even voorstellen

• Topicstarter Topicstarter Jan_H
  • Startdatum Startdatum
J

Jan_H

Guest
Hallo iedereen

Ik zal om te beginnen mij zelf even voor te stellen. Ik ben Jan Hoppenbrouwers, 27 jaar en woonachtig in Rijen (Brabant, tussen Breda en Tilburg). Als kleine jongen was ik altijd al gefasineerd door onderzeeërs, ben op mijn 18de bij de marine gegaan om bij de onderzeedienst te werken. Helaas was ik toen der tijd afgekeurd voor de onderzeedienst vanwege te kleine longen. werd toen geplaatst op het torpedowerkschip Hr. Ms. Mercuur. Maar de fasinatie is blijven bestaan, heb toen een dynamische Seawolf gekocht van Robbe. toen ik de doos openmaakte schrok ik een beetje van de inhoud (was "normale" bouwdozen gewent :p ). heb toen de doos ook weer aan de kant gezet en een jaar of wat weer uit het stof gehaald. Uiteindelijk viel het allemaal best mee en zeer leuk om te doen. toen de boot bijna af was is ze helaas met slecht weer op zee kapot gevallen :( romp kapot as krom etc, en uiteindelijk in de container beland :hammer:

Nu, 5 jaar later, begint het toch weer een beetje te kriebelen en ben ik eens gaan rondsnuiveren op het internet, zo kwam ik dus hier terecht. Hierdoor is het alleenmaar meer gaan kriebelen. Na wat bouwverslagen gelezen te hebben is mijn keuze gevallen op de Lafayette van Engel. Reden hier voor, "makkelijk" ontwerp, alles in de doos, niet al te groot, statisch duiken, budget. nu heb ik alleen een paar vragen. zit echt alles in de doos om haar in elkaar te zetten zoals lijm en dergelijke? (exclusief gereedschap natuurlijk). En wat is de levertijd van Engel? En zijn er nog dingen waar rekening mee gehouden moet worden? Het leek me namelijk een mooi preject om mee te beginnen wanneer ik voor een half jaar op reis ga. maar zou voor die tijd alle onderdelen en zo al willen hebben. Tis een beetje moeilijk om dat later nog te doen wanneer ik op zee zit :):):)

Wanneer alles binnen is en de bouw is begonnen ga ik er zeker een bouw verslag van maken.

Mvg. Jan H

hallo jan

welkom aan boord
na de sea wolf een goeie keuze voor de laffayette te gaan
inder daad een niet al te grote boot en een mooi en goed vaargedrag
zowel boven als in het water
ik weet zelf niet zoveel van de bouwdoos daar ik liefst eigen bouw doe haha de ruimte de plaats en het materiaal spelen hier bij een rol

zoals je ook in de topics hebt kunnen lezen zijn er al zijn de dozen haast compleet er toch nog wel wat problemen met het engel materiaal

hier op het laatste treffen in mol zie je redelijk wat engel materiaal op de tafels staan
My Gallery
en dan waren nog niet alle vaste varende leden aanwezig

veel plezier op dit forum en veel bouw plezier
en a.u.b. laat de boten niet meer vallen want daar kunnen ze niet goed tegen
maak een stevige steun (werk steun mag iets steviger zijn) en als je aan boord bent dan is een spanriem of een snelbinder geen extra luxe om hem vast te zetten

groetjes raf

de seawolf valt inderdaad een beetje tegen als je NORMALE bouwdozen bent gewend.
ik ben er zelf al bijna een jaar aan bezig maar het begint ergens op te lijken.

maar ook namens mij van harte welkom bij dit clubje.

ps een van de leden heft een boot te koop staan (dacht in sint michielsgestel) dus da's niet al te ver uit de buurt.

mocht het iets voor je zijn, de boot staat ook op dit forum.

dank je Raf.
en inderdaad een spanband is geen overbodige luxe :D

dank je Marc 2

heb de boot inderdaad gezien. ziet er good uit, alleen één probleempje, hij staat al in elkaar. moet me toch bezig houden dat half jaar :D

aaa. je wilt 'm "" op missie"" gaan bouwen.

dan hoop ik wel dat je een hele ruime psu kast hebt (als ze dat zo bij de marine noemen tenminste).

dan wil ik je alvast veel bouwplezier wensen

Dag Jan,

Welkom op dit Forum,

De Lafajette als eerste statische duikboot vind ik een zeer verstandige, zo ben ik op aanraden van andere leden van dit forum toen ook met dit model begonnen.

