Even voorstellen

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Hans Schepens, 5 jan 2020.

  1. Hans Schepens

    Hans Schepens

    Lid geworden:
    11 okt 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Oostende
    Bonjour,

    dat is Frans maar ik ben Hans uit Oostende. Ik ben al een paar maanden lid van het forum nadat ik het eigenlijk puur toevallig tegenkwam op het @. Ik heb de gewoonte om als ik iets bezit, lid te worden van een forum, had ooit een klassieke Mercedes W123, Hans230CE was geboren,ben nog jaren MOD geweest van het nu MBklassiekersforum.nl.
    Qua modelbouw, in de jeugd veel vliegtuigjes gebouwd, auto's ook, maar dan wordt je volwassen, trouwt en door werkomstandigheden heb je geen tijd meer voor modelbouw, tja een model in een vrachtwagen????
    Dan na een paar jaar ga je van stroper naar boswachter en je hebt weer tijd en ondertussen een slaapkamer vrij, dus daar kwam de trein.
    Na het huwelijk kwam er een kleiner appartement, de trein verkocht, en na een jaar of 5 kwam de kriebel terug, het is een BLEUNOSE van Billing geworden. Had de bouw geschat tot de laatste kerst, maar door omstandigheden zal ik blij zijn als het kerst volgend jaar wordt (tenminste hoop ik, ander WTF who cares).
    Wat betreft de Bleunose, ik vind persoonlijk dat Billing een zeer onduidelijke bouwinstructie erbij geeft. Gelukkig heb ik op You-tube een Amerikaan gevonden die op een 40-tal afleveringen een bouwverslag geeft, zeer nuttig. Ik dacht dat hij Gary Birkner oid heette.
    De bouw;

    - de helft van de beplanking is gedaan
    - de dekken zijn gedaan
    - we zijn nu bezig met de behuizing op de dekken te bouwen
    Verder ben ik van plan om verlichting en bakens in te bouwen, iemand enig idee hoe ik dat het beste zou doen, dek er maar eens over, ik open er een dezer een topic over. Het is inde denk fase en daarom is is de volledige beplanking nog niet gedaan.

    GTZZ ik ga snurken, dit heeft langer geduurd dan gedacht,

    H
     
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Bonjour, Hans in het frans.
    heb je al eens bij " Historische Zeilschepen" en dan, bovenaan de pagina, naar het subforum bouwverslagen gaan kijken ?
    Heb deze ooit ook gebouwd, misschien heb je wat aan"mijn verslag."
     

Deel Deze Pagina