Even voorstellen / vraag over kipper-dieplader-combinaties

Discussie in 'Model truckers' gestart door Nordic V8, 25 jul 2021.

  1. Nordic V8

    Nordic V8

    Lid geworden:
    24 aug 2013
    Berichten:
    3
    Beste collega’s,

    Hoewel ik eerder al eens iets op dit forum heb gepost, wil ik toch beginnen met het hier netjes voorstellen van mijn persoon. Ik ben Luc, een 44 jarige brandweerofficier uit de regio Nijmegen. Om meteen duidelijkheid te verschaffen, brandweer is mijn beroep en niet mijn hobby. Mijn vrije tijd vul ik verder in volgens het 3TR principe, oftewel treinen, trucks en trekkers. Geregeld ben ik dan ook op pad naar shows en beurzen (hoewel dat de afgelopen 1,5 jaar natuurlijk wat minder was). Ofschoon ik tot nu toe vooral actief ben in de treinenwereld (H0 en 0), heb ik sinds een tijdje de jeugdliefde RC herontdekt.

    In de RC wereld doe ik als iets met auto's en met boten, maar zoals eerder gezegd en mijn forum naam ook doet vermoeden, ben ik ook een liefhebber van vrachtwagens. Erfelijk belast door mijn opa: 2010-10-24%20Henschel%202_jpg.jpg
    Hij reed voor Nedex tot in Griekenland, prachtige verhalen kon hij daarover vertellen. Dus de voorkeur voor vrachtwagens heb ik van geen vreemden.

    Maar nu mijn vraag: in de (wegen)bouw zie ik geregeld kipper-dieplader-combinaties en zoiets in model lijkt mij fantastisch. Tegenwoordig biedt de markt mogelijkheden voor kippers en heeft Carson o.a. een Goldhofer TU4 aanhanger, zo zag ik o.a. deze



    Maar dan de lading? Wie heeft er een tip voor een passende bouwmachine/graafmachine? Aangezien ik de machine vooral als lading zou willen gebruiken en incidenteel op en af rijden, is zo'n high end € 5000+ machine ietwat over de top. Maar enigszins op schaal zou ik kunnen waarderen. Is zo'n Huina 580 bijvoorbeeld een idee?

    Alle tips zijn welkom, bij voorbaat heel erg bedankt.

    Hartelijke groet,
    Luc
     
    sandertrucker vindt dit leuk.
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.378
    Locatie:
    Achterhoek
    Kijk eens in mijn laatste filmpje vanmiddag gepost. Een Arocs kieper met omgebouwde bruder dieplader en een huina shovel.

    welkom trouwens....:koud:
     
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Luc,


    Welkom op het MBF Truckersforum.

    Veel kijk, lees en bouwplezier gewenst.
     

Deel Deze Pagina