Even de PRO in Losi tenacity tt en db PRO toegelicht en hopelijk is het leuk om te lezen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Macspacey, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Macspacey

    Macspacey

    Lid geworden:
    10 apr 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey hallo allemaal ik ben zojuist lid geworden en ik dacht laat ik eens kijken hoe het hier is.
    Ik Las een berichtje van Danny en ik ben zelf ZWAAR in dubio
    WELKE RC AUTO'S MOET IK EERST AFSTREPEN OM BIJ MIJN ULTIEME DROOM RC TE KOMEN (DIE NOG TE BEKOSTIGEN IS)
    eerst Arrma en toen kwam ik op Losi en via de Baja Rey is mijn pad uitgekomen bij de Tenacity pro serie.
    Okay ik heb me echt alles laten uitleggen en de ontbrekende informatie die heb ik nog eventjes (uuuren mee bezig geweest) maar het interessante om te weten is alsvolgt.
    Ze zijn al jaren geleden het Tenacity platform gestart. En Losi is aan het blijven verbeteren en nier gestopt met het door ontwikkelen. Ik zie het een beetje als de perfectionering net als de porsche 911. Het is gewoon een perfect iets wat ze hebben gecreëerd en wat ze doen is dat platform telkens steeds blijven perfectioneren, en upgrades blijven ontwikkelen voor de bestaande modellen. Tot nu toe, want het is nu zover dat je een RTR model kunt kopen en dan is al hetgeen wat eerder als Upgrade uitgebracht is nu allemaal geïnstalleerd op het Tenacity Pro model van de Trophy Truck en van de Desert Buggy modellen die de PRO achter de naam hebben staan, respectievelijk de Losi tenacity tt pro en de Losi tenacity db pro. En omdat het dus te koop is als een compleet model met alle bekende Upgrades een Spektrum motor met de mogelijkheid om een 3s Lipo Batterij tw gebruiken voor snelheden van 80 kilometer per uur en misschien wel een tikkeltje sneller dan dat. Het elektronisch pakket wat is geïnstalleerd van spektrum is hetgeen wat me over de streep aan het trekken is. Omdat het al helemaal voorbereid is op het uitlezen van de telemetrie op je smartphone en je krijgt dan ook meteen een werkende in de body geïntegreerde LED licht Bar erbij.
    Helemaal cool vind ik dat het Tenacity platform compleet uitwisselbaar is en dat is dan ook het geval met de nieuwe Tenacity tt pro en tenacity db pro.

    De TT is de trophy truck
    [​IMG]
    Screenshot_20200410_205649.jpg
    (Short course achtige truck, maar in dit geval met onafhankelijke vering en aluminium schokbrekers ipv de vaste starre achteras van de Baja Rey BND/RAPTOR.)
    Screenshot_20200410_205730.jpg

    De DB pro is de Desert Buggy variant
    welke een wing heeft tenopzichte van de TT en een omhoog klapbare body met een kooi constructie voor de carrosserie van de buggy. De set bumpers is wel aanwezig bij de Truck terwijl de Buggy genoeg moet hebben aan de voorgenoemde (rol) kooi constructie.
    Screenshot_20200410_230230.jpg

    [​IMG]

    (en wat mij betreft is deze echt He Le Maal af en terwijl ik niet zoveel met Buggy's heb normaal gesproken is deze desert Buggy wel echt werkelijk DE spreekwoordelijke SHIT.

    [​IMG]

    Screenshot_20200410_210503.jpg
    Even een korte kant tekening van mijzelf, ik heb alles opgeschreven en uitgemeten en dan kom ik tot de conclusie dat de mogelijkheid bestaat om een trophy truck model om te kunnen bouwen naar de Desert Buggy variant. En dat doe je dmv de kooi constructie aan te schaffen a €39.95 en één van de 2 Buggy carrosserieën (Lucas Oil, Fox Racing)
    €69.95. Dus zoals ik het zie heb je de mogelijkheid om voor het bedrag van €110 euro extra, eigenlijk beide modellen aan je collectie te kunnen toevoegen.
    Okay dit was een beetje een idee van mezelf omdat ik gewoon GEEN KEUZE kan maken tussen de twee modellen. En hoe ZWAAR VET IS HET om de ene dag van de Desert Buggy te genieten op zeg je lokale BMX baan, terwijl je de volgende dag weer door de bossen heen kan crossen met je Trophy Truck??

    Nu het allerbelangrijkste gedeelte dat veranderd is tenopzichte van alle vorige modellen die zijn uitgebracht is het Pro gedeelte.

    Ik hoop trouwens ook dat jullie van deze informatie die ik aan het delen ben met jullie iets opsteken en er uiteindelijk ook plezier aan hebben beleefd om dit stukje te hebben gelezen.

