evoJet B170neo brandstof

Hallo, ik ben geïnteresseerd in het kopen van een evoJet B170neo turbine. Het is de eerste keer dat ik een turbine zou kopen. Na wat opzoek werk is het gebleken dat het niet makkelijk is om Jet A1 brandstof te vinden. Ergens had ik gelezen dat het ook zou werken met diesel, klopt dit? En zo niet, hebben jullie enkele tips om Jet A1 te kopen? Ik heb alreeds naar enkele verkopers gebelt maar zij verkochten enkel in bulk.

Alvast bedankt!

Diesel is niet echt aan te raden. Er zitten veel te veel "verontreinigingen" in die het brandstof systeem kunnen verstoppen.
Een tweede probleem is de ontsteking, diesel ontsteekt niet zo makkelijk als petroleum of Jet-A1. Het starten zal een stuk lastiger zijn met diesel.
Dan zal diesel hoogstwaarschijnlijk ook veel meer roken, ook iets wat de meeste mensen niet echt "fijn" vinden.
Het voordeel van diesel kan wel zijn dat je mogelijk meer stuwkracht zou kunnen hebben. Diesel bevat duidelijk meer potentiele energie per volume eenheid. Het probleem is vaak wel om dat er in bruikbare vorm uit te krijgen. ;)

Laatst bewerkt:
Diesel is niet echt aan te raden. Er zitten veel te veel "verontreinigingen" in die het brandstof systeem kunnen verstoppen.
Een tweede probleem is de ontsteking, diesel ontsteekt niet zo makkelijk als petroleum of Jet-A1. Het starten zal een stuk lastiger zijn met diesel.
Dan zal diesel hoogstwaarschijnlijk ook veel meer roken, ook iets wat de meeste mensen niet echt "fijn" vinden.
Het voordeel van diesel kan wel zijn dat je mogelijk meers stuwkracht zal kunnen hebben. Diesel bevat duidelijk meer potentiele energie per volume eenheid. Het probleem is vaak wel om dat er in bruikbare vorm uit te krijgen. ;)
Oké, bedankt voor de info! Nog 2 kleine vragen over de opslag van Jet A1, kan dit in een plastice jerry can bewaard worden zoals deze? En hoe lang kan deze gebruikt worden? :)

Gianni, voor welke zou deze van toepassing moeten zijn?
Raar maar waar, het zou niet voor te vliegen zijn. Ik heb een turbine altijd al interresant gevonden, ik zou zelf een EDT willen maken, de radio controller vervangen door een zelf gemaakte afstandsbediening en software controller en elk leuk project wat in me op komt proberen. Het lijkt me ook wel tof om te zien wat voor een resultaten het op een fiets bv kan bereiken. Dit allemaal met veiligheid in het achterhoofd uiteraard. ;)

Dan ben je vast meer thuis in het elektronische gedeelde en dat is ook boeiend, maar dat gaat dan weer mijn petje te boven.
En als je een fiets wil aandrijven kan ik je volgen waarom je al eerder naar een +16kg stuw grijpt.
Als bardstof zou ik niet te veel zorgen maken en is petroleum met 5% turbineolie prima, daar doe je niets mis mee.
en opslaan in een goeie jerrycan is best ok.
Hoop van je ontwikkelingen nog te lezen hier.

Dan ben je vast meer thuis in het elektronische gedeelde en dat is ook boeiend, maar dat gaat dan weer mijn petje te boven.
En als je een fiets wil aandrijven kan ik je volgen waarom je al eerder naar een +16kg stuw grijpt.
Als bardstof zou ik niet te veel zorgen maken en is petroleum met 5% turbineolie prima, daar doe je niets mis mee.
en opslaan in een goeie jerrycan is best ok.
Hoop van je ontwikkelingen nog te lezen hier.
Ik ga zeker dit forum in het oog houden. Veel interessante dingen die hier te lezen zijn.
Ik wil u alvast bedanken voor uw info! Indien ik toffe/interessante dingen bereik zal ik het zeker hier posten.

Ik haal altijd kachel petroleum bij de pomp. Zolang het maar schoon en zuiver is (geschikt voor kachels) draaien die turbines er ook prima op. Beetje olie (dte mobile light bv) erbij en klaar.

Ik zou niet weten waar ze dat hier verkopen, kachelpetroleum. Bij de pomp hebben ze het niet.

Ik haal mijn petroleum bij de Boerenbond. Oranje plastic fles/kan van 20 liter. Heette eerst Zibro maar de laatste keer dat ik hem kocht was het Qlima.

Laatst bewerkt:
Ik draai verschillende EvoJets op deze brandstof. Ongeveer 400 liter zonder problemen de afgelopen 2 jaar.

Gebruik jetcat olie ivm de antistatic.

Peter

Back