EVO9 en programmeren heliCCPM ?

Hi,

IK heb de ontvanger en zender van mijn E-Sky CP2 heli gedumpt en een 6 kanaals berg ontvanger en mn EVO9 erbij gepakt. Revo heb ik inmiddels onder de knie, maar ik zit nog met een klein probleempje.

De throttle-limiter zit op slider F. Als ik de pitchstick op halve stand heb het ik 0 graden pitch. Ik wil met het geven van meer pitch (plus of min) iets meer gas meemixen (om toerental rotor niet in te laten zakken).

Hoe programmeer ik dit in de EVO ? IK kom er met de manual en FAQ's van internet niet uit.

Groet !

Franck

Hoi ! Je hebt toch een throttle curve ? deze stel je in onder de knop waar het stickje op staat. Verder gaat je gas pas meelopen als je slider tegen de aanslag staat. Je moet dus de schuif helemaal omhoog duwen.

Precies, het ging niet goed omdat :

A de flight fases niet goed stonden geprogrammeerd.
B Ik niet begreep dat als je slider F helemaal dicht staat je de curves niet kan instellen !

Ik heb de evo voor normaal cruise goed staan, de acro en of 3D fase komt ook wel goed.

BEdankt alsnog voor je reaktie!

Op RC groups is een dedicated draadje voor de EVO serie. Daar vind je alles wat je nodig hebt.

Overigens heb ik ook de video van Bob over ball-links gezien...ben wel toe aan een nieuw setje voor mijn CNC kop :oops:

Je zal toch jezelf in de zender moeten verdiepen om er fijn mee te kunnen werken, anders sta je straks op het veld en weet je niet eens hoe je het gas kunt instellen. De Evo is een wereldzender !

De gyro is nu nog even het orgineel. Ik gebruik nu alleen nog even een losse berg ontvanger icm met mn EVO en een 010 astro voor mijn CP2.

Eerst maar eens snappen hoe ik verder mn revo en nog wat andere zaken moet afstellen.

Er komt een HIMAX 3800KV motortje aan met iets meer power , ik ben nog op zoek naar een GY240.

Wat bereft de verdieping..:) Ben er druk mee bezig...het 3 manuals/FAQ's van de evo op mn bureau liggen. Realiseer me dat (in mijn geval) het soms even duurt voordat het muntje valt.

De EVO is absoluut een wereldzender, dat weet ik alleen al op basis van mn ervaring tot nu toe met vliegtuigen.

Ik ben de enige EVO gebruiker op de club...daar heb je weer zoiets :roll:

Overigens net een testhover gedaan met nieuwe programmering....(en HIMAX motor...die kwam vanochtend binnen)

Hij vliegt stabiel en goed trimbaar op de EVO.. :) :) :) Expo en pitchcurve zijn nog niet helemaal goed, maar ik weet nu waar ik het moet zoeken :)

Back