De levertijd van Engel is vandaag bestellen Dus 02-05- dan heb je hem als het meezit dinsdag maar in ieder geval deze week, dat zit wel goed bij die club:). moet ie wel op voorraad zijn natuurlijk.
Zo niet dan een e-mail en daar heb je ook binnen 24 uur reactie op, dat is mijn ervaring tenminste met deze club.

Ze hebben nu een complete set met alles erop en eraan en dat zijn echte aanbiedingen want goedkoper en dan los kopen zal je niet meevallen.

Je krijgt er geen lijm bij dus koop het 24 uurs type voor je bajonet sluiting maar dat werkt voor de kleinere onderdelen niet handig, dus koop er zou ik zeggen ook 1 uur epoxy lijm bij.

Deze boot kun je afhankelijk van je inzicht en ervaring vast wel binnen dat half jaar af krijgen maar op je werk zal je vast ook nog wel wat anders moeten dan dan alleen hobbyen ;)

Er zitten wat gekkigheden in de bouw van de Lafajette maar als je een beetje vooruit denkt valt dat echt wel mee.

En ik zag al een paar problemen opgelost wat ze in de nieuwe kit anders uitgevoerd hebben.

Je zal hoogstens eens wat achteruit moeten werken omdat er iets verkeert om in je techrek is gelijmd (overkwam mij dus:()
Of kijk geregeld op de tekeningen :D en lees toch de handleiding door (Heel on nederlands weet ik maar doe toch maar:D:D)

Maar het is echt een leuke boot om mee te beginnen, hij is snel, makkelijk mee te nemen (dus geen hernia) en het techrek werkt gewoon erg makkelijk, zeker wanneer je met het trimmen gaat beginnen.

En hij is eigenlijk vanuit de doos werkend te krijgen (zeker die set die ze nu aanbieden) , en dat kun je van de andere modellen van Engel nou niet echt zeggen.

Engel zegt zelf ook dat het niet voor beginners is, wat ze er niet van ontslaat sommige dingen wat handiger te beschrijven want die handleidingen van Engel verdienen niet de schoonheid prijs en dan is die van de Lafajette beslist niet de slechtste.

Goede keus,

Veel bouw plezier,

Groeten,

Jan Huizenga.

Hallo Jan,

Ik sluit mij aan bij Jan Huizinga. De Lafayette is niet goedkoop, maar wel goed en compleet te bouwen. Een aanrader dus!
Met alleen het complete pakket zal je er niet komen. Hoe vaak ik wel niet naar de modelbouwzaak ben gegeaan om weer spullen te halen....
(ik ben met dit model voor het eerst binnen de RC modelbouw begonnen)
Om extra mee te nemen denk ik ook o.a. aan: alle electronica als accu's, acculader met bekabeling, (spuit)plamuur, aflak (soms is het handig om tijdens bouwen al onderdelen te spuiten, denk aan het missiledek).
Tevens zou ik ook extra rubberen ringen tbv bajonet aanschaffen. Je krijgt er 1 reserve en deze had ik als snel in gebruik. Tevens zou ik ook direct een magnetische schakelaar inbouwen. Dit is iets wat ik binnenkort wil doen, maar weet nog niet exact welke.
Misschien al door iemand aangegeven, maar neem ook de materialen mee(indien aan boord niet voorradig) om een standaard te maken tijdens de bouw.
Verder een blik geduld, veel wijsheid en tja ik weet niet of een internet verbinding aan boord is (zou mij ergens verbazen) maar deze zou wel handig zijn.

p.s. Bij de complete set heb ik toen extra gevraagd naar de zender FC16 op advies van Jan Huizinga. Ben zeer tevreden over deze keus.

succes!

Martijn Westra

Back