Evolution 7-77 radial

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door montt00, 15 jul 2015.

  1. montt00

    montt00

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    93
    Beste forummers.
    Is er iemand onder jullie die ervaring heeft met de Evolution stermotoren? De heer Seidel heeft indertijd de productie uit handen gegeven in India. Zie ook het logo op deze motoren. Omdat ik het wel zag zitten met deze motoren heb ik diverse forums geraadpleegd . Deze motoren kwamen er niet zo goed vanaf. Volgens de beschrijving zouden het stuk voor stuk toch goede motoren zijn. Ik zou graag een open en eerlijk advies krijgen.
    Groetjes,
    Timo
     
  2. frankmim

    frankmim

    Lid geworden:
    14 sep 2009
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Almere
    Ik heb de 35cc 7cyl van ums evolution, loopt als een trein!
    Zit op een stearman.
    Houd er wel rekening mee dat je met de hand de rockers (tuimelaars) moet smeren aangezien er geen klepdeksels op zitten.
    De motor onder een motorkap wegwerken is daarom niet handig (en in mijn ogen ook zonde) bij deze motor.
    Nog geen moment spijt gehad van deze motor.

    gr Frank
     
  3. montt00

    montt00

    Lid geworden:
    15 aug 2009
    Berichten:
    93
    Hallo Frank.
    Doet me goed om te horen dat je tevreden bent. Heb intussen veel recenties gelezen op andere sites , zoals Flying Gigants en Rc Universe. 90 % van de mensen uiten lof over deze motoren. De rest weten vlgs. mij niet waar ze het over hebben. Ik ga er voor. Het wordt een Evolution 7-77
    Gr.
    Timo
     
  4. Arthur van Aalst

    Arthur van Aalst

    Lid geworden:
    20 jul 2022
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Sprundel
    Hallo,
    Ben ook van plan op termijn een UMS 7-77 glow aan te schaffen. In het verleden enkele kritische reviews gelezen maar dat heb je altijd wel. UMS verkoopt duizende van deze motoren en als ze echt slecht zouden zijn zou je hierover meer horen, nietwaar?
     

Deel Deze Pagina