Even voorstellen en advies keuze trainer met motor.

Hallo ik ben Patrick uit Barendrecht en wil weer beginnen met deze leuke hobby na er een tijd uitgeweest te zijn.
Ik heb vroeger veel gevaren met een speedboot (fsr 3,5 cc) en ook gereden met een Marder van FG.
Nu wil ik gaan doen wat ik altijd al als kind wilde doen...Vliegen!!!
Dit weekend ga ik kijken bij een vliegclub bij Rozenburg.
In overleg met een instructeur zal ik dan een trainer aanschaffen en alles wat er nog verder bij komt kijken.

Ik heb al een beetje rondgekeken en ik wilde aan jullie vragen wat in jullie ogen het beste is.
Trainer: Een Tri 40 of een Protech Skystar.
Motor: Magnum XL 46 AII S ABC 7,5 cc of een o.s. Max 7,5cc
Zender: Futaba 6 EXA , FX18 of een skysport.
Bij een winkel gezien compleet met skysport zender, met propeller, plug en ontvangeraccu voor € 335,-
Als ik eventueel een andere zender uitzoek, komt er dus een meerprijs bij.

Dit lijkt mij een aardige basis om mee te beginnen.
Alvast bedankt voor je reactie.

Hoi welkom

Ik raad je aan om een os max te kopen , dat is mijn advies omdat het hele goede motoren zijn .
Als zender zou ik gewoon een normale zender kopen als je maar 1 vliegtuig wilt en dat is een skyport , als je meer vliegtuigen in de toekomst wil zou ik een computerzender nemen zoals een FX-18 daar heb je voldoende aan .

Van de Skystar weet ik dat hij erg goed vliegt. Deze vliegt echter ook al prima met een 6.5cc motor. Als je moet kiezen tussen Magnum of OS-Max, dan zou ik voor Magnum gaan. Veel meer waar voor je geld. Ze lopen prima, maken niet meer zo veel herrie, zoals hun reputatie doet vermoeden, en produceren een behoorlijk vermogen. OS-Max is naar mijn mening alleen maar onnodig duur.

De FX-18 zal prima voldoen voor een lange tijd. Deze heeft ook veel mixfuncties voor eventuele latere toestellen. De Skysport zou ik niet doen, deze is vrij beperkt.

Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik inderdaad voor de futaba fx18 gaat en als het prijsverschil erg groot is voor de Magnum ga.
Mijn ervaring met nitro-methaan motoren is nu wel zo'n beetje 15 jaar geleden. :roll:
Toen voer ik veel met Picco en o.s. max.(3,5 cc)
Met deze motoren had ik nooit problemen, ze sleten wel erg snel door de hoge toerentallen.
Dit zal met een 7,5 cc wel een stuk minder zijn hoop ik.

Ik heb met de zoek functie verder al een hoop goede tips verzameld. :yes:
Is het beter om er een bestuurbaar neuswiel op te zetten ??
En zo ja, moet er dan een extra servo in en kan dat wel voor bv de Skystar ?

Bestuurbaar neuswiel is standaard. Deze zit gekoppeld aan je richtingsroer. :)

Als je de Magnum netjes behandeld zal hij lang mee gaan. Vliegtuig motoren draaien over het algemeen niet zo hoge toeren. :)

Ik heb de Protech Skytech gekocht met een de Futaba 6 EXA zender.
Verder heb ik er een 7,5 cc Magnum gloeiplugmotor ingezet.
Vandaag een testvlucht gemaakt met mijn instructeur en hij vloog prima.
De motor sloeg direct aan(handstart) en hij loopt erg rustig.
Net even alles schoongemaakt, erg rijk gevlogen dus hij was een beetje roze aan de zijkant :lol:

Heb zelf nog niet gevlogen omdat de kabel van leerling naar instructeur zender niet paste. Ik heb nl. nieuw type zender met een andere aansluiting.
Morgen even een andere kabel halen en als het weer een beetje meezit kan ik van de week mijn eerste vlucht maken. :thumbsup:

Tegenwoordig (en vroeger ook) he(et)ten die dingen gloeiplugmotoren...

Bedankt Bruno, was dit alles??? Goede tip... :roll:

Back