Even voorstellen en een vraag natuurlijk

Beste forumleden,

ik ben Mark ben 26 jaar en al jaren druk geweest met modelbouw. Heb auto's gehad, helicopter,vliegtuig en diverse boten.
Heb nooit een keus kunnen maken, en dan ook diverse modellen gekocht bij de gebroeders in Bussum.

Na een aantal jaren niks meer te hebben gedaan, begint het toch weer te kriebelen :lol: Ik heb 2x een dumas gehad met een K&B 7.5 cc outboard. Was erg wijs maar wil iets met een inboard. Nu komt gelijk de moeilijke keuze naar boven !

Wil het liefst iets met een benzine motor, maar heb nog een complete nitro set liggen.

Dat is een OS Max FP 35 uit mijn vorige vliegtuig. Deze is om te bouwen naar waterkoeling, en kan dus dienen om weer eens te beginnen met de hobby. Ik ben zelf handig genoeg en wil daarom ook zelf gaan bouwen.

Mijn voorkeur qua model is een catamaran,.blijf dat heel erg mooi vinden.

Anderzijds lijkt een zelfbouw project met een benzine motor ook erg leuk.

Indien iemand tips heeft wat betreft de maatvoering voor de 35 Os max hoor ik die heel erg graag.

Ga nu weer lezen, er staat zeer veel interessante info op dit forum!

Met vriendelijke groet,

M@rk

Aangenomen dat die 35 een .35 / 5,6cc is , heb je een bootlengte van 60 tot 80/100cm nodig.
De M-1 SuperCat van Hydro&Marine zou wat mij betreft de ideale romp zijn .
Moet het gewaagder / spectaculairder neem dan z'n kleinere broertje de M-1 SuperCat S.
De Drifter M zie ik niet meer op de site staan ... mss nog wel op voorraad bij 2brRC in Bussum.

Zelfbouwen kan natuurlijk ook ... kijk voor tekeningen op http://www.newtonmarine.com

Ben eruit wat betreft de boot, heb de tekening van de cat( bouwtekeningen afdeling) uitgeprint op groot formaat.

Dit is wel een model wat qua maat en uitstraling voldoet aan hetgeen dat ik graag wil.

Zit nog wel met een vraag, het is me niet helemaal duidelijk met de schroef as.

Omdat zo'n cat een tunnel heeft en dus los op het water komt te liggen op topsnelheid, moet ik de schroefas nu aan de spiegelzijde eruit laten komen of komt deze door de onderzijde van de boot naar buiten ?

Overigens zijn de door jullie aangebrachte boten wel erg mooi en betaalbaar zeg ! Zeker een optie als 2e boot. Maar met de winter inzicht is het leuk zelf weer aan de slag te gaan !

Alvast reuze bedankt, bijzonder vriendelijk forum !

M@rk

EDIT !! Volgens mij heb ik het antwoord zelf al gevonden ! Aan de onderzijde er doorheen, en bevestigen aan een steun op de spiegel !

Thankx soles ! Gelijk weer een goede training voor de vaktermen :wink:

Ik ben vanavond begonnen met de eerste spanten uit te tekenen en te zagen, zal binnenkort een topic openen met
het verloop van de bouw.

Groet,

M@rk

m@rk zei:
Ben eruit wat betreft de boot, heb de tekening van de cat( bouwtekeningen afdeling) uitgeprint op groot formaat.
M@rk

Even een (ongetwijfeld onozele) vraag: welke cat, en waar kun je die vinden?

Groeten, Jan.

Er bestaan geen onnozele vragen., Ik heb de tekeningen uit het topic op deze site.

Klik hier

Even uitprinten op het juiste formaat, en je kan aan de slag

Ik heb de tekeningen van deze cat niet hier, maar staan op kantoor op mijn computer.

M@rk

volgens mij is die cat mijn eerste model?? (foto's Xtreme forum) Kon het zo snel niet terug vinden in het tekeningen gebeuren

in ieder geval leuk dat je ook zelf bouwd!
Lekker veel foto's maken, daar houden we van :wink: 8)

grtz

jurriaan zei:
volgens mij is die cat mijn eerste model?? (foto's Xtreme forum) Kon het zo snel niet terug vinden in het tekeningen gebeuren
grtz

"Zo snel" lukt het meestal niet, maar:

Ik kon de tekening helemaal niet vinden....

Ik denk, dat ik beter eens naar Menaldem kan rijden.

Groeten, Jan.

Jan, pb mij je email adres anders even, dan mail ik je de tekening door

uiteraard mag je ook wel eens langskomen, het eerste model cat 'is niet meer', maar de nieuwe staat alweer in de steigers (tekeningen komen eraan)

jurriaan 8)

Back