Even voorstellen (met filmpje)

Hallo allemaal,

ik dool al een poosje rond op dit forum en nu eindelijk de spulletjes in orde zijn en er een stukje film beschikbaar is leek het me wel de tijd om me even netjes voor te stellen

Mijn naam is Frans en ik woon in Dordrecht, ik heb via deze site m'n caliber 30 gevonden en gekocht (bedankt Dany :wink: ) en heb al veel leerzame info van het forum gehaald.

Configuratie van de Caliber; 3X 3152 voor de tuimelschijf, 9253 op het gas en een GY401 met 9254 op de staart, OS max32sx en een zender van Futaba, de 6exp met 2.4ghz

Het was wel even zoeken maar in Dordrecht kan gevlogen worden, zie filmpje op youtube; [media=youtube]cPB1El2skXg[/media]

groeten,

Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
perfect.gif

Welkom Frans !

Luc

kinkt als een mooie koop, welkom op dit forum en veel vliegplezier

Precies, lekker geen storing met dat nieuwe spul :wink:

Ik heb de red eagles gevraagd of ik daar lid kon worden maar dan moest ik een 4-takt motor hebben in de caliber vanwege het lawaai......

zo gaat het ook, maar het zou af en toe wel gezellig zijn met een paar lui te vliegen en te kletsen over de hobby

Frans

volgens mijn is dit dordtse kil.
bij s,gravendeelse tunnel aan dordse kant.
hij staat als hij hier staat te vliegen ver zat vanaf.

Dat ziet er inderdaad leuk uit! De Caliber 30 is een heel erg leuke heli om mee te leren vliegen. Verder vind ik het dikke onzin dat er een 4takt inmoet want de Caliber is STILLER dan een vliegtuig met 4taktmotor. Ik heb zelfs af en toe gehad dat ik mn caliber niet hoorde als er electrovliegtuigen aan het vliegen zijn.

Je toerental klinkt eigelijk best hoog maar dat kan ook het filmpje zijn.

Hoi Frans,

Welkom, maar inderdaad...als dat je eerste vlucht is dan heb je wel feeling ervoor :)

ik vond wel in het begin dat de camera man vrij dichtbij stond, of hij moet flink ingezoomd hebben ? Ik had laatste een crash die me weer even duidelijk maakte waarom je afstand moet houden van een heli :)

Nouja, eerste vlucht, eerste vlucht,

ik heb eerst een aantal weken m'n graupner coaxiaal helietje meerdere keren compleet aan flarden gevlogen :D , en heel veel op de realflight G3.5 simulator geoefend met een gamepilot er aan.

Vervolgens heb ik de heli bij quartel laten afstellen voor de eerste keer en bij Rob drie kwartier aan de kabel gevlogen.

Dit was wel de eerste echte zelf ondernomen poging, die fly by was ook eigenlijk niet de bedoeling en ik moest all radertjes in de bovenkamer op 200 %
laten werken om m'n trots te redden :D

Ik heb geen toerentalmeter om te zien of de kop te snel draait en te weinig ervaring om dat te horen/zien, ik vertrouw voorlopig op de ervaring van Rob die het allemaal ingesteld heeft, alle advies is overigens van harte welkom, alvast bedankt voor het warme welkom :wink:

Groeten,

Frans

In Hendrik Ido Ambacht zijn ook een paar heli vliegers, misschien leuk een keer ergens af te spreken.
Wij vliegen voornammelijk in Bolnes of in Ambacht zelf en eventueel af en toe op de club Rozenburg of zwarte waal.

Lijkt me heel leuk :P

voorlopig heb ik nog niemand in mijn naaste familie of werkomgeving die zich met heli vliegen bezig houdt of daar sterke interesse voor toont.

M'n lieve vrouwtje heeft gefilmd tijdens het vliegen maar na drie keer heeft zij het ook wel gezien :)

Zou je me het willen laten weten wanneer en waar jullie gaan vliegen een volgende keer of kan ik dat ergens nalezen ?

groeten,

Frans

Back