Even snel zonder investering schuim snijden met hete draad.

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door HugoW, 27 feb 2009.

  1. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Wandel eens door een tech kringloop, daar vindt je veel op dat gebied.


    Gr Japiooooooooo
     
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Als je depron van 2mm of elke andere dikte nodig hebt is dit met een hitte draad goed te snijden.
    Ik gebruik uitgerolde trekveren met een draad diameter van 0.3mm als snijdraad.
    Na een keer heet stoken is de veerkracht er uit maar het is beter dit alleen in het werkzame deel te doen en niet broos te maken bij de bevestigings punten.
    Na het uitsnijden van de vliegtuig onderdelen leg ik deze op een vlakke ondergrond.
    Aan beide kanten leg ik een staaldraad van de juiste dikte naast b.v. een vleugel.
    Ik verdeel over het oppervlakte gewichtjes(b.v.grote M12moeren) zodat het depron overal goed vlak op het werk oppervlak licht en goed op zijn plaats blijft liggen.
    Vervolgens de snijdraad over de staaldraden laten glijden en de schuimplaat doorsnijden op de dikte van de staaldraden.
    De plaat kan wat krom trekken en dit is te herstellen op de volgende mannier.
    Leg een piepschuimplaat op een vlakke ondergrond met de kromme vleugel er op.
    Leg hier boven op een vel papier.
    Ga nu met een strijkboud in de laagste standsnel over het papier met daar onder de plaat depron.
    De warmte zal snel door het papier trekken in de plaat schuim en moet meteen vlak gehouden worden met de hand eventueel met een handschoen.
    Als de meeste warmte uit het schuim is(ongeveer20sec) kan de plaat los gelaten worden en zal hij zijn vlakke form behouden.
    Na enig oefenwerk is schuimplaat tot zeer kleine diktes te verkrijgen.
    Sucses.;)
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2012
  3. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    snap nog niet geheel hoe de accu of acculader aan te sluiten
    moet er iets tussen of kan het direct aangesloten worden

    groet alfred
     
  4. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    ben eruit
     

Deel Deze Pagina