Even voorstellen: Marco

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Leensen, 11 jan 2020.

  1. Leensen

    Leensen

    Lid geworden:
    11 jan 2020
    Berichten:
    120
    Locatie:
    Apeldoorn
    Zoals het topic al doet vermoeden; ik ben Marco, woonachtig in Apeldoorn en werkzaam in de energiesector.
    Naast mijn werk ben ik ook al 6 jaar vrijwilliger bij Alpe d'HuZes en ben ook al diverse malen als deelnemer die berg op gefietst. Eén van mijn hobby's is dus fietsen :) Zowel op de racefiets als MTB. Naast fietsen ben ik de laatste tijd ook weer een beetje bezig met fitness. Vroeger (toen ik nog jong was) deed ik dat op een sportschool. Nu doe ik dat thuis op zolder, waar ik een prima fitness honk heb.
    Hobby's die ik achter me heb gelaten is cartuning en modelfotografie. Lid geweest van diverse autoclubs (o.a.v. Megane Coupé Club en Toyota Celica Club), veel show bezocht en ook vaak zelf gestaan. Daarna begonnen met fotograferen. Eerst de combinatie auto en model (dame) en later ook thuis een studio ingericht om gewoon thuis in de studio te kunnen fotograferen. De autohobby ben ik jaren geleden al mee gestopt. Modelfotografie ben ik een jaar geleden mee gestopt.

    Het werd dus weer tijd voor een nieuwe hobby en die hoop ik gevonden te hebben in de modelbouw.
    Ik ben zelf schipperskind (binnenvaart) en mijn vader heeft vroeger ooit de Zwarte Zee gebouwd en dat heeft mij altijd gefascineerd. Niet perse dat schip, maar wel de modelbouw. Ik vond het lastig om een inschatting te maken hoe te beginnen, want afgezien van een paar Revell vliegtuigjes die ik kind in elkaar hebt geknutseld, heb ik dus geen ervaring met modelbouw. Tenzij je Lego meetelt als modelbouw :)
    Maar ondanks het gebrek aan ervaring, heb ik er toch voor gekozen om mezelf goed uit te dagen en zal de Batavia (van Kolderstok) mijn eerste project gaan worden.
     
    Jaques en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  2. Montgomery

    Montgomery

    Lid geworden:
    10 jan 2020
    Berichten:
    376
    Locatie:
    Nederland
    Dat is volgens mij niet het makkelijkste schip om mee te beginnen! Maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter.

    Wel érg mooi! Succes!
     
  3. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Ik had deze nog niet gelezen. Een leuke intro! En vandaar in je zojuist gestarte verslag je mooi foto's. Ik zie het al. Je plaatste je intro in het schipperscafe daar kom ik niet zo veel.
     
    AvdH vindt dit leuk.
  4. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.723
    Locatie:
    Tilburg
    Welkom Marco, heb in je verslag ook al wat geschreven en heb daar de volgstand aan staan
    Succes met je bouw,
    Gr Koos
     
  5. Building Mouse

    Building Mouse

    Lid geworden:
    23 nov 2017
    Berichten:
    530
    Locatie:
    Apeldoorn
    Welkom Marco. Leuk om je intro te lezen. En zo te merken hebben we best wat overeenkomsten. Ik woon ook in Apeldoorn, en ook ik zit regelmatig op de mtb. Succes met de Batavia!
     

Deel Deze Pagina