Eventjes voorstellen!

• Topicstarter Topicstarter juultje
  • Startdatum Startdatum
J

juultje

Guest
@ mod: als dit bericht verkeerd geplaatst staat gelieve het te verplaatsen.

Dag lieve mensen!

Eventjes voorstellen :wink: . Ik ben dus juultje en ben geïnteresseerd in modelbouw. Meer bepaald die toffe vliegtuigjes van jullie. 8O Omdat ik ook graag zou beginnen met deze hobby zou ik dan ook regelmatig op dit forum actief zijn en vragen stellen. Ik ben namelijk al 2à3 maanden jullie forum aan het lezen. :oops:

Na lang overwegen ben ik verleden week eens een modelbouwzaak binnengestapt nl. Modelbouw Dumon in Veurne te België. Daar was een oude gezellige man die mij een beetje wegwijs maakte in de wereld van modelbouw, ik zou vooral geïnteresseerd zijn in van die vliegende schaalmodellen :D :D :D .

Nou heb ik enkele vragen,

---> Die man(grijs haar en groene broek :lol: ) vertelde me dat de meeste fanaten beginnen met een 4-kanaals zender, daar heb ik toch wat mijn twijfels bij! Omdat ik graag van die schaal-modellen zou bouwen (nl. een Canadair met echte watertank) denk ik dat je meer dan 4 kanalen nodig hebt. Ik wil namelijk niet ieder moment een nieuwe zender te hoeven kopen!(ik wil ook een leerling aansluiting + pc-aansluiting)

---> Als beginnerstoestel raadde hij mij een easystar aan. Ik heb inderdaad veel goede berichten er over gelezen maar vind hem wel lelijk.
Ik dacht aan een robbe charter om te beginnen want dit is ook een hoogdekker.

---> Ten derde vond hij het ook handig om contact op te nemen met de plaatselijke vliegclub daar en ik ben nogal verlegen :roll: . Is er iemand die mij nog verder wegwijs zou kunnen maken, op dit forum dan?

---> Verder zal ik al mijn ervaringen opschrijven en een jaar later posten, van begin tot eind met foto's en al, want dat miste ik nogal. Een uitgebreide startersgids.

Als jullie opmerkingen, bevinden etc. hebben post gerust want ik verwacht jullie berichtje vol ongeduld.

Als eerste welkom.

Als eerste, die man heeft best wel gelijk. Die schaalbak dat duurt jaren voordat je daar aan toe bent en dan is die mooie nieuwe zender alweer achterhaald.

Die easystar is goed en redelijk goedkoop, die charter is iets groter en ook heel goed als trainer is wel in zijn totaliteit iets duurder.

Dat van die vliegclub is wel zeer verstandig. Er zijn dingen die wij je via dit forum niet echt kunnen leren, daarom is die vliegclub zo belangrijk, en zeker voor het leren vliegen. Bij de meeste clubs betaal je lidmaatschap en daarbij is een gedegen vliegopleiding in opgenomen. En ook al denk je dat je na enkele jaren alles weet, dan nog blijf je in deze hobby nieuwe dingen leren.

Dan het laatst, niet pas een jaar wachten en dan alles posten, maar gewoon direct alles posten. dan kunnen we ook sneller op eventuele foutjes reageren.

Halo,

Dus als ik alles goed versta zou ik best beginnen met een 4-kanaals zender. Na wat opzoekingen ben ik uitgekomen op de mc-12 van Futuba.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of info hebben over een andere zender die zij gebruiken?

Alvast bedankt :o

ik zou absoluut een meerkanaals computerzender kopen, tenslotte ben je 14 jaar en pikken het vliegen razendsnel op.
de meeste jeugdigen die ik gezien heb vliegen het 2e seisoen al vrolijk met mustangs, spitfires en extra's.

de meerprijs van de computerzender is ook nihil tegenover de 4 kanaals, bij shamrock verkopen ze de futaba FX18 voor een mooie prijs (105 euro) dat is een prachtige zender om mee in te stappen en goed voorruit te kunnen, ook in de toekomst.

Welkom !
Ik zou ook in ieder geval het forum blijven lezen, ik ben ook beginner en wist totaal echt werkelijk niets van modelvliegen.
Door elke dag paar maal het forum door te lezen en te kijken hoe anderen hun problemen oplossen, leer je al een hele hoop !

Michael

juultje zei:
Na wat opzoekingen ben ik uitgekomen op de mc-12 van Futuba.
De MC12 is van Graupner en is een computerzender uit de lagere prijsklasse. Standaard 4 kanalen, uit te breiden tot 7. Met 8 modelgeheugens en diverse mixfuncties aan boord. Niets mis mee. Kun je zeker een hele tijd mee vooruit. Bij Dumon zal deze waarschijnlijk ook uit voorraad leverbaar zijn. Gebruik de zoekfunctie en je komt vanzelf diverse draadjes tegen, waarin er over deze zender wordt geschreven.

Of het de zender is, die je moet gaan kopen, is natuurlijk je eigen beslissing. Ga echter naar een vliegclub (ook al ben je doodverlegen) en steek daar eerst eens je licht op. Neem de eerste keer een ouder iemand mee, dan start het kennismakingsgesprek wat sneller op. Binnen de vliegclub zullen er heus wel wat vlieginstructeurs zijn, die je het vliegen bij zullen brengen. Vraag die welke zender je het beste kunt kopen en ook welke zenders het meest worden gebruikt binnen de vereniging.

Bedankt allemaal!!!

Corrien jou tip zal ik zeker opvolgen. Ik zal met mijn pépé(82 en zot van mechaniek) eens een bezoekje brengen aan de vliegclub. Ik denk dat ik nog eventjes op zoek ga naar de perfecte zender en dan later mijn keuzes hier aan jullie voorleg :roll: .

Groetjes juultjen :bye:

en ik zou zeker voor de charter gaan
een heel mooi vliegtuig en zeker met een OS max 40:D

gr.svenie

Back