even voorstellen

• Topicstarter Topicstarter W.I.M.
  • Startdatum Startdatum
W

W.I.M.

Guest
:) Hallo allemaal.
Ik dacht zal me even voorstellen aan iedereen die dit leest.
Mijn naam is wim(36)en ik kom uit lelystad.

Ik ben eigelijk al langere tijd geintereseert in modelbouw vooral helikopters.
Mijn vader is ook altijd bezig geweest met modelbouw(boten,treinen)
Ook had hij vroeger toen ik nog een kleuter was een vliegtuig,maar daar kan ik me niet veel van herinneren.
nu heeft hij alleen nog treinen en boten.

De afgelopen tijd heb ik mij gericht op helikopters.
Ik ben begonnen met een 4 kanaals coaxial helikoptertje en nu wil ik het echte werk gaan proberen.
De meest logische keus zou zijn een fixed pitch model en daar ben ik ook naar gaan kijken,maar heb nu toch 2e hands een esky belt cp gekocht.
Ik weet dat dit niet de beste keus voor iemand met mijn ervaring omdat ik weet hoe moeilijk het is om te leren vliegen. maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan haha.

Ik hoop hier veel van jullie te leren,en mijn bedoeling is om als het weer wat beter wordt te beginnen met oefenen(hooveren).

groetjes wim,;)

Welkom Wim!

dit weer is juist zeer geschikt om te leren. Je plaatst een trainingskruis met grote ballen onder je belt, je kleed je warm aan, handschoenen aan en zoekt een rustig veldje met een dikke laag sneeuw.
Dan in alle rust, niet te overhaast, proberen het "ding" onder de knie te krijgen.

Er is hier idd veel kennis aanwezig, ik leer hier ook nog elke dag weer nieuwe dingetjes. Als je het hier niet vinden kan, dan ;) .

Succes,

greetz, Aldert

Een weinig wind, droog.. Ik zou zeggen perfect weer !

En vaak is het meer het geduld van de piloot die de keuze voor het type heli bepaald...
Ongeduldige mensen kunnen (met jouw geval in het achterhoofd) beter voor een Fp'tje gaan, aangezien zij zeer zeker te weten vaak gaan crashen voor zij het apparaat normaal in de lucht kunnen houden.

Heb je een beetje geduld, moet het gaan.

Voor het begin, kijk ff of er gewichtjes op de flybar zitten (kleine wiek). Zitten deze er niet, kijk of ze er misschien ergens bij zitten (reservedelen?), als je deze op de flybar zet, zal hij rustiger reageren.

En eventueel een trainingskruis voor de eerste stappen. Als je eenmaal een beetje hoovert, of in ieder geval zeker bent dat je hem niet meer om laat vallen, kun je hem er weer af halen.

Veel succes!

Welkom hier Wim!

Ben benieuwd naar je belevingen.
De adviezen zijn eigenlijk al gegeven.
Als je ergens vastloopt dan horen we het wel :)

Grt,
Eric

bedankt voor jullie reactie, was vergeten te vertellen dat ik eerst een reparatie moet verrichten.

de fixed shaft voor de mainblades was iets krom (i.v.m. de poging om te leren vliegen van de vorige eigenaar)en ik heb een andere gyro besteld.

Later ga ik ook ook van 35 naar 2.4 MHz. of zal ik dat meteen doen?
Dit heb ik besteld bij v-nix in groningen,als mijn bestelling binnen is ga ik voor de eerste keer even proefdraaien om te kijken of alles verder in balans is .
.Een trainingkruis heb ik erbij (ga ik zeker gebruiken) en de fms sim maar heb geprobeerd het bekende missende program te downloaden voor vista maar dat wil niet lukken.:( ben geen ster in computers blijkbaar.

Back