even voor stellen

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Benjamin 1951, 18 apr 2022.

  1. Benjamin 1951

    Benjamin 1951

    Lid geworden:
    4 mrt 2022
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zoetermeer
    Hallo, Ik geloof dat het een goed gebruik is voor nieuwe leden om zich even voor te stellen, dus bij deze : Mijn naam is Benjamin, ben inmiddels 71 jaar oud en gepensioneerd maritiem officier. Jaren gevaren bij Smit Int. En later bij de Ziv. Vanuit mijn oude beroep bestond er dus ook al de interesse in het bouwen van de “Rotterdam” van Billing Boats. Eerlijk gezegd is dat als eerste project niet zo’n succes, ben er jaren mee bezig geweest, heb alle beginnersfouten op elkaar gestapeld en ben mij later verloren in een teveel (overdreven) hoeveelheid details. Omdat ik zelf jaren op deze schepen heb gevaren wilde ik het allemaal echt maken. En dat gaat je als beginnende bouwer niet lukken.

    Vorige jaar heb ik een documentaire gezien over Ernest Shackelton en zijn reis met de Endurance. Geïntrigeerd door het verhaal en uitermate geïnteresseerd in die periode ben ik toch maar weer begonnen met het bouwen van een schip. Door de wijze van bouwen met een romp met dubbelle beplanking moet ik zeggen dat hij mij (tot nu toe) redelijk lukt. Ik ben mij in ieder geval al aan het oriënteren op een volgend project. Bij een reisje naar het VK heb ik ook een bezoekje gebracht aan de “Warrior”. Ik vind deze periode van de scheepvaart bijzonder interessant, dus ik loop er serieus over te denken om deze maar eens opstapel te gaan zetten. Mijn vraag aan de leden van dit forum is of er zaken zijn waar ik op moet gaan letten bij aanschaf cq bouw van dit schip. Alvast vriendelijke dank voor de reacties. Zoals altijd met de meest vriendelijke groetjes, Benjamin.
     
    Gerrit-Jan en Wildcat vinden dit leuk.
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    Welkom op het Forum Benjamin. Je komt uit de nautische wereld, dus weinig problemen met terminologie. Mijn ervaring is dat het best wel een poosje duurt eer je in de modelbouw je weg vindt. Maar op het Forum is veel hulp aanwezig. Raad je aan om te zoeken op bouwverslagen, of in het Duits op Baubericht. En zelf een bouwverslag bijhouden levert ook veel op. Is het geen advies, dan wel kritiek. Maar we zijn oud genoeg om ook met kritiek ons voordeel te doen. Voorlopig je inlezen en zoveel mogelijk info over je model zoeken. Succes ermee! Gr. Klaas.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/hms-warrior.231316/
     

Deel Deze Pagina