    Het woordje PRO in de Losi tenacity DB/TT Pro.
    Screenshot_20200410_212115.jpg
    Het gaat namelijk hier om een hele hoop upgrades
    Die al wel eerder uitgebracht zijn geweest om het tenacity platform na aankoop van het model te gaan voorzien van diverse aluminium upgrades zoals het chassis, de shocktowers, de shocks zelf,

    [​IMG]
    swaybars en nog veel en veelmeer upgrades, en nu de 2 pro modellen aldeze upgrades al geïnstalleerd hebben gekregen a fabriek is er zoveel aan geüpdate en geupgrade, zoveel zelfs dat er eigenlijk nog maar een 3 a 4 tal aluminum parts beschikbaar zijn die niet op het pro model zitten dat dit nog maar de enige manier is waarop het nog te verbeteren is.
    Moet je nagaan hoe overcompleet het model nu geleverd wordt dus.


    De kwaliteit van de set is echt heel erg goed en ik vind alleen maar de ene na de andere reactie hoe precies en prettig de besturing is en dat de vering en het gevoel dat de twee pro modellen je geven, wel zo geweldig moet zijn dat ik er niet meer aan durf te twijfelen.
    Okay dan de kosten, €449.- voor de desert Buggy met een Lucas Oil body of een Fox Racing livery (mijn absolute favoriet)
    [​IMG]
    En de Trophy Truck is ook €449.- beide geleverd met de Spektrum DX2E Active en ze beschikken over AVC)(active vehicle control) welbekend neem ik aan, zoniet typ het eens in en zoek daarna ook even naar de uitbreidingen van de Dx2e Active zender met optionele Bluetooth module, want.... Tromgeroffel de module klik je in de zender en voila alle gegevens van de snelheid, temperatuur, hoeveel tijd je nog kan rijden met je huidige Battery en dit alles kan doorgegeven worden aan je smartphone en je bent bij alles meteen geüpdate. Wat ik zelf ook erg cool vind is de mogelijkheid om een speedometer uitbreiding op je zender te monteren en die geeft de huidige snelheid in grote digitale cijfers weer in een grote oranje kilometer teller bovenop de zender. Echt een super cool ding wat het 8 jarige mannetje in ons allen tevoorschijn tovert
    [​IMG]
    Screenshot_20200410_204332.jpg
    Ik wil als laatste even aangeven dat dus al deze zaken alvast voorgeïnstalleerd zijn op de pro versie van de Tenacity tt en db pro. En hij heeft ook nog eens een geïntegreerde led light bar.
    Aangezien het aanschaffen van de baja rey Ford Raptor versie een 10tje hoger ligt €459,- Maar ik heb nog wel een beetje een aanbieding gezien van de Baja rey BND € 379.- voor de Losi BND versie waarbij je nog wel opzoek moet naar een geschikte zender. Ik ben er mee eens dat deze modellen al de extra functies die ik benoemd heb ook bevatten wel optioneel blue tooth maar de Pro versies zijn er met al dat aluminum helemaal klaar voor de stevigere ritten. Dus wil je alles kunnen aflezen op je smartphone? Voor 30 euro is de Bluetooth module alles wat je er voor bij moet leggen en wil je alleen de speedometer dat kan let dan op een extra 20 euro erbij.

    Ik hoop dat je het allemaal een beetje coole informatie vindt.

    Ik heb er namelijk zelf heel wat tijd ingestopt om het allemaal uit te zoeken en te vergelijken met allerlei andere RC wagens en omdat ik deze informatie niet alleen voor mezelf wil houden heb ik de tijd genomen om dit stukje te schrijven en je op de hoogte te brengen van een eventuele andere kandidaat die tegenover de Bekende Baja Rey 4WD Desert Truck kan komen te staan
    Screenshot_20200410_205439.jpg
    [​IMG]

    Welke gaat het worden is de vraag, maar ik ben me af aan het vragen of iemand hopelijk wat extra informatie over de positieve en negatieve heeft en dit zou willen delen. Ik zou dit heel erg fijn vinden en appreciëren. Want het is een hoop geld voor mij. En ik heb een 4wd HPI onroad 1/10 nitro gereden maar dat is een jaar of 10 geleden en daar wqs een einde qqn gekomen ivm pappa worden en ik vind het nu wel weer tijd worden om mijn tot nu toe meest favoriete hobby ooit weer te gaan opstarten. Ik hoop daarom ook dat ik het dus start met een model waar ik geen spijt van ga krijgen, en vandaar dat ik vraag om hulp, informatie, inzichten, en raad. Ik kijk uit naar jullie wijsheid en reacties.
    Macspacey doet de groeten!!
    Ik hoop dat het een fijne tijd wordt die ik heb op dit forum.

    Bedankt voor het lezen!!
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2020
    safffier en DutchFlippo vinden dit leuk.
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    1x is genoeg.....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina