Even voorstellen...

Discussie in 'Duikboten' gestart door tomviguurs, 13 dec 2007.

  1. tomviguurs

    tomviguurs Guest

    Hallo allemaal, ik heb ook pas een duikboot besteld van de firma Engel, de U-177. Ik ben zeer benieuwd hoe de bouw ervan zal gaan verlopen.

    Dit is een geweldig forum als ik zo de berichten her en der lees en ik hoop dat ik mijn ervaringen en wellicht natuurlijk problemen hier ook kwijt kan.

    Groetjes,

    Tom
     
  2. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Hallo Tom

    Zo ter zien gaan wij dus ongeveer gelijktijdig beginnen met de bouw.
    Heb net bericht gehad van Engel dat mijn Nautilus verstuurd is,
    Verzending is 1 a 2 dagen, dus ik kan zeker met de kerst beginnen.
    Welke versie heb jij besteld?
    Tae, Taes of Tmax?

    Groeten Willem
     
  3. ---
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 feb 2009
  4. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    hallo Tom,

    Ook van mij welkom in dit hoekje,en veeeeeeeeeeeeeel sterkte met de bouw van de U-177.

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  5. tomviguurs

    tomviguurs Guest

    Leuk mensen bedankt voor de tips!

    Trouwens ik heb de U177 Type IX D2 with Diving System TMAX Premium Kit + Robbe Futaba FX-18 RC-System besteld.

    Ik heb ook al het een en ander opgeslagen en informatie verzameld. Veel heb ik in het verleden al met modelbouw gedaan (tanks bouwen, treinen e.d.), maar dit is toch wel iets waar ik een uitdaging aan heb. Vooral met dingen die niet precies passen, het werken met vulgereedschap en het schuren van de romp / afwerking ben ik zeer benieuwd naar hoe dit zal gaan.

    Bovendien is het wel leuk voor mij omdat mijn pa de U-47 van Robbe aan het bouwen is en ik dus ook een goede hulp in de buurt heb.
     
  6. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Tom,

    van harte welkom en veel succes met de bouw van de U177 (en de U47). Gebruik de zoekfunctie van het forum als je iets wilt weten maar stel de vraag gerust opnieuw als je twijfelt!!!
    De duikbootkapiteins weten donders goed wat een model als de U177 kost en hoe zonde dat het is als je het verknoeit. Beter teveel vragen dan teweinig...
    Volgens mij was de laatste U177 die gebouwd is die van Mart. Jij bent de eerste van de 'TMAX-generatie'. Hou ons op de hoogte!

    Jos
     
  7. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Beste Tom,

    Als mede U177 kaptitein wil ik je ook van harte welkom heten. Je hebt een schitterende boot gekocht waar ik zowel veel plezier als grijze haren van heb gekregen.

    Er zijn inmiddels een aantal draadjes aan de U177 besteed. Wat mij betreft zou moet je zeker even mijn draadje over het tussen dek van de U177 lezen. Mocht je daar adviesen over willen, stuur me dan even een PB-tje

    Een tweede opmerking is dat de U177 een schitterende boot is, maar als je een waarheidsgetrouw schaalmodel van een specifieke IX-D2 (geldt ook voor de U177) wilt hebben, er op zijn zachts gezegd weinig van klopt. Nogmaals als het niet niet om de details gaat, vind ik het nog steeds een van Engell's mooiste modellen, wat destijds de reden voor mij was om de U177 aan te schaffen.

    Ook is er een IX-treffen geweest in Leerdam waar er een aantal u-boot geinteresseerde waren, maar ook een aantal andere U177 bouwers.

    Veel bouw plezier toegewenst,


    Mathijs
     

Deel Deze Pagina