Even voorstellen en wat vragen.

Hallo,

Ik zal me zelf even voorstellen. Ik ben Steffan en woon in Kantens. (Groningen) Ik een paar maand geleden een 2de hands Ansmann Virus 2.0 gekocht, om te kijk of dit een leuke hobby was. Na flink wat liters weggereden te hebben is mijn krukas door het blokje naar buiten gekomen. Lijkt me niet echt normaal en zou dus willen weten wat ik fout gedaan heb.
Ook heb ik een nieuw blokje op het oog maar weet niet of dit een goede is qua prijs/kwaliteit verhouding. Het gaat om de Team Infinity Samurai 528.

Team Infinity Samurai 528 Engine | Nitro/Benzine Motors | marco-modelbouwshop

Heeft er iemand ervaringen met dit blokje of het probleem?

als ik zo het verhaaltje bij de moter lees wekt dat bij mij weinig vertrouwen.

maar dat wil natuurlijk niets zeggen over de moter en de prijs lijkt mij heel netjes.
voor een merk betaal je aanzienlijk meer

Ja, dat verhaaltje neem ik ook niet serieus. Anders had ik em gelijk gekocht.
Maar is het bijvoorbeeld te vergelijken met een force motor. En is het normaal dat er zo weinig verschil zit qua prijs tussen de 3.5cc en de 4.6 cc.

Ziet er naar uit dat dit weer een SH productie is, vergelijkbaar met de LRP en de GM Nitrobull.

Sorry, heb nog niet zoveel ervaring. Is dat positief of negatief? Er van uit gaande dat ik geen wedstrijden rij. En hoe zit dat met die krukas ?

Over de LRP en de Nitrobull (ook erg betaalbaar) is veel positief geschreven, en ze zijn nog leeuk op te fokken ook ;)

Ik denk niet dat je krukas naar buiten gekomen is maar de drijfstang. Drijfstangen willen wel eens breken aangezien ze na vele liters ook vele miljoenen keren rek en duw oefeningen hebben gehad. Buig een plaatje aluminium op en neer en je zult zien dat die na een paar keer zwak wordt en zelfs breekt, in een motor staat een drijfstang ook te flexen en treed hetzelfde probleem op. Bij dure wedstrijdmotoren vervangen we met grote regelmaat de drijfstang.

Dit is dus niet zo gek. Bedankt voor de reacties.
Denk dat ik er wel uit kom.

Heb je al een startbox? Dan kan je kijken naar wat meer 'interessantere' motoren.
Bijvoorbeeld ; Alpha Plus, Werks Racing & zeker nog een aantal motoren.
De Alpha's en Werks motoren zijn competitie motoren voor een voordelige prijs t.o.v. een hoop andere

Nee, heb nog geen startbox. Moet dus een trekstarter oppassen.
Dat alpha blokje is inderdaad ook een optie. Hoe zit dat met het picco blokje van 110 euro? Dacht dat dat ook goede motoren waren.

Back