Even voorstellen...(foto's TRX-4)

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Gebbetje, 10 aug 2017.

  1. Gebbetje

    Gebbetje

    Lid geworden:
    9 aug 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Twente
    IMG_0536.JPG IMG_0537.JPG IMG_0539.JPG IMG_0534.JPG Hoi,

    Ik stel me hier maar even voor aangezien ik geen 'voorsteltopic' kon vinden in het hoofdmenu. Ik laat me graag verplaatsen naar het juiste topic mocht ik het toch over het hoofd hebben gezien.

    Ik ben een oale keerl uut twente en ben gek op alles dat op rubber staat en een beetje gang in zit. Dit varieert van auto's tot mountainbikes en alles wat er tussen zit.

    Ik was als kind al gek op bouwdozen en die liefde is nooit weggeweest maar wel weggestopt door het drukke leven. Daar zullen er vast wel meer van zijn hier, gok ik zo. Mijn vader verzamelde spullen uit de tweede wereldoorlog en daarom bouwde ik voornamelijk vliegtuigen uit die periode. later volgden ook de moderne straaljagers zoals f16's en Hornets. Ook ooit eens begonnen aan een vrachtwagen, een Kenworth K100 aerodyne cabover. Dit was een best grote en uitgebreide bouwdoos en was eigenlijk nog iets te jong voor deze moeilijkheidsgraad en daardoor is hij nooit helemaal afgemaakt. Dat vind ik tot op de dag van vandaag nog steeds jammer en vind de amerikaanse cabovers nog steeds zeer mooie trucks. Hier kom ik zo nog op terug.

    Zes weken geleden zag ik, per toeval, een filmpje van een Traxxas X-Maxx en was gelijk verkocht. Nog wel geprobeerd me netjes in te lezen/kijken maar wist eigenlijk wel dat ik zo'n ding wou hebben. Ook had ik filmpjes en info tot me genomen over de TRX-4 Land Rover crawler en ook dat leek me erg leuk. Toch heb ik me door mijn testosteron laten leiden ipv mijn gezonde verstand. U voelt 'm waarschijnlijk al aankomen dus ik probeer het kort te houden.... X-Maxx, oplader en Lipo's gekocht...allereerste keer gereden op een voetbalveld en dat was leuk. Het ging op zijn achterwielen en het ging hard...wauw! Ik kom thuis, alle vier de shocks flink optisch beschadigd. Grrrrr, ik bellen met de winkel en die gaf me te verstaan dat dat kwam omdat ik full speed heen en weer over een voetbalveld ben gereden. Dat scheen niet de bedoeling te zijn om dit met een X-Maxx te doen.... HUH?...Owkeej... Er werd mij verteld dat ik maximaal 3 seconden op volle snelheid kon rijden anders zou de boel te warm worden en kapot gaan....HUH?....Owkeej. Na deze eerste keer nog drie keer met dat ding gereden en inmiddels begon ook de kap het stukje bij beetje te begeven. Ook het rijden was totaal niet meer leuk om te doen. Drie seconden heen...drie seconden terug enz enz. Dus heb ik dat ding maar heel gauw op Marktplaats gezet en kwam, na de gebruikelijke koopjesjagers, in contact met iemand die al een paar X-Maxxen had (?) en kostte wat kost mijn X-Maxx 8s wilde kopen. Puur op financïen kwamen we er niet uit dus zei ik, zonder er iets van te verwachten, dat ik 'm wel wilde ruilen tegen een TRX-4 met wat bijbetaling. Blijkt dat die beste man de dag ervóór een gloednieuwe TRX-4 had gekocht. Dus ben ik nu een zeer gelukkige crawler bezitter geworden. Ik vind het een geweldig apparaat. Die technische snufjes en de 'scale' look...super! Een uurtje geleden bij rcmart een lading accessoires besteld waar ik lekker mee aan de slag kan en de auto functioneler en mooier mee kan maken. Vanmiddag samen met mijn dochtertje van 4, een Trx-4 en een Nikko Vaporizr 2 een prachtige boswandeling/rit gemaakt en genoten van alledrie.

    Goed, het virus is dus in volle hevigheid terug en dat is prima! Maar...het jeukt weer om iets zelf te gaan bouwen. Ik sta op het punt om een Tamiya vrachtwagen (yep, de globe liner usa cabover) aan te gaan schaffen maar ik loop tegen een aantal zaken aan waar ik als leek graag wat hulp bij zou willen hebben. Het gaat om de volgende zaken:

    - welke zender kan ik het beste kiezen? Ik wil graag rekening houden met de toekomst en wil graag een zender die ik op meerdere auto's kan gebruiken. Ook moet hij alles qua verlichting en geluid aankunnen.

    - is rcmart betrouwbaar genoeg voor een dure bestelling? Ik heb twee weken geleden een setje tools besteld om rcmart eens te testen. Ging allemaal prima, setje inmiddels binnen en in gebruik. Zoals ik al eerder zei, vandaag voor een paar tientjes spul gekocht voor de TRX-4. Ik betaal via Paypal dus bij problemen zou ik, als het goed is, mijn geld terug kunnen krijgen, toch?

    - klopt het dat de Tamiya Multi Function Control Unit niet meer synchroon werkt als je de standaard motor vervangt door een minder snel exemplaar?

    - hoe zit het qua garantie bij rcmart?

    Alvast bedankt!
     
  2. Gebbetje

    Gebbetje

    Lid geworden:
    9 aug 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Twente
    Niet dat ik om aandacht of sociale contacten verlegen zit maar....inmiddels hebben 44 mensen dit topic bezocht en niemand kwam op het idee om even 'hallo' of 'welkom' te zeggen?
    Ik ben zelf al meer dan 10 jaar moderator op een motor forum en ik kan je verzekeren dat het er bij 'ons' heeeeel anders aan toe gaat. Nogmaals, het gaat niet om het feit dat je mij wat zou moeten zeggen maar om de algehele sfeer op een forum.
    Volgens mij zijn modelbouwers geen saaie, sociaal incapabele, bij hun moeder op zolder wonende einzelgängers maar dit forum draagt zeer zeker bij aan dat beeld. Jammer....maar ik ga toch maar eens op zoek naar een ander modelbouwforum.

    Succes met het forum en nog een prettige dag,

    Geb
     
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Doei!! Leuk dat je er was... Misschien tot ziens. :rofl::rofl::rofl::rofl:
     
    Damian Wierenga vindt dit leuk.
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Laten we even heel duidelijk zijn, mensen hoeven niet te reageren!

    Daarnaast heb je je post op 2 plekken geplaatst, dubbelposten is niet wenselijk, zou je als forum moderator moeten weten.

    Maar een allerbelangrijkste tip die ik voor je heb is dat je een scaler/crawler hebt, dat is lichtelijk een buitenbeentje tov de normale RC auto's. De scaler/crawler fans hebben een eigen groot topic in het electro offroad deel waar ze amper buiten komen, zoek dat topic eens op en je zult er thuis voelen.
     
  5. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Toch welkom geheten hier op het forum. Ik moet zeggen dat ik niet alle berichten lees en daarom ook niet altijd reageer.
    Ook ik ben Beheerder en Moderator van het www.rctrailforum.nl Daar wordt ook niet altijd gereageerd op een topic.
     
    Damian Wierenga vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina