Even kennismaken

Hallo Modelbouwers,

Ik wil mij even voorstellen.
Mijn naam is Peter, 58 jaar en ben nieuw op dit forum om tips en truc's op te doen voor een beginnend bouwer in hout.
Heb al verschillende verslagen hier gelezen en een hoop tips op gedaan.
Heb wel ervaring op het gebied van RC bouw (maar dat is 30 jaar geleden)
Het laatste jaar heb ik me bezig gaan houden met plastic modelbouw en wil nu wel weer eens een nieuwe uitdaging aangaan, nl het bouwen van een historisch zeilschip in hout.
Nu heb ik meteen een vraag natuurlijk. Wat is een goed model om mee te beginnen?
Mijn favoriet is de HMS Victory, maar ik wil eerst met een beginners model beginnen.

Groet PC Piet.

Welkom hier Peter.

toevallig recent een soortgelijke vraag gehad fijn-hier-te-zijn

Als je voorkeur bij de Victory ligt, kies dan een eenvoudige kit uit de Engelse vloot, aangezien er nogal wat verschillen in aanpak zijn. verder kies dan tevens een schaal waarin je straks ook de Victory zou willen gaan bouwen zodat ze ooit naast elkaar in de woonkamer kunnen staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd wat er aan geraden wordt.. Ik zit met dezelfde uitdaging.Ik heb
al een aantal opties uitgezocht. Deze staan in het bericht, fijn hier te zijn......Zitten vlgs mij leuke modellen bij

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's inderdaad toevallig:D

Welkom Peter, ik spreek je liever aan met je echte naam
Als de Victory op je lijst staat, zou ik inderdaad kijken of een vervanger daarvoor in de Engelse vloot staat zoals Jan al aangaf.
Inderdaad, laat dee erste een eenvoudig model zijn.
Wat je budget is weet ik niet, maar als je het aandurft iets meer te besteden zou ik eens bij het merk Caldercraft kijken.
Zij hebben uitsluitend Engelse schepen, en het voordeel is; de kits zijn van sublieme kwaliteit, hier hoef je weinig of niks aan aan te passen of veranderen, en hebben een uitstekende pasvorm.

Peter,
Het doet me goed te zien dat er zoveel enthousiastelingen zich melden op dit deel van het forum.
Je hebt blijkbaar al de nodige ervaring opgedaan met modelbouw, nu nog kijken of het hout bevalt :D
Welkom en veel plezier!
Grt
Diederik

Ook namens mij welkom. Er zijn inderdaad al wat tips gegeven en die van Jan vind ik ook een aardige. En bij de kombuis b.v. geven ze bij de meeste ook de moeilijkheidsgraad aan. In een lagere prijsklasse is vast wel een mooi model te vinden met een mast of twee en tuigwerk dat nog te overzien is. Veel bouwplezier gewenst.

Erik

Ook vanuit de polder welkom
. Wens je veel bouw plezier er zijn een aantal bouwers die je graag willen helpen en dat kunnen ze ook gr Ton

Hallo Modelbouwers.

Bedankt voor het hartelijk welkom.
Als ik al die bouwverslagen lees begint het wel te kriebelen.:p
Ga in de loop van volgende week eens in barneveld neuzen bij de kombuis.

Groet PC Piet.

Hallo Modelbouwers,

Ik heb na veel lezen in de bouwverslagen gezien dat ieder model wel uitdaging is om te bouwen, ze hebben bijna allemaal wel bepaalde minpunten.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen twee modellen nl. De H.M.S. Unicorn of de Dolphyn beide van Corel.
Ze hebben wel niet de zelfde schaal als misschien in de toekomstige H.M.S. Victory maar dat ze ooit daar naast komen te staan in de woonkamer zal toch niet gebeuren (mijn vrouw ziet me al aankomen :()
Het wandmeubel is al ingepikt door een 1,2 mtr lange Bismarck.

Groet PC Piet.

Hallo Piet,

Ik heb alleen ervaring met de Dolphyn, wat voor mij het tweede schip was dat ik heb gemaakt. Maar aangezien beiden van Corel zijn verwacht ik zo'n beetje dezelfde uitdagingen. Qua werk lijkt er meer in de Unicorn te zitten, met name wat tuigage betreft. Het was voor mij even puzzelen, maar als je 1 mast onder de knie hebt, dan maakt het niet meer zoveel uit dat er nog een extra te doen is lijkt me. En tips zijn er altijd te krijgen, ongedacht het model dat je bouwt. Ik zou voor het model gaan dat je het meeste aanspreekt.

Groeten en succes,

Erik

Ik heb pas geleden The Flying Fish van Corel via marktplaats gescoord. Is een leuk model, en volgens mij niet te moeilijk.
Nieuw bij de Kombuis 155 euro - vind ik nog te doen.

Van morgen ook bij de Kombuis geweest en de San Francisco II van Altesania gekocht.(was toch niet de laatste die jij gekocht had Jaap);)
Dus de bouw kan hier ook beginnen.

Groet PC Piet.

Van morgen ook bij de Kombuis geweest en de San Francisco II van Altesania gekocht.(was toch niet de laatste die jij gekocht had Jaap);)
Dus de bouw kan hier ook beginnen.

Groet PC Piet.

Ik zei ook dat er nog een stond. Maar is misschien anders overgekomen?
En weet je wat het leuk is, Ik wist al dat je die gekocht had., Ik was er een half uur na jouw om wat extra hout en een bankschroefje te halen.:D

We hebben elkaar net mis gelopen.....

Back