Even voorstellen...

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door EJS, 23 nov 2011.

  1. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik kon geen topic vinden om je even voor te stellen dus doe het maar even zo, mocht er wel een topic voor zijn en ik er dus over heen heb gekeken dan zullen de mods deze posting wel willen verplaatsen neem ik aan.

    Nou mijn naam is Eric en kom uit Heerhugowaard. Ben al jaren bezig met de 1:6 off-road bigscale hobby en ben bestuurslid en doe de wedstrijdleiding bij de H.M.R.C in Den Helder > Club informatie

    Maar aangezien deze hobby in de wintermaanden vrij rustig is heb ik dus besloten om er wat bij te zoeken, en viel mijn oog al snel op het heli vliegen. Dus heb ik besloten mij ook maar eens verder in deze hobby te gaan verdiepen, en na behoorlijk wat lees werk en advies van verschillende forum leden via PB is mijn keus gevallen op de micro heli's van Blade.

    Dus ik ben gister maar wat spullen gaan bestellen bij Freakware in Duitsland, en tot mijn grote verbazing stond de postbode vandaag al voor de deur met een groot pakket met al mijn bestelde spullen.

    Hier een lijstje van mijn gekochte spullen:

    Blade mCP-X + Spektrum DX6i
    Transportkoffer Blade mCP X
    6X Li-po 3.7v Battery 300 mAh 30C (for MCPX)

    En van de week ga ik een Blade mCX2 Ultra Micro - BNF op halen bij modelbouwbloemendaal en helpen zij mij meteen een beetje op weg is mij al toe gezegd door de telefoon...

    Een lipo lader was niet nodig want ik heb al een Hyperion lader uit mijn 1:6 hobby, ik heb wel meteen bij Hyperion een 6-port paralel laad adapter voor 1S LiPo en nog wat 1S lipo's voor de mCX2 besteld.

    De Blade mCP-X + Spektrum DX6i set heb ik in eerste instantie gekocht voor de Spektrum DX6i (en de aantrekkelijke prijs), want ik wil straks eerst maar eens gaan oefenen met de Blade mCX2 en als in december de mSR X BNF uitkomt koop ik die misschien ook nog als tussen stap naar de mCP-X maar dat zie ik tegen die tijd wel, straks eerst maar eens goed oefenen met de mCX2 en kijken hoe het mij bevalt... :wink:
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011
  2. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Hey man,
    nogmaals welkom , mits ik dat nog niet gedaan had...

    veel plezier, als je de spullen binnenshuis heb :cool:
    groeten Ray....
     
  3. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Thnx kerel, en nogmaals bedankt voor al je tips en advies welke ik van je heb mogen ontvangen via de PB's ;)
     
  4. dcb103

    dcb103 Guest

    Welkom Eric denk dat het je wel zal bevallen.

    En btw als je vragen hebt over micro heli's dan is Ray de juiste persoon die heeft 99 micro heli's ;)

    gr,
    Dave
     
  5. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    :lol:

    En het aantal gaat weer omhoog met 1 :D
    de 120sr nu besteld, zal u'm vrijdag denk ik binnen hebben...

    groet Ray...
     
  6. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    +1 op de 99 micro heli's, ray is degene die je erop moet hebben:D

    Welkom overigens!:D
     
  7. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Bagger ik dacht toch echt dat ik gisteren de knop "bestel" ingedrukt had :confused:
    denk dat ik de pagina gewoon weg gesloten heb en niet meer terug gekeken,

    nu net dus officieel besteld maar ik denk dat het nu zaterdag wordt :murder:
    kan ik weer wat info vergaderen over de Blade 120sr :D


    Groet Ray...
     
  8. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    dcb103 & Cannonballs bedankt voor het warme welkom ;)

    En inderdaad aan de tips van Ray heb ik zeker wat gehad. Gister heb ik de eerste twee vluchten gedaan met een tweede hands mCX S300 welke ik hier op het forum heb gekocht voor 25 euro en dat ging super. Die vliegt echt veel beter dan mijn oude IR Firespy. Nu nog even wachten tot Dinsdag als mijn mCX-2 binnen is zodat ik daar lekker mee aan de gang kan tot dat de nieuwe mSR X BNF uitkomt. Voorlopig vermaak ik mij dus wel de wintermaanden. :D

    Straks begint het hier ook nog op een verzameling te lijken Ray :D
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011
  9. Cannonballs

    Cannonballs

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Nijkerk
    Ging bij ray ook sneller dan hij dacht, dus pas maar op:cool:
     
  10. EJS

    EJS

    Lid geworden:
    4 okt 2011
    Berichten:
    339
    Locatie:
    Noord-Holland
    Gelukkig zijn deze heli's wel een stuk goedkoper dan de auto's in de 1:6 hobby, anders was ik nu al platzak geweest :D
     

Deel Deze Pagina