Eva Alkmaar E-Heliclub

Door de verzuring op de Nederlandse modelvliegclubs gaat dit de komende tijd steeds vaker voorkomen... De Heliclub ... In Alkmaar is dit een feit de E-Heliclub opende 18 september de deuren van deze nieuwe heliclub. 3Dhelifreakz was aanwezig met games en demo's en natuurlijk hebben we wat op video vast gelegd. Laat dit ook weer een voorbeeld zijn hoe het ook kan.

Gefeliciteerd EVA

Henry Luchtmeijer.. ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mooi geworden

Hallo Henry en Dirk, het is een mooie promo film geworden! Bedankt.

Een EVA lid.

dat veel clubs geen nitro gestookte machines meer mogen laten vliegen ivm geluid, rook en ander minder zinnig gepraat.

Heli's lopen op methanol.
Als dergelijke beperkingen opgelegd worden, zullen ook heli-clubs zich er aan moeten houden. Uitstel van executie. Er is maar één (uit)weg voor modelvliegen in Nederland -> elektrisch.

Laatst bewerkt:
Ik snap hem.. Electrisch is voor mij geen probleem. Ik zou sowieso electrisch vliegen. Ook met een toekomstig groter model ;)

Ik bedoel met verzuring dat heli en planken vliegers niet naast elkaar kunnen vliegen, vooral niet met de opkomende 3D heli sport ... veel clubs kunnen dit niet echt plaatsen met uitzondering van natuurlijk clubs waar het wel goed is geregeld. Vandaar dat er steeds meer Clubs worden opgezet waar je alleen met heli's kunt vliegen. (vroeger had je 2 heli's en 15 vliegtuigen .. nu soms 10 heli's 3 vliegtuigen en dat kan een groot deel van de oudere garde niet goed plaatsen in hun gewoonte die ze al 30 jaar bij hun clubje beleven) Ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel met verzuring.

En zeg nou eerlijk je word toch niet lid van een club om ruzie te maken ... bij mij gaat het om fun en respect !!

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je dat bedoelde maar wilde het even zeker weten. Anyways, volgens mij heeft de Club in Hoofddorp op dit moment geen vliegveld. Ik heb ze voor de zekerheid een email gestuurd. Wordt ik er geen lid kan ik wellicht altijd nog mooie foto's maken (m'n andere hobby) ;)

Ja er was sprake van een nieuw veld maar op hun website staat dat de vergunningen niet rond zijn ivm strubbelingen van andere belanghebbenden. Zodoende maar gemailed.. Ben benieuwd.

Back