Even voorstellen en vraag

• Topicstarter Topicstarter 6toeNL
  • Startdatum Startdatum
6

6toeNL

Guest
Hey mede forum bewoners :)

Ik ben Niels, 18 jaar en heb altijd al iets gehad met r/c. Ik woon in 's-Gravenzande, dat ligt vlak bij Den Haag. Als je je af vraagt waarom ik zo'n rare gebruikersnaam heb... zal ik dat ook nog even uitleggen. Momenteel ben ik opgenomen in het ziekenhuis en ben aan het helen van een vrachtwagen ongeluk 4 weken geleden. ben daardoor 4 tenen kwijt geraakt, binnenkort ga ik revalideren. Vandaar dat ik dus ook een leuke nieuwe hoby zoek, ik zit in de ziektewet en kan nog vrij weinig. Okee klaar met het gezeur.. verder met m'n r/c verleden.
Vroeger met m'n bestuurbare nikko autotje's op wat middelbare leeftijd de picooZ en x-twin.
Afijn, nu ben ik dus 18.. zit er dus goed over na te denken om een 4 kanaals helicopter aan te schaffen, en ik dacht aan de Lama v3 r2f, kost bij conrad 79.99, en nu 10 procent korting.. dus ik denk.. waarom niet. Linkje -> http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=206400
Doe ik hier goed aan om mee te beginnen ?

Graag zou ik wat ervaringen van jullie willen horen !

Groeten :D

Niels aka 6toeNL

Laatst bewerkt door een moderator:
Aiii, pijnlijk..Beterschap!!
Je kan geen beter hobby kiezen dan helis..vergeet je alle andere dingen heel snel :D.
Ik zal deze vraag in het FP/Coax gedeelte zetten, daar kun je veel vinden over dit type RC heli...

Haha oke. sorry dat het in het verkeerde gedeelte staat :o
Ik zit te twijfelen tussen de E sky lama v3 of v4.

Welke heeft betere vlieg eigenschappen en welke is leuke te modden ?

Groetjes,

Niels

Qua modden zijn ze hetzelfde, tenminste je heb voor beide de zogenaamde Xtreme onderdeeltjes.

Maar voor de Lama v4 heb je meerdere rompjes, weer wat leuker

En, omdat het een versie hoger is.. vliegt deze dan ook beter ?

Sterkte met revalidatie
Prima hobby. Je hebt iniedergeval je leeftijd mee.
Ben ook net een maand met picooZ en LamaV3 gestart
maar ben 54 jr dus moet snel verder.
Als je jong bent heb je de reactie snelheid voor op de rest.
Coaciaal prima voor in het zieken huis of beter in een zaal
Hoor nog wel hoe het met je gaat en vorderingen op gebied van vliegen en gezondheid
Sterkte

Nu heb ik nog eens even rondgekeken en vond ik bij hobbytrade de honeybee 4 kanaals, wat mij erg aantrekt is de staart rotor die gewoon functioneert. Ik weet dat deze een stuk moeilijker vliegt, maar ik begin altijd met moeilijk leren ... :)

Ik ga nog even op het forum rond kijken voor reacties op deze hele leuke heli.

Hoi 6toe!

Als eerste : beterschap!!

Maar nu de interessante dingen: heli's !!! Ik ben zelf begonnen met een lama v3 en daarna overgestapt op de honeybee fp. Deze laatste is vrijwel exact gelijk aan de walkera HM4 en HM4#1.

Kies de lama v3/v4 (erg weinig verschil tussen deze heli's) als je:
* Niet een te steile leercurve wil.
* Alleen binnen wil vliegen.
* Binnen wel echt wil kunnen rondvliegen maar ook heerlijk stunten!!
* Misschien ooit eens bij een compleet windstille dag buiten in de tuin (beschut) wil vliegen (kan hooguit 2 keer per jaar).

Kies een Honeybee FP of Walkera HM4/HM4#1 als je:
* Van een uitdaging houd
* Maar toch een zeer crashbestendige heli wil die weinig kost en weinig reserve onderdelen vraagt.
* Binnen wil leren hooveren en voorzichtig bewegen.
* Ook buiten wil vliegen zolang er niet meer als windkracht 2 a 3 staat.

Kijk maar eens naar mijn lama v3 en honeybee:
YouTube - Esky Lama V3 table tricks
YouTube - Esky Honeybee FP livingroom training

Succes met de keuze!! Joost

heli

Ten eerste beterschap gewenst!!!!!

Om te beginnen zijn zowel een lama als een honeybee leuke heli's.
maar zoals jij zelf al zegt, je kunt nog vrij weinig.
Dan zou ik zeker de lama v3 kopen, kun je lekker binnen blijven en toch vliegen.

De lama v3 en de v4 zijn bijna hetzelfde op een paar dingen na.
Ze hebben de v4 iets veranderd zodat de de dichte canopy (cabine) past.
Deze verandereningen zijn de volgende:
servoarmpjes ingekort
frame
buitenste rotoras (langer)

Dit is mijn filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=f_jKgVeMmBw

Deze veranderingen zijn niet echt goed voor de vlieg eigenschappen waardoor dus de lama v3 iets beter vliegt en makelijker af te stellen is.

