Exceed XL helikopter draait alleen maar rond

• Topicstarter Topicstarter Spike
  • Startdatum Startdatum
S

Spike

Guest
Betse lezers,

Wie kan me met het volgende helpen.
Heb sinds kort een Exceed XL helikopter gekocht.
Het toestel doet verder niks dan draaien op de grond als ik de gashendel open trek. Van de grond kom ie dus niet. De trim knoppen staan in het midden. Wie weet weet hier raad mee?

Vriendelijke groet.

Spike.

Als je na het lezen van de manual er nog niet uitkomt, zou ik teruggaan naar de verkoper.

Dag Gerard,

Het gaat om een Exceed XL helikopter.
Ik heb geen directe link naar de verkoper van dit toestel maar op de site van San Huan spareparts vindt je hem ook terug. Wordt er een beetje gek van hoe dat ding als maar blijft rondtollen en niet van de grond komt. Zelfs ná het uittrimmen gebeurt er gewoon niks. Suggesties?

Vriendelijke groet,

Spike.

Ha Spike,

Ik wil je wel proberen te helpen, maar ik heb geen idee over wat voor heli we het hebben, is het een coaxiale of FP heli?

Betse lezers,

Het toestel doet verder niks dan draaien op de grond als ik de gashendel open trek. Van de grond kom ie dus niet. De trim knoppen staan in het midden. Wie weet weet hier raad mee?

Vriendelijke groet.

Spike.

Hallo Spike

Waarscheinlijk heb je een chinese coax (2 rotors boven elkaar) gekocht voor een paar 10tjes.
Als dat zo is ja dan word het heel lastig. Heb zelf aan het begin ook zo'n ding gehad die niet te besturen was. Blijkt dat het aan de print plaat ligt die er in zit.
Het kan wezen dat er een potmetertje opzit die je kan afstellen zo niet dan hoop ik dat je de bon nog hebt en kunt terug sturen.
Dan is er helemaal niks aan te doen.

Groet Wiebe

Betse lezers,

Vriendelijke groet.

Spike.

Een aantal mogelijke oorzaken:

- Haar tussen 1 van de assen
- Motor niet in orde
- Trim ook af te stellen op de heli middels eerder genoemd potmetertje
- 1 van de rotor-assen loopt te zwaar
- accu erg slecht (misschien door te diep ontladen), waardoor hij niet meer genoeg power heeft.

zitten de rotorblad houders wel vast op de as deze moeten vast zitten , denk dat die van jou slibt zou hier even na kijken ,
hoop dat je er wat mee kunt gr Nick:cool:

Of je tailmotor draait de verkeerde kant op.. Kan gebeuren als de aansluiting daarvan verkeerd om zit..

Back