even voorstellen en gelijk een vraagje !!!!!!

• Topicstarter Topicstarter Andreas.
  • Startdatum Startdatum
A

Andreas.

Guest
Hoi, ik ben nieuw mijn naam is Andreas gortz ik ben 14 jaar en in woon in roermond

De vraag: me broer, had vroeger een model bootje gekocht geen merk volgensmij en vandaag zag ik weer filmpjes van Modelbouw dus, ik werd er weer verliefd op en ik ging die boot van me broer maars opzoeken want daar doet die al lang Niks meer omdat die kapot is het probleem is dat de linkse propeller sneller draad dan de rechtse dus dat die scheef Vaard ! das is gekomen omdat me vader es 1 x door het zeewier is gevaren en toen moest er nieuw propellertje op(de Rechtse) dus we hebben der 3 gekocht en eentje bevestigt volgensmij fout want die wij bevestigt hebben (me broer) want De rechtse staat meer naar achter als de Linksen en daarbij hebben we nog een probleem de propeller die kapot was die Draaidt nu ook heel schroef !!! (de rechtse ) en vergeten te zeggen de boot is geairbrusht ! :D

Btw: Als iemand in roermond woont die veel van boten afweet en mijn verhaal niet helemaal snapt mag gerust langskomen !

Adreas, ten eerste welkom hier.
Ten tweede: je foto's mag je zelf even resizen naar 640 x 480 en ze dan terug plaatsen.
Dat is het maximaal toegestane formaat hier, zoals staat aangegeven in de forumregels. (Het loont de moeite om die even door te nemen.)
Ten derde zou je verhaal een stuk leesbaarder worden als je links en rechts eens wat leestekens erin verwerkt.
Niet om het een of ander, maar ik kan er geen chocola van maken.
Als je antwoorden wilt op vragen zal je toch ten eerste de vraag duidelijk moeten stellen.

Roel
Mod

ik begrijp uit het verhaal;

je bent verliefd op een speedboot, met 2 mooie schroeven, waarvan er 1 minder minder mooi is die is nl minder snel, omdat ie aanloopt. en je boot vaart nu ongewild rondjes
en je vraagt of er iemand lang wil komen, om je te helpen met het oplossen van het probleem. :wink:

ik denk dat je alles ff uit elkaar moet halen en controleren of alles nog recht is en er niets aanloopt.

ik heb der eff foto's bij gezet sorry dat sommigen foto's groter zijn.

btw: ik ken die boot helemaal niet ik weet niet egt hoe die uit elkaar moet :P

Boot is van het merk NQD en kost ongeveer 30 euro nieuw in duitsland met zender. Denk dat de airbrush meer waard is ;)

heb je geen roer ?

dan werk je met "tank besturing" .

dan kan het zijn dat een van de twee motors verkeerd getrimt is. zodat deze minder snel draaid en de boot dus rondjes draait.

willem

Noah zei:
Wat is je vraag dan concreet?

Wat ik nu moet doen. en de boot draait niet egt rondjes hij gaat wel scheef

en dat met getrimt he hoe maak ik dan die anderen motor sneller ?

er valt in deze boten niets te trimmen via de zender

het is een ontvanger regelaar combie waarvan de regelaar geen regelaar is maar een combinatie van
relais contacten. hierdoor is er niets proportioneel te regelen maar werkt het met standen.

door de ene schroef langzamer te laten draaien remt die zijde van de boot waardoor een bocht genomen kan worden.
meestal is er ergens nog een trim roertje geplaatst om eventueel toerenverschil te compenseren.

je kan even met de hand voelen of ze allebij even zwaar lopen, bij verschil dien je het toch uit elkaar te halen, schoon te maken, te richten(indien krom) uit te lijnen, in te vetten en weer te monteren, en dan weer controleren of het allebij even soepel loopt.

mooi klusje voor de zondag middag :wink:

Bij mij had 1 motor het begeven :wink: , tja dan vaart ie ook rondjes. En het liep ook wat zwaarder (roest), wist toen nog niet dat je de assen zo nu en dan moet smeren :oops:

Back