Een optie die direct aan te bevelen is, zijn een exta lipo (accu) en de veel betere xtreme rotorbladen van Miracle Mart - RC Helicopters RC Cars RC Planes Parts for Cars Parts for Helicopters Accessory Xtreme Production
De heli is makelijker te vliegen en deze bladen gaan niet kapot.
De standaard rotorbladen zijn vaak bij een kleine beschadiging al geheel uit balance.

Om een heli te kopen zoals een honeybee of lama zou ik zeker mirace-mart aanraden.
Goede service en veel goedkoper dan hier in NL.
De mijne incl. alle optie's komt ook bij www.miracel-mart.com weg.
Dit is mijn omgebouwde lama v3 xtreme.
IMG_0676.jpg

En dit is de nieuwe ombouwkit voor de lama v4
lama4kit_01.jpg

De xtreme onderdelen zijn van een veel betere kwaliteit en na montage is er bij niks meer kapot gegaan ook niet na een flinke crash bij het buiten vliegen.

Dealer van de lama v3/v4 of een honeybee en xtreme parts hier in nl is:
Welkom op AeroTronic.nl : AeroTronic Esky Onderdelen & Helikopters; Snel en Betrouwbaar!

Laatst bewerkt:
Zoo das een hoop tikwerk dat jullie voor me hebben gemaakt :P
In iedergeval bedankt daarvoor :) Ik heb nog even rondgeneust..
En ik vond hier in een nederlandse webwinkel een mooie aanbieding, met gratis usb kabel voor de zender, een extra lipo en nog wat kleinigheden. En ik zou dan gaan voor de lama v4, deze vind ik qua body erg mooi (of hoe je de cockpit ook noemt) :confused: zie hier de link Lama V4 v2008 + Gratis Xtra accu - € 99 : Op Voorraad!

Dit zou dan mijn keuze worden, nu heb ik nog 1 vraag. Kan je meer met de Honeybee qua bewegen en moves ? of kan je evenveel met de lama v4 ?

Alvast hartelijk dank voor de leuke berichten !

Niels :)

kwa assen zijn de Honeybee en Lama gelijk, maar de Honeybee is veel wendbaarder (lees, onstabieler) omdat deze Fixed Pitch en niet Co-axiaal is. De honeybee gat dus veel sneller en kan buiten ook enigsinds tegen de wind in.
De lama zeilt gewoon weg bij een beetje wind.

Inderdaad, een Honeybee is veel wendbaarder. Een coaxiaal gaat van nature recht hangen (en is dus stabiel). Een fixed pitch zoals de Honeybee zul je zelf recht moeten houden.

Met mijn lama kan ik dus gerust de knuppels 3 seconde los laten en blijft ie braaf hooveren. Met een Honeybee zal dat nooit gaan.

Waar je vooral voor moet kiezen is binnen of buiten. Een lama is veel leuker voor binnen, daar kan je echt je woonkamer mee door racen. Dat gaat niet echt met een Honeybee (of je moet wel een heeeeele grote woonkamer hebben). Met een Honeybee kan je echter leuk buiten vliegen. Zeker in de lente en zomer kon ik vrijwel dagelijks buiten vliegen (vooral in de uurtjes voor zons-ondergang als de wind gaat liggen). Dat kan dus absoluut niet met een lama, 1 zuchtje wind en je kan alleen maar wind mee vliegen.

Wat trouwens wel goed is van je aanbieding: de simulator-kabel. Zorg dat je deze absoluut hebt bij je heli (welke je ook neemt). Met deze kabel plus FMS (welke je gratis kan downloaden) kan je uren op je pc oefenen zonder schade. Ik heb mezelf hiermee leren vliegen en ik kan wel zeggen dat het me nooit zonder gelukt was.

Groet, Joost

Hoi :)

Ik heb m'n keus gemaakt. Styreta heeft mij de Walkera 4#3B 2.4 ghz helicopter aangeraden. Het lijkt mij ook een erg leuk helicoptertje. Hij is erg klein dus ook goed voor kleine ruimtes, en is niet coaxiaal. Veel onderdelen zijn van aluminium.. erg mooi (Y)

Zo, ik heb m'n Walkera 4#3B 2.4Ghz besteld :D Kan niet wachten tot hij binnen is, trouwens ik mag aanstaande zaterdag naar huis ! donderdag nog een kleine operatie van een uur.

Niels

succes met de operatie en succes met de HM4#3B, leuke heli, maar wel een beetje nerveus!

Koop er meteen een trainingsgestel bij (tip: xtreme heeft voor een 4#3B een mooi trainingsgestel, die heb ik zelf en vliegt super!!!)

Haha dankje :) morgen zal ik hem binnen krijgen, heb alleen niet dat trainingsgestel er bij gekocht :blame: Ik ga het gewoon moeilijk proberen :) Heb tevens wel een 2e accu erbij gekocht die krengen koste ook niet veel hé :P

Groeten

Back