Even voorstellen :)

• Topicstarter Topicstarter p.hofman
  • Startdatum Startdatum
P

p.hofman

Guest
Hey beste heli vliegers!

Ik heb laatst voor de gein wat rondgevlogen met een heli van een maatje van me, geen idee wat voor merk maar het was erg verslavend, nu wil ik ook gaan vliegen met een heli maar omdat ik niet weet hoe lang ik het leuk vind blijven wil ik niet meteen me bankrekening plunderen voor een heli.

Ik heb op het forum gezocht wat ik nou het beste kan kopen.
Aangezien ik

1. low buget wil
2. wel wil kunnen leren vliegen en eventueel (na verloop van oefenen) wat stunten.
3. meer dan 10 minuten vliegtijd wil hebben.

heb ik het volgende in gedachten

- E-Sky Honey Bee CP2 RTF
- Training gear set
- LiPo 11.1V 1000MAH (12C)

of (zonder te gaan stunten)

- E-Sky Honey Bee FP RTF Mode 2
- LiPo 7.4V 820MAH (10C)

wat ook weer een stuk goedkoper is.

Nu ben ik alleen benieuwd als een CP wel is wat ik echt nodig heb.
Is een CP te doen voor een beginner zonder deze direct direct crashed en het game over is?
Of een FP nemen en als het echt leuk word en ik het onder de knie heb een CP te nemen (met meer budget).

Ik wil eind deze week 1 van de 2 gaan halen.
Wie o wie helpt mij met de knoop door te hakken.

Nog even ter extra informatie, ik heb geen ruimte binnen te vliegen dus wil met wat redelijk weer buiten rondjes vliegen (grote parkeerplaatsen, voetbal velden etc)

Gegroet!

zal daarom ook 99% van de tijd op voetbalveld/grasveld/weiland zijn.

Ik ben zelf ook beginnend vlieger maar gelukkig nu alweer iets verder gevordert :)

p.hofman zei:
Is een CP te doen voor een beginner zonder deze direct direct crashed en het game over is?

Niet doen, crash is direct zonde. CP is veel hoger in toeren dus meer schade !

Of een FP nemen en als het echt leuk word en ik het onder de knie heb een CP te nemen (met meer budget).

Doen, hier kan je wat goedkoper mee crashen ook al zijn de vliegeigenschappen wat minder.

Ik ben zelf begonnen met een piccolo FP, paar keer gecrasht maar hovering ging na een tijdje wel redelijk.
Daarna ben ik ook op de SIM gaan oefenen. Dat is na het hoveren echt bijna een MUST wil je vliegen zonder crashen.

Met name zijwaarts en nose in kan je dan goed oefenen zonder dat het geld kost.

Nu ben ik bezig met mijn raptor 30, ik kan al redelijk rondjes vliegen, nose in nog niet en zijwaards moeilijk.

Zo ben ik begonnen.

Dus ik zeg ; eerst een FP, daarna verder kijken :)
Hoi,

Kijk daar heb ik wat aan! Ik zag net ook een filmpje van de CP maar zag idd dat die flink aantal keer neerging.
Ga ik even kijken wat ik aan FP kan vinden (E-sky- of andere)

Nog even dit, een FP is dan wel goedkoper in het crashen, maar is wel heel erg windgevoelig, alleen bij windstilte kan je met een efpeetje buiten. Een CP daarentegen draait een hoger toerental, waardoor die net dat ietsje beter tegen een beetje wind kan (nu ook niet proberen bij 4 beaufort he).

Back