verwacht dat wij voor de huidige organisatie team aan de max zitten. We hebben niet het doel om de grootste te zijn. We willen een leuk weekend met deelnemers uit veel verschillende landen. Dat is tot nu toe prima gelukt.
     
    bgo en Ariel vinden dit leuk.
  12. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Meerdere F3B en ook sommige F3F WorldCup/Eurotour wedstrijden zijn binnen 1 minuut na opening van de inschrijving volledig volgeboekt.
    De inschrijving gaat dan op een van te voren vastgesteld en gecommuniceerd moment open, op de seconde.
     
  13. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Dat begrijp ik allemaal, maar de wedstrijd is wel bij Eurotour en Intertour aangemeld. Door de gekozen aanmeldingsmethode hebben andere geinteresseerden, die ook aan een gezellige wedstrijd willen deelnemen maar niet tot de benaderde groepen behoren (nieuwelingen bijvoorbeeld), geen kans om deel te nemen. Daarop slaat mijn opmerking "niet zeer aangenaam".
    Doel en opzet van Euro- en Intertour is niet om zomaar voor de lol wat resultaten van leuke wedstrijden bij elkaar op te tellen. Het zijn kampioenschappen.
    Ik heb inmiddels aan ruim 30 Euro- en Intertourwedstrijden deelgenomen en ik heb daarbij nog nooit meegemaakt dat een wedstrijd al volgeboekt was op het moment dat de aanmeldingsmogelijkheid op de IT- en ET-websites verscheen. Ook bij de hierboven genoemde Spaanse wedstrijd waren een groot aantal plaatsen al heel snel ingevuld omdat men in Spanje kennelijk vooraf wist wanneer de inschrijving (aangekondigd op de ET-website) mogelijk werd. Maar diverse plaatsen waren voor "buitenstaanders" nog wel beschikbaar en met heeft specifiek gericht op buitenlanders het aantal startplaatsen met 15 verhoogd.
    De methode die Rick in de voorgaande post heeft aangegeven is hard en ook onaangenaam, maar in mijn optiek meer in lijn met doel en opzet van Euro- en Intertour.
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    En toch maar iets van 13 nederlanders in het hele deelnemersveld dus zo groot is het probleem kennelijk niet
     
  15. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Ik denk idd dat het verstandig is om het hier over te hebben. Ik heb geen idee of er bepaald protocol is om inschrijfmogelijkheden bekend te maken. Vanuit onze organisatie melden we de wedstrijd aan bij de FAI. We worden opgenomen op de FAI kalender. Daarnaast gaat er een mail naar de Eurotour en Intertour. En dat is het, een aanmeldingsmogelijkheid via de site van Intertour of Eurotour is mij onbekend.

    Het is natuurlijk ook een luxe probleem, dit overkomt ons ook. Maar ben het met Juun eens dat we niet iedereen een eerlijke kansen geven. Wij leren hier van en zullen dit voor een eventuele 2018 editie meenemen.

    Het meeste eerlijke zou zijn dat deelnemers via een bepaald verdeelsleutel zich kunnen aanmelden. Een maximaal aantal piloten per land en met extra plaatsen voor eigen land en buurlanden, ik noem maar wat.

    Maar goed, we moeten eerst duidelijkheid hebben of de doelstelling van Toldijk overeenkomst met de doelstelling van ET/IT/FAI. Daarnaast zal het gekozen protocol voor alle wedstrijden moeten gelden.

    Verhogen van de inschrijfgelden is misschien wel de meest makkelijke oplossing ;)
     
  16. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    In het dates-diagram van Eurotour verschijnt in de laatste kolom (notes/bemerkungen) een link naar het inschrijvingsdocument. Je ziet dit verschijnen als je op het diagram klikt. Op dit moment zijn er twee verwijzingen: van Segovia en Oberpullendorf. Ik neem aan dat deze opname geschiedt na een mail door de organiserende instantie aan de websitebeheerder van Contest en/of de betreffende klasse-manager.
    Weer even Spanje als voorbeeld (is alleen Eurotour): men heeft daar gewacht tot de link op de website stond en pas daarna verdere bekendheid aan de start van de inschrijving gegeven op Facebook etc. (hoewel er voorinformatie moet zijn geweest met 45 inschrijvingen binnen 24 uur).

    Bij de Intertour (die ons hier in het algemeen meer interesseert dan de Eurotour) loopt alles via de site van Trnava. Ook hier verschijnt in de kolom "Information" een link naar de site van de organiserende instantie zodra men (ik neem aan in de persoon van P. Lishak of J. Dudas) de informatie heeft ontvangen dat de inschrijving open is. Tijdens het seizoen gebeurt update van de site redelijk snel, maar tijdens de wintermaanden nogal moeizaam, heb ik de indruk.
    Wij wachten op dit moment bijvoorbeeld met spanning op de start van de inschrijving voor de Tisza Cup in Szeged. Die vindt al binnen 3 maanden plaats, terwijl er dus al inschrijvingen open zijn voor wedstrijden over 9 maanden. Iedereen doet dus maar wat hem/haar goeddunkt.

    Maar soms zie je wel goede dingen. Bij Weilheim, een wedstrijd die steeds meer geinteresseerden heeft dan er startplaatsen zijn, bestaat een gedetailleerde procedure t.a.v. aanmelding, betaling, wachtlijst etc. Bij Angers is de betaling gekoppeld aan de inschrijving (direct doorgelinkt naar een betaalsite!), dat is helemaal zo gek nog niet.

    Ten aanzien van doelstellingen zou een conversatie met de klassemanager van Contest kunnen plaatsvinden.
    Op de site van Contest staan wel wat "objectives" doch deze zijn vooral van commerciele of publicitaire aard. Competitieve doelstellingen zullen meer bij de FAI aan te treffen zijn.
    En dan is er ook nog de WorldCup. Daar heb ik zo snel wel wat aardigs kunnen vinden:
    (citaat van website FAI)
    World Cups are a series of international competitions held during the competition flying season. The competitors range from the highly experienced and successful fliers through those in the mid-field who are working their way up the rankings down to those who are just moving into international competition. World Cups are a excellent way for young people to taste the thrills of competing in international competition alongside experienced, successful competitors - including current and ex-World or European Champions - and to hone their skills so that they may one day qualify to represent their county in World and Continental Championships.

    Tot zover maar even.
     
  17. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Eurotour Portugal 20 en 21 mei.

    Dear F5J pilots,


    The registrations in APSIA F5J Spring Cup F5J, to take place in Montemor-O-Novo, Portugal, next 20-21 May are open in our club web site www.apsia.pt and we cordially invite you to participate in this contest near the Lisbon area.

    As there are already a fair number of international entries, those interested in participate should not delay their registrations before we reach the limit of entries.

    Do not hesitate contacting us for any further information.


    With my best wishes,


    Manuel Almeida.
     
  18. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Eurotour F5J lanskroun (CZ) 27 en 28 mei ( Hemelvaartweekend)

    Hello.

    Sending proposition F5J Lanškroun. Entries will be from 20 January 2017 to
    www.stoupak.cz or alois@ahracz.eu. Info www.lmkct.cz

    Come and you will be welcomed.

    AH.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    Dear All,

    Please find here the invitation of F5J Tisza Cup Intertour, Eurotour, FAI
    World Cup competition.

    http://f5j-hu.5mp.eu

    See you in Szeged.
    Laszlo Marko
     
  20. funpeter7823

    funpeter7823

    Lid geworden:
    22 nov 2013
    Berichten:
    849
    Locatie:
    Emmen
    F5J Brüggen 10 en 11 juni

    Brugpokal F5J 2017
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina