Even lachen met ze allen ;-)

Honden zijn behoorlijk dom, beter ff aan de kant wachten tot die domme blaffer weer weg is ja ;) hahaha

jvdz, dat zijn behoorlijke boten dan als er een 26cc in gaat. Ik heb vroeger ook wel gevaren maar steeds met zand gooien omdat er weer rotzooi in de schroef kwam werd ik een beetje zat. Maat met zo'n grote schroef zal je daar weinig last van hebben neem ik aan. Dat zal wel hard gaan.... nooit gezien eingelijk zo'n varende 26cc ;)

Hoi,

Er zit al een aardige vooruit gang in. Met mooi wind stil weer zal het hoe dan ook wat beter gaan. Afgelopen tijd was het qua wind hopeloos ja. Zelf ben ik de afgelopen 2 weken behoorlijk aan het heli vliegen geweest waardoor het gelijk een stuk beter gaat. Hoveren heb ik geleerd in de woonkamer. Wel met een Walkera 4#3 dus wat kleiner en veiliger, maar dan lukt alles wat groter is uit eindelijk ook wel. Net nog even gedaan om mn giro te testen. Valt niet mee 2 bij 2 aan open vlak. Zeker laag bij de grond.

Dieren inderdaad mee uitkijken je weet nooit wat ze doen en minimaal kost het je heli.
Afgelopen week rende er een peuter met armen omhoog achter mijn heli aan. Maar dan een collective 400. En dan sta je ook niet echt lekker meer want je kan nergens meer heen. Kinderen zien het gevaar ook niet en gaan er rustig voor staan of onder door lopen. Heel erg irritant en zeker gevaarlijk. Dus vlieg liever gewoon op het vliegveld dan heb ik daar geen last van.

Maar ballekes eronder uit en verder vliegen. Zolang je hem maar recht neerzet valt hij ook niet zo snel om.

Gr. Dennis

Kinderen gevaarlijk???
Was vorig weekend bij de rottemeren aan het vliegen. Kinderen allemaal netjes aan de kant, en een toch wel op leeftijd zijnde vrouw (35) van buitenlandse afkomst liep er rakelings langs. Ik kon hem nog net omhoog trekken zodat ik boven haar vloog.

Dus het blijft altijd uitkijken.

Het was mij mij ook iets van buitenlandse afkomst. Zou het daar in zitten ;)

Meestal blijven ze wel aan de kant maar wel voor mij en dan heb je er nog niets aan tenzij je echt alleen hovert. Maar ja, dan moeten wij er maar rekening mee houden, wij zien wel in dat je niet graag een heli (of vliegtuig) tegen je kop wilt hebben.

Op dat laatste filmpje van me zie je ook een man met 2 kinderen er vlak bij staan, totaal geen angst, denken dat het een speelgoed dingetje is. Nou ja, dat is de Ufly ook wel een beetje natuurlijk hahah

Op dat laatste filmpje van me zie je ook een man met 2 kinderen er vlak bij staan, totaal geen angst, denken dat het een speelgoed dingetje is. Nou ja, dat is de Ufly ook wel een beetje natuurlijk hahah

Ik had laatst 2 verschillende ervaringen bij het vliegen met publiek.

2 mensen waarvan 1 op een paard liepen voorbij op een meter of 20 afstand. De ene maakte tegen de andere een opmerking over "dat een volwassen iemand nog met zoiets speelt" of iets in die trant, echt op zo'n toon van "oh, wat zielig..." Ze wisten blijkbaar niet dat ik een uitstekend gehoor heb, en ze bijna woordelijk perfect kon verstaan. Moest me even inhouden om niet een opmerking te maken dat het ook erg sportief was om je door een paard te laten dragen, ipv zelf te lopen maar ik besloot de meest volwassen persoon van ons drieën te zijn...

Andersom kan ook, een stel dat regelmatig de honden uitlaat kwam toch even praten want ze hadden al een paar keer met bewondering mijn kleine Solo Pro zien vliegen, en stelden nu een paar vragen over of dat nu met een accu werkte en nog iets meer. Dus die zagen het beslist niet als speelgoed, en toonden zeker respect voor de hobby.

Laatst bewerkt:
Die dingen komen nog verdomd hard aan hoor ondanks de lage headspeed en het gewicht. Zeker met zomer outfit.

Ohhw ja, ik krijg ook de meest uiteenlopende reacties, sommigen vragen me het hemt van het lijf en anderen zitten me echt recht in m'n face uit te lachen. Ik kan me er niet aan storen, meestal zijn dat mensen die zelf geen hobby's hebben, en vaak niet al te snugger dus ;)

Ik heb vandaag voor het eerst zonder trainingskruis gevlogen. Er stond erg veel wind dus het was dubbel spannend. Maar het ging wel goed, geen schade vandaag ;)

Back