Even voorstellen

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door d.ganzeveld, 5 aug 2019.

  1. d.ganzeveld

    d.ganzeveld

    Lid geworden:
    5 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Groningen
    ik ben Derk uit Groningen. Vaar als kapitein op de Lady Christina.
    Ik ben begonnen dit schip te bouwen met behulp van de bouwtekeningen.
    Eerst heb ik de romp van hout gemaakt, daarna heb ik deze in cement gegoten.
    Het houten model wat ik in drieën heb gezaagd uit het beton gehaald en dit met polyester bekleed. Vervolgens het beton erom weg gehaald en schroef roer en boegschroef geplaatst.
    Schroefas heb ik op de juiste hoogte in een blok hout vastgezet. En in de romp een te groot gat geboord. Vervolgens deze vast gezet met sikkaflex.
    Misschien niet een standaard aanpak maar ook ik doe dit voor het eerst en heb totaal geen ervaring.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Derk, Welkom op het Forum. Altijd leuk om een wat andere aanpak te zien. Wel wat bewerkelijk, maar als het resultaat goed is, wat maakt het dan uit. Op welke schaal bouw je en heb je een en ander vastgelegd op foto's? Raad je aan om een bouwverslag te plaatsen. Dat geeft kans op advies en is voor jezelf ook leuk. Al enig idee hoe je het model gaat aandrijven? Kan me voorstellen dat je als kapitein ook met het model wilt kunnen varen. Succes verder met de bouw. Gr. Klaas.
     
  3. d.ganzeveld

    d.ganzeveld

    Lid geworden:
    5 aug 2019
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Groningen
    Schaal word 1:100 foto’s tot zover. Ik zit eerst weer aan boord dus kan alleen simpele dingen doen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina