even voorstellen.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door hyperfocus, 4 aug 2016.

  1. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Beste allemaal, ik ben nieuw op het forum en daar ik alleen maar tanks en apv"s bouw leek dit me de beste afdeling om mij voor te stellen.
    Ik heet Ramon 45 jaar en sinds een jaar weer helemaal bezig met modelbouw. vroeger als kind al veel gedaan.
    Het lijkt soms wel of ik een virus te pakken heb. maak bijna elke 2 weken wel een model. bouw vooral van trumpeteer moderne tanks en apv. meestal hou ik me niet helemaal aan de originele bouwplannen. ik vind het vooral leuk om er altijd nog wat extra's op te plakken, wat moet je anders met al die reserve onderdelen.
    Daarnaast schilder ik ze toch altijd wel met veel wheatering. zo gladjes net uit de "kazerne" vindt ik een beetje saai.
    groeten Ramon
     
  2. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Ramon,

    Welkom op dit forum!

    Heb je ook een paar foto's van wat modellen? Je maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig :p
     
  3. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Hoi Ruben, dank voor je reactie, ik zal als proffesioneel digibeet eens gaan kijken hoe ik dat ga doen. momenteel bezig met de trumpeteer stryker mortar cariier, die bouw je niet in 2 weken! 950 + onderdelen, heb er van AFV nog een remote weapon station opgezet. net ff wat spannender dan een 7.62.
    nog een paar vraagjes, het valt me op dat er weinig tot geen sets zijn van tankcrews (modern) sosm heb je de mazzel dat er bij het pakket wat zit maar meestal niet. zelf een mal maken is te complex, wel goed gelukt van backpacks etc. dat scheelt weer een hoop geld. ik giet ze nu zelf met giethars.
    als er al crews zijn zijn dat vaak resinmodellen die een fortuin kosten. (het moet wel leuk blijven)

    5 weken geleden een bestelling geplaatst bij www.plasticmodels.nl (voorheen Mol) eindelijkl de stap genomen om een MENG (bradley) aan te schaffen met full interior. geld overgemaakt (en aangenomen) bestellingsbevestiging gekregen en daarna,,,,, niets meer. al 5 mails gestuurd, zonder reactie.
    is dit een legitiem bedrijf? de service tot nu toe is iig meer dan slecht.

    groet,

    Ramon
     
  4. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Ramon,

    misschien kan je hier eens kijken naar crews: https://www.modelbouwkrikke.nl/plastic-bouwdozen/contents/nl/d1340_militair-135.html

    Het is helaas ten strengste verboden op dit forum om over winkels te praten.

    Punt 8. uit de forum regels:

    8. Geen winkelbesprekingen op het forum

    Winkelbesprekingen op het forum zijn niet toegestaan. Heeft u problemen met een winkelier, regel dat met de betreffende winkelier/leverancier. De winkelier/leverancier is vaak niet op de hoogte van het feit dat zijn winkel/webshop hier op het forum word besproken en uit voorgaande gevallen is gebleken dat voornamelijk de negatieve verhalen dan besproken worden zonder dat de tegenpartij commentaar kan leveren. Juist vanwege deze reden wil ik geen winkelbesprekingen op dit forum. Dit forum is een TECHNISCH forum. Ook bedrijven die sponsoren zijn van dit forum mogen niet worden besproken, ook hier dient u geschillen rechtstreeks met hen op te lossen, zonder tussenkomst van dit forum. Het zal wellicht ten overvloede zijn, maar ook hier mogen moderators topics sluiten of verwijderen die voldoen aan de kwalificatie winkelbespreking.

    http://www.modelbouwforum.nl/help/terms

    modelbouwkrikke.nl en http://www.modelbouw-dordrecht.nl/
    heb ik goede ervaringen mee.
     
  5. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    oeiii, exuses hiervoor! zal eerst even de forumregels doornemen.
    mbt de adviezen, ik heb geloof ik wel zo'n beetje elke site bekeken maar tankcrew's modern zijn er bijzonder weinig. meestal zijn ze iets aan het doen, hun lunch eten ozid. maar Krikke ken ik idd wel. prima bedrijf, mag dat wel?
    het lastige is dat ik het desbetreffende bedrijf mail en bel zonder resultaat/contact. en derhalve dus niet het met het bedrijf kan regelen!

    nogmaals excuses.

    Ramon
     
  6. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Ramon,

    Ik heb je een privebericht gestuurd. Kijk rechtsbovenin bij "meldingen".
     
  7. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Beste Ruben, ik zag op het Forum dat je ook met de airbrush begonnen bent, wat heb je aangeschaft. ik zit nu wat op marktplaats te snuffelen, maar krijg de indruk dat goedkoop duurkoop. zon starters setvan Revell voor 110 lijkt wel aardig maar als je er vooral alleen grote oppervlakken mee kan sprayen dan weer niet zo handig.

    groet Ramon,

    en ps hopelijk komt deze week weer een nieuwe zending binnen, eindelijk mn Meng Bradley, na vele maanden wachten!!
    En nog wat andere speeltjes!!
     
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Ramon,

    Ik heb zelf 2 airbrush's van Harder & Steenbeck, de Evelution two in one & de Colani.

    Zijn wat duurder maar is wel kwaliteit.

    Als je in airbrush geïnteresseerd bent kan ik je een tripje aanbevelen naar: http://airbrush-services-almere.nl/

    Die weten erg veel van airbrush's en kunnen je van alles vertellen!
     
  9. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Hallo Ruben,

    IK denk ik idd dat ik maar naar Almere ga, op marktplaats staan wel wat mooie dingen maar de prijs begint wel wat op te lopen. voor 300 kan ik in Almere een mooie starterset kopen.Deze maand wordt ik 46 en vindt dat ik mijzelf dat wel kado mag geven. Ik heb inmiddels wel al wat meer info over mn niet zo favoriete bedrijf. het is kennelijk wel een bekend gegeven dat in de vakantieperiode je niet teveel van ze hoeft te verwachten. dit begint kennelijk in Juni en duurt tot in augustus? ik wou dat ik zo mijn geld kon verdienen! Maar kennelijk komt het dan uiteindelijk wel goed.

    Fijn weekend, en ik zal eens kijken of ik wat foto's kan uploaden.
    groet Ramon
     
  10. hyperfocus

    hyperfocus

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    6
    Locatie:
    haarlem
    Hallo Ruben, ik ben naar Almere geweet, en tja ik kon natuurlijk niet zonder set vertrekken.
    Airbrush starterset voor militaire modelbouw incl 27 flesjes verf.
    dus dat is mooi, vrijdag kwam er ook een mooi paket binnen, eindelijk de Meng m2 bradley (ik had de interieurset al) en de Meng GAZ. van trumpeteer de JDF ifv. ga op de laatste en op wat oude modeltjes maar eens mijn airbrush techniek onder de knie proberen te krijgen.
    Mijn grote vriend van www.plasticmodelbouw.nl blijkt de zelfde te zijn die ook www.minitair.be onder beheer heeft, site is eigenlijk hetzelfde. op die site dan ook maar een berichtje geplaatst. (tot nu toe zonder reactie) inmiddels ook al een officiële klacht ingediend. Ik wou dat mn moeder me wat minder koppig had afgeleverd. hartelijke groet,

    Ramon
     
    rubenbosman en Dennist vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina