Even voorstellen met een vraagje.

• Topicstarter Topicstarter Bozzel
  • Startdatum Startdatum
B

Bozzel

Guest
Hallo mensen,

Dit is mijn eerste post waarin ik mij gelijk maar ff voorstel.

Ben chris en woon in de buurt van groningen. ben 24 jaar en werkzaam als elektromonteur.

Heb afgelopen weekeinde op de merkt een helicopter gekocht van 20 euro. erg leuk maar denk niet dat dit is wat ik zoek :P of ik kan het niet of het is gewoon rommel wat ik heb gekocht :D

Nu ben ik wat aan het rondkijken geweest op het internet en denk wel dat ik dit een leuke hobby ga vinden. Heb eens oven op dit forum rond gekeken wat ik als beginner zou moeten aanschaffen. Het makkelijkste om mee te beginnen zou een coaxiale of een met fixed pitch zijn.

Op het internet ben ik een T-rex 100s tegen gekomen. Er staat niet bij wat voor besturing deze heeft maar voor wat ik kan zien en met mijn weinige ervaring denk ik dat het een is met (fixed) pitch (geen dubbele rotor bladen)

Nu is mijn vraag aan jullie of dit een goede beginners heli is. Uiteindelijk wil ik overgaan naar een grotere heli.

Om te beginnen wilde ik graag dit model aanschaffen.
4RC (For Radio Control modelbouw)

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Of misschien tip/aandachtspunten?

MvG,
Chris.

De FAQ, vastgepind bovenaan dit subforum:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide%3Been-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

EVen gezocht discussies met 100s OR 100-s.OR t-rex OR trex Met de uitgebreide zoekfunctie kun je alleen in de titels zoeken en/of alleen binnen bepaalde subfora, handig, ondanks dat zoekfunctie niet op 100 kan zoeken, zoekterm moet minimaal 4 karakters zijn
align-t-rex-100s-ervaringen
http://www.modelbouwforum.nl/threads/align-trex-100-3g.130339
align-trex-100-met-video

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Chris

Ik wou eerst al eventjes zeggen goed dat je je al hebt ingelezen.

de trex100 valt in dezelfde klasse als de Blade mSR en de Nine eagles solo pro.
beide zeer populair bij beginners. Vaak worden deze heli's gekozen als 2e model na een coax heli.

Als beginner is het in het begin eventjes wennen, maar het moet zeker lukken.

Groetjes

En is het ook zo met deze kleine heli's om later over te stappen naar een groter model? Dit in de zin van moet ik helemaal opnieuw leren vliegen of is de besturing vrijwel hetzelfde als een middelgrote heli.

Dan zou een model uit deze klasse namelijk voldoen om eens lekker een paar middagen te oefenen in de huiskamer (ik heb een grote huiskamer :P) en vervolgens mn technieken te verfijnen en te masteren.

Ik zie nu ook nog een stapje groter staan en qua prijs maakt het niet uit, namelijk de Blade E-flite 120SR het model tussen de SR en MSR in. Als ik de filmpjes en recensies mag geloven is dit ook wel een aardige beginners heli met dezelfde vliegeigenschappen als de MSR. Enkel omdat de heli wat groter is ietsje meer last van het pendulum effect.

Mochten mensen mij dit niet sterk afraden gaat waarschijnlijk morgen de bestelling de deur uit :)

Grtz,
Chris.

Back