Waarom EVO ? afkorting van evolutie in mijn bouwmethode 
Na de bouw van mijn bergfalke een nieuwe trainer romp gebouwd met foam kern vleugel , wortel 240 mm tip140 mm
Profiel HQ/W -2.5-12 / HQ/W -2.5-10 / HQ/W- 2.25-10 mod xd xw.
Wortel rib triplex met 2 korte liggers 250 x 12 x 3 mm met triplex 0.8 mm webbing als versteviging rond de messing buis 5/6 mm en een veerstaal verbinder 160 mm in de vleugel ,
De romp lengte 145 cm is opgebouwd met 2 lagen 1.5 mm balsa , binnenste laag dwars op de buiten laag en dubbeling open deel onder de vleugel en rond de coqpit
Stabilo 60 X 10 cm 3 lagen balsa 1.5 mm , richting 25 X 10 cm 4 lagen 1.5 balsa , alles in profiel geschuurd
Motor HK propdrive 35/36 930 KV geeft met een prop 11/6 300 W met verse lipo 3000 mA en 40 regelaar
Totaal vlieggewicht 1700 gr
De romp heeft al gevlogen met een vleugel van 208 cm span 1600 gr vliegklaar.
Deze vleugel met zelfde profiel maar een sweep van 100 mm was het CG te ver naar voren.
De vleugel van 258 span heb ik met rechte voorkant gebouwd en nu kan ik met de lipo mooi het CG regelen.
Omdat hier alles stil ligt heb ik deze laatste opstelling nog niet kunnen testen

Na de bouw van mijn bergfalke een nieuwe trainer romp gebouwd met foam kern vleugel , wortel 240 mm tip140 mm
Profiel HQ/W -2.5-12 / HQ/W -2.5-10 / HQ/W- 2.25-10 mod xd xw.
Wortel rib triplex met 2 korte liggers 250 x 12 x 3 mm met triplex 0.8 mm webbing als versteviging rond de messing buis 5/6 mm en een veerstaal verbinder 160 mm in de vleugel ,
De romp lengte 145 cm is opgebouwd met 2 lagen 1.5 mm balsa , binnenste laag dwars op de buiten laag en dubbeling open deel onder de vleugel en rond de coqpit
Stabilo 60 X 10 cm 3 lagen balsa 1.5 mm , richting 25 X 10 cm 4 lagen 1.5 balsa , alles in profiel geschuurd
Motor HK propdrive 35/36 930 KV geeft met een prop 11/6 300 W met verse lipo 3000 mA en 40 regelaar
Totaal vlieggewicht 1700 gr
De romp heeft al gevlogen met een vleugel van 208 cm span 1600 gr vliegklaar.
Deze vleugel met zelfde profiel maar een sweep van 100 mm was het CG te ver naar voren.
De vleugel van 258 span heb ik met rechte voorkant gebouwd en nu kan ik met de lipo mooi het CG regelen.
Omdat hier alles stil ligt heb ik deze laatste opstelling nog niet kunnen testen