Even voorstellen,

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Louis79, 27 nov 2018.

  1. Louis79

    Louis79

    Lid geworden:
    27 nov 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo,

    Als nieuw lid van het forum vond ik het netjes mij eerst even voor te stellen alvorens vragen te stellen of topics te openen.

    Ik ben dus Louis, 39 (de grote 40 komt er snel aan, zucht), uit Maastricht.
    Mijn ouders hadden in mn jeugd een speelgoed/modelbouw winkel waar ik het virus van modelbouw heb opgelopen.
    Heb ooit als 12 jarige zweefvlieger gevlogen, dat was lastig als 12 jarige om zonder vervoer bij het verenignsveld te komen dus er toen helaas mee gestopt. Wel door de jaren heen plastic (statishe) modelbouw blijven doen.

    Ik train nu met een WLtoys v911-v2 Heli voor het helicopter gebeuren en met een mini skywalker pusher vliegtuig voor het vlieg gebeuren.

    In mijn bezit heb ik een Graupner Bell212 die helaas wat werk nodig heeft, ook ben ik bezig met een balsa kitje, Guillows Cessna 150 RC conversie.

    Vriendelijke groet, Louis
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Louis79

    Louis79

    Lid geworden:
    27 nov 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo Ron,

    Bedankt voor je welkom!

    Ik wist niet dat er nog zoveel mensen met een Graupner bell212 waren, wat leuk!

    De Bell212 uit 1972 is een enorm mooi model in mijn mening en bijna 50 jaar oud!
    Hoop dat ik haar in orde krijg. Ik ga niet voor het herspuiten van het model maar proberen de orginele verf/lak te behouden en te restaureren (kleur matchen waar een flintertje verf mist en terug schilderen), wil graag het karakter behouden, misschien een tip daar, bij bijna 50 jaar oude modellen; gebruik wat ammoniak in water verdunt, (probeer eerst met een wattenstaafje op een klein plekje uit zicht om te zien hoe de verf op ammoniak reageert!) en neem dan het hele model af met dit mengsel...soms doet dit wonderen (denk aan afnemen nicotine / vergelen verf).

    Groet Louis
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2018
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  5. Louis79

    Louis79

    Lid geworden:
    27 nov 2018
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Maastricht
    Bedankt voor de tips Ron,
    Ik ga me meer inlezen en daarnaast fotos maken/uploaden.
     

Deel Deze Pagina