Goedendag, Mijn naam is Harry en ben volledig nieuw in deze hobby. Ik woon omgeving Schiphol (2km verderop) dus thuis op het voetbalveld vliegen gaat hem niet worden ;-). Ooit een trainer gehad, looping gemaakt, trainer in de vuilnisbak maar het virus wat jullie al jaren in de greep heeft, heeft mij ook besmet. Maar goed, opnieuw beginnen. Ik heb het forum al flink doorgenomen en ga, voorlopig voor het volgende pakket: - Spektrum DX8 - brandstof voorstuwing - vliegtuig type..... tja, das een goeie, nog geen idee. Ik wil graag lid worden van een club, zag dat er eentje in Valkenburg (Katwjk) zat, wellicht iemand ervaring mee? Ik heb al vele trainers voorbij zien komen maar dan zie ik dat het draadje uit 2012 is, ik kan me zo voorstellen dat we al een stapje verder zijn. Is de Hangar9 P-51 8cc iets om mee te beginnen? Ik wil alleen Hangar9 toestellen (technisch gezien geen idee waarom, vindt ze mooi). Is een ARF te moeilijk om zelf in elkaar te zetten? Niet dat ik gelijk een ARF wil vliegen want dat zou zonde zijn, maar je kunt al veel leren door zoiets te monteren. Alvast bedankt en een ieder ontzettend veel vliegplezier! Harry
Hallo, Een Warbird gaat het hem niet worden als eerste toestel. Te snel, te kritisch, te zwaar, weinig vergevend, gegarandeerde mislukking. Laat je onbegrijpelijke voorliefde voor Hangar 9 even varen en kijk even verder. Ofwel scoor je een tweedehands Chartertje of iets dergelijks, ofwel kun je een Calmato of iets dergelijks kopen. Maar eerst de eerste raad: ga naar een club. Misschien hebben ze daar wel een clubtrainertje? Een ARF is niet moeilijk om in elkaar te zetten, een klein beetje handigheid is nodig. Waarom zou het zonde zijn om met een ARF te vliegen? Een half jaar bouwen aan een toestel en hem dan meteen in de grond vliegen, dat is zonde.
Hallo Harry. Zoals Dries al aangeeft begin nog niet aan zo'n mooie warbird, deze zal geheid bij het grofvuil belanden in stukjes. Gewoon met een trainer alla Calamato of een ander type hoogdekker beginnen. Ga rustig naar de vliegclub ze zullen je daar ook wel verder willen helpen. En hopelijk beleef je er erg veel plezier en zullen ze je wel zeggen dat je ver genoeg geforderd bent om met zo'n Hangar 9 P51 te mogen (kunnen) vliegen. Groetjes Rene
Harry, ik zou gaan voor een beginnersvliegtuig waar club van je keuze veel/goede ervaring (en materiaal voor) mee heeft. Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B: Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B) KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL) Frans Hoppenbrouwer -> clubs (NL) www.flytovml.com -> clubs (B)
Merci heren, ik ga eerst naar een club, eens kijken wat ze hebben. Uiteindelijk wil ik een collectie warbirds hebben maar ja, stap voor stap. @Fuel Monkey , heb je ervaring bij de HLC in Abbenes? @dries_neyrinck , nu een ARF bouwen betekent ook gelijk ermee willen vliegen, zonder training zou dit echt zonde zijn. Denk nog steeds dat ik een ARF koop (corsair) maar hem dan lekker laat staan voor later.
De Hoofddorpse Luchtvaart Club Veld van 5 hectare, ca 170 leden en 7 dagen in de week vliegen. Instructeurs en bereidwillige leden genoeg die je kunnen en willen begeleiden met de eerste stappen van het modelvliegen. Het beste is om gewoon een keer langs te komen.
@Fuel Monkey , is er 7 dagen in de week iemand aanwezig? ik zie geen specifieke openingstijden o.i.d. namelijk. Ik kan alleen de weekenden of avonden, is dat een probleem? Had ze wel een email gestuurd maar helaas nog geen reactie, komt vast nog wel. Dank alvast, Harry
Als het niet stormt of regent zijn er meestal wel mensen. Vanaf 0900 tot donker. 7 Dagen in de week. Gewoon een keer de gok nemen en langs komen.