even hoi zeggen

Hoi,

Ik ben Willem uit Zaandijk, getrouwd en zoontje van 4.
Houd me bezig met Modeltreinen (leuke collectie al) ben nog in de begin fase van een Layout.
Daarnaast ben ik begonnen aan de Batavia van Revell 1:150 en heb ik een Heller D-Day set gekocht "Air Assault" 1:72.
Ik wil meer diorama's bouwen in het idee van D-Day en Market Garden.

Natuurlijk kan ik dus veel tips en adviesen en hulp gebruiken dus heb me hier maar ingeschreven.

Heeft iemand misschien een paar tips met betrekking tot de landschapbouw voor Diorama's in het idee WWII, schaal 1:72?

Willem
:proost:

Dag ,Willem ,

Welkom op dit forum,om een idee te krijgen wat je wil gaan bouwen zou ik naar you tube gaan en diverse films bekijken die betrekking hebben op D-Day ,tevens is de DVD :"de langste dag"ook wel een aanrader,kan je zien hoe het terrein er uit zag en waar ze tegen op moesten klimmen ./is natuurlijk wel behoorlijk in hollywood stijl gefilmt.;)(maar dat had je zelf al bedacht ....toch?)

Nog altijd veel respect voor de mannen /jongens om zomaar als jonge bink een strand op te rennen in een regen van kogels om een land te bevrijden waar je in principe niks mee te maken had.

gr
Ed

Dag ,Willem ,

Welkom op dit forum,om een idee te krijgen wat je wil gaan bouwen zou ik naar you tube gaan en diverse films bekijken die betrekking hebben op D-Day ,tevens is de DVD :"de langste dag"ook wel een aanrader,kan je zien hoe het terrein er uit zag en waar ze tegen op moesten klimmen ./is natuurlijk wel behoorlijk in hollywood stijl gefilmt.;)(maar dat had je zelf al bedacht ....toch?)

Nog altijd veel respect voor de mannen /jongens om zomaar als jonge bink een strand op te rennen in een regen van kogels om een land te bevrijden waar je in principe niks mee te maken had.

gr
Ed
Hoi Ed,

Mijn excusses, ik bedoelde niet het echte werk, genoeg films in me boeken kast en ook boeken :)
Het ging mij meer om het materiaal om het na te maken. we pakken een plank, verven deze enigzins donker, misschien iets van piepschuim (niet echt handig) zand? anderesoort materiaal? ;)

Oei , tja , Willem , zal ik ook niet weten welk spul het best geschikt is voor een diorama,ooit eens iets geprobeerd en toen gebruikte ik van die zakjes die je ook voor een treincomplex gebruikt ,met boompjes lantaarnpalen enz. maar de schaal klopte voor geen meter en de tanks waren veel te groot voor de boompjes ,het zag er niet uit .nooit meer wat geworden , haha.

gr
Ed

Back