Even voorstellen... en ik zoek tekening st.Roch van billingboats

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door st.Roch, 9 sep 2018.

  1. st.Roch

    st.Roch

    Lid geworden:
    9 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veenendaal
    Hallo.
    Ik ben Harry en kom uit het midden van het land (tussen Utrecht en Arnhem)
    Heb veel aan modelbouw gedaan o.a. poppenhuizen modelauto's.
    Vroeger ongeveer 30 jaar geleden de boot Smit Rotterdam van B.B. gebouwd.
    Maar heb wel weer interesse gekregen in de botenbouw en met name de st. Roch van B.B.
    Nu hier in Veenendaal geen modelwinkel meer hebt ben ik op zoek naar de tekening van die boot.
    Dus als mede hobbyisten z'n tekening of kopie heeft hou ik me aanbevolen.
    Zie op internet wel complete bouwdoos maar gaat mij er om helemaal
    om zelf te maken en bouwen.
    Dat is het leukste van je hobby.
    Met Vriendelijke Groet,
    Harry
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welkom Harry :)

    Tip: neem st. Roch van BB ook op in de titel, voor meer st. Roch kijkers/reacties.
    Titel (en bericht) blijft gedurende twee dagen wijzigbaar onder Topic Tools, daarna moderatoren vragen middels klik op Meld onder je openingsbericht.

    Heb je al in het Tekeningen subforum rondgeneusd?
    Wellicht dat hier iets is te vinden: St._Roch (wikipedia)
    www.vancouvermaritimemuseum.com/permanent-exhibit/st-roch-national-historic-site



    Conversaties versus profielposts
    PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
    Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @st.Roch profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

    Notificaties/meldingen
    Voor privébericht/conversaties/discussies kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. antwoorden in discussie niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een reactie/privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

    E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2018
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. st.Roch

    st.Roch

    Lid geworden:
    9 sep 2018
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Veenendaal
    Hallo Ron.
    Die tekening van billingboats had ik al gezien. maar gaat mij om de tekening die in de doos zit en vooral de kiel en spanten maar in ieder geval bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2018
  5. Arno Verstegen

    Arno Verstegen

    Lid geworden:
    1 apr 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Mierlo
    Dit zijn de enige 2 tekeningen die ook in de doos zitten, meer zijn er niet, dusss geen spantenplan erbij
     
  6. NielsdB

    NielsdB

    Lid geworden:
    19 aug 2007
    Berichten:
    976
    Locatie:
    Kockengen
    Bij BB heb je of een kunststof romp of de spanten zijn voorbedrukt op het hout in de bouwkit, vandaar dat je geen spantenplan gaat vinden.

    edit: In dit geval dus voorbedrukte halve spanten (bron manual). Plaatjes van de kiel en (half)spanten staan op pagina 18.
     

Deel Deze Pagina