Even voorstellen en tegelijk een vraag.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Ben361, 8 sep 2020.

  1. Ben361

    Ben361

    Lid geworden:
    8 sep 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    papendrecht netherlands
    Hallo
    Mijn naan is ben en ik ben 55 jaar oud en ik woon in Papendrecht.
    Ik ben jammer genoeg afgekeurd (medische problemen) en heb dus vrije tijd genoeg.
    Een aantal jaren begonnen met de modelbouw (rc) en dat waren boten. Een aantal jaren gedaan en toen kwam de klad erin en heeft de boel weer een aantal jaar stil gelegen en stom genoeg alles verkocht. Toen kwamen de kriebels weer en ben weer begonnen met auto`s en eigenlijk het zelfde verhaal. Toen begonnen met vliegtuigen maar moest stoppen omdat de hand/zicht coordinatie niet goed meer was. dus alles weer verkocht ook de zender wat weer een stomme zet was.
    Ik ben weer met de hobby begonnen toen de 3d printers op de markt kwamen.
    Nu ben ik een rups voertuig aan het printen en er moet elektronica in maar het hoeft geen racer te worden.
    Ik heb nu een vraag waar ik niet uit kom want er is zoveel dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
    Ik heb vier motoren en die moeten aangesloten worden op een snelheidsregelaar. Heb ik voor iedere motor een regelaar nodig of kan het ook anders. De motoren zijn niet zo zwaar.

    En alles moet via een arduino uno gaan werken. Ik kwam deze L293D Motor Drive Expansion Shield voor Arduino Duemilanove Mega UNO R3 AVR ATMEL tegen en met deze kan ik er 4 op aansluiten geloof ik. Ik zal even kijken of ik wat foto`s kan plaatsen.
    En oh ja ik moet ook weer een zender ontvanger hebben voor dit project. Het hoeft geen dure te zijn en er moeten toch tien kanalen op zitten en ik heb al rond zitten kijken en die zijn er.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 sep 2020
    Mark300 vindt dit leuk.
  2. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Hoi Ben,
    Ik ben niet zo thuis met Arduino, maar ik weet wel dat je per track maar 1 snelheidsregelaar nodig hebt.
    De motoren op dezelfde track moeten immers hetzelfde toerental draaien.
     
  3. Ben361

    Ben361

    Lid geworden:
    8 sep 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    papendrecht netherlands
    Ok bedankt
    Heb je eventueel een voorkeur van snelheids regelaars.
    Ik ben te lang uit de hobby merk ik wel maar fijn dat er forums zijn waar je je vragen kan stellen.
    Ik weet echt niet meer wat er te koop is want ik ben ook een zender aan het zoeken maar is het zo dat je de normale zenders alleen voor vliegen kan gebruiken en weer andere voor boten en voertuigen?
     

Deel Deze Pagina