Even voorstellen vanuit Middelburg.

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Antoine_S, 30 okt 2022.

  1. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Goedenavond beste mensen,
    Ik lees al een paar weken mee op dit forum maar ik vind nu de tijd gekomen om mijzelf voor te stellen.
    Ik kan zo gauw geen voorstel topic vinden dus ik hoop dat het hier mag.
    Mijn naam is Antoine, bijna 65 jaar en woonachtig in Middelburg, Zeeland.
    Eerlijk gezegd ben ik nooit echt bezig geweest met modelbouw, fotografie en videografie slokken eigenlijk al mijn tijd op maar zo'n 25 jaar geleden kreeg ik van mijn vader zaliger een casco van een modeljacht, zonder toebehoren. Deze heeft al die tijd rondgezworven op zolder, schuur en garage tot ik twee weken geleden op het idee kwam om toch maar eens wat te proberen. Eerst begonnen met schuren en spuiten van de drie delen die ik had, dus romp, dek en gedeeltelijke kajuit. Daarna van afval materiaal toebehoren gemaakt zoals reling van fietsspaken, motor en servosteun van resten aluminium enzovoort, ledjes hier en daar ingebouwd en zo maar doormodderen. Via Marktplaats een simpele maar wel gloednieuwe zender en ontvanger gekocht en verder wat spulletjes van Ali die nog moeten arriveren waarna ik kan gaan testen. Intussen heb ik steeds weer wat dingen veranderd waar ik niet tevreden over was en dat zal wel zo doorgaan.
    Geen idee of ik foto's kan plaatsen vanuit dropbox maar ik doe toch een poging.
    Dit is de bewuste boot indien zichtbaar, 60cm lang.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Welkom Antoine, maar je foto's zijn (nog) niet zichtbaar. Nogmaals proberen met upload bestand, dan kiezen voor volledige grootte en wijzigingen opslaan. Succes! Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2022
  3. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Bedankt Klaas, ik ga een poging ondernemen.
    20221030_194412.jpg
     
    Gerrit-Jan vindt dit leuk.
  4. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Volgens mij lukt het zo wel, simpeler dan ik dacht. 20221030_194427.jpg
     
    Gerrit-Jan vindt dit leuk.
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Gaat toch best goed zo Antoine! Zou wel een paar kleine aanpassingen maken. Een toplicht (wit) ontbreekt aan de mast. De boordlichten rood en groen horen niet rondom zichtbaar te zijn. Het heklicht achter hoort wit te zijn. Zie het verlichtingsdraadje (link). En je claxon (toeter) staat achterstevoren. Heb je ook nog plaatjes van de binnenkant? Gr. Klaas.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/scheeps-verlichting-draadje.135842/page-5
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2022
  6. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    Er zit een toplicht op de mast alleen is die niet zichtbaar op de foto, op de bijgesloten foto wel. De navigatielichten weet ik, ik moet nog mooiere bestellen maar dat doe ik pas als ik meerdere spullen nodig heb. Het heklicht is ook wit, het groene lampje is een indicatie dat de hoofdschakelaar aan staat.Foto's van de binnenkant volgen tzt als ik de boot weer ga open schroeven zodra de snelheidsregelaar binnen is en de kruiskoppeling voor de aandrijving.
    Ik heb er vast nog wel wat weken werk aan en ik begin het nog leuk te vinden ook, weer eens wat anders dan fotograferen en camera's repareren :)
    20221031_102355.jpg
     
    k-k vindt dit leuk.
  7. Antoine_S

    Antoine_S

    Lid geworden:
    30 okt 2022
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Middelburg
    De hier beschreven boot is inmiddels zo goed als klaar, nu wachten op het voorjaar voor de proefvaart. De boot helde iets over naar stuurboord en dat is opgelost met wat stukjes lood aan de andere zijde, getest in een baby badje.
    Via marktplaats heb ik voor een tientje een ander jacht gekocht, jaren 60 of 70 denk ik, dat was een boot in slechte staat, de kajuit gedeeltelijk afgezaagd, nooit varende geweest want er zat geen opening voor een schroefas. Wel een romp gemaakt van hardhout, echt bikkelhard en een dek wat in goede was maar vastgespijkerd zat met tientallen spijkertjes.
    Ik heb de boel gestript, vele lagen verf van de romp gehaald en een kajuit ontworpen en gemaakt, alle reling opnieuw gemaakt met popnagels als staander en zo modder ik maar door in een veel te koude schuur maar ontzettend leuk om te doen. 20221121_195750.jpg 20221123_152205.jpg 20221124_201018.jpg 20221124_201352.jpg 20221205_165817.jpg Boot_01.jpg Boot_02.jpg Boot_03.jpg Boot_04.jpg
     
    Gerrit-Jan en Marc w vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina