Exfc 2009

Jaja, en Jens ook:
P1010131.jpg

Het engelse team:
P1010190.jpg

En dan nog een paar snel geuploade foto's..
P1010208.jpg

P1010049.jpg

P1010093.jpg

P1010094.jpg

P1010095.jpg

P1010024.jpg

P1010026.jpg

P1010040.jpg

P1010008.jpg

P1010014.jpg

als het volgend jaar eens wat dichterbij is:)

Kan ook niet wachten op meer foto+filmmateriaal, is altijd leuk bij zon groot evenement

Het is helaas om de 2 jaar op deze plek (Znojmo) te doen.
Super evenement, zeker aan te raden.

Als we thuis zijn zal ik (of Jens) wat meer foto's posten, ikzelf heb ook nog een hoop film gemaakt.

Volgens het duitse forum zou de eerste crash van Donatas zijn omdat hij vergeten was de antenne op de zender te schroeven.

Op de site van EXFC vond ik "de eerste" foto`s die zij openbaar maken. Kennelijk is het Nederlandse forum een stuk sneller :-D

ModelCity První fotky z EXFC 2009

P/s google translate is best handig want anders begrijp je er niet zo heel veel van..... klik anders maar op Naše akce :D

První fotky z EXFC 2009
Pro ty, kdo nemohou přijet osobně, je ve fotogalerii, v sekci Naše akce v obrazech, první ochutnávka fotografií na dokreslení páteční atmosféry

Laatst bewerkt:
Gaan naar Finale:

1 Gernot
2 Ido
3 Filippo
4 Mettel A
5 Mazzucchelli Marco
6 Erwin Baumgartner
7 Krahofer Wolfgang
8 Hecht Julien

full scores: 3DCollege.be

Laatst bewerkt:
Zo, terug van enkele fantastische dagen EXFC in Tsjechië. Wat een geweldig evenement! Super organisatie en super freestyles van ongelofelijk hoog niveau. Gernot, Ido, Fillipo zijn buitencategorie. Deze kwaliteit van vliegen zie je maar zelden. In vergelijk tot hen is iedereen maar een beginner.

Ik heb pas 1 september de bevestiging gekregen dat ik kon deelnemen. Dat betekende dat ik slechts kort heb kunnen oefenen met mijn nieuwe freestyle. Ongeveer 20 trainingsvluchten heb ik dankzij het slechte weer van begin september kunnen maken. Na elke vlucht weer enkele wijzigingen aangebracht. Tot op het laatste moment (vrijdag tussen vlucht 1 en 2) heb ik nog kleine dingen aangepast.
Mijn eerste vlucht was niet geweldig vanwege zenuwen en een motor die op dat moment onvoldoende vermogen leverde (plaats 20). Voor de tweede vlucht heb ik enkele kleine aanpassingen gemaakt. Tevens gevlogen met een half volle tank en minder smoke-oil. Dit scheelt toch ruim 750 gram aan vlieggewicht. En dat heeft zich geloond: een goede freestyle die beloond werd met plaats 15). Uiteindelijk resulteerde dit in plaats 20. Te laag voor de semi-finals. Het verschil tussen de nummers 12 en 22 was klein. Ik ben hier, gezien het zeer sterke deelnemersveld en mijn eerste deelname en de onbekendheid van het onderdeel freestyle, niet ontevreden over.

Ik was gekomen om veel te zien en te leren. En dat heb ik gedaan. IK weet nu beter waar ik op moet letten voor een goede freestyle, en dat was uiteindelijk de bedoeling. De jury waardeert het "3D-knallen" in het geheel niet. Met name Donatas kwam zodoende in het geheel niet in het verhaal voor. Veel te hard en ruw gevlogen met een leentoestel van Gernot. Maar wat kan zo'n Krill Sukhoi 33% aan krachten verwerken: onvoorstelbaar. Het vliegtuig bleef heel maar de electronica niet. Hij heeft tijdens de eerste 2 dagen ongeveer 8 servo's moeten vervangen (dure hobby).

Enkele feiten:
Vliegtuig: De norm is de 3 meter Krill Yak 55M. Het overgrote deel van de deelnemers vloog hiermee. Andere merken; Extreme Flight (Jens en ikzelf), Carden (Craig Bavery), Quique (Fillipo Materazzi) Sebart (Ian Watson) en Lindinger Votec (ongelooflijk strakke performance van Wolfgang Krafhofer: een echte kandidaat voor diegenen die een goedkope 2,8 meter kist willen aangeschaffen).
Motor: DA170. Opvallend dat er slechts enkele 3W-motoren en ZDZ aanwezig waren. Gernot heeft zelfs zijn 3W moeten vervangen voor een DA.
Gernot vliegt met een speciaal voor hem gemaakte vleugel die door Krill versterkt is t.o.v. het productie-exemplaar. En ook grotere rolroeren heeft (hol-bol constructie) met meer uitslag.
Consumptieprijzen: halve liter bier of cola voor 70 eurocent!

Ik heb de afgelopen dagen veel foto's gemaakt. Deze zullen door Jens nog gepost worden Één mooie foto van Erwin Baumgartner wil ik toch niet onthouden. Ook heb ik enkele uren video-opnames (o.a. finalevluchten van Gernot, Ido en Fillipo). Van Donatas lukte het bijna niet film te maken omdat het met grote snelheid alle kanten uitging. Ik probeer de filmopnames de komende dagen te bewerken en daarna te posten.

P1010134.jpg

Mooie foto!

Sjezus, zoveel servo's vervangen op zon bak, mag wel weer wat kosten. Misschien volgende keer nóg sterkere servo's erin, of komt het door het stikbangen dat de servos het niet aankunnen?

Hoi Jurriën

Leuk verslag en gefeliciteerd met je deelname aan je eerste grote evenement....nu heb je een nog beter doel om te trainen.....

Ben benieuwd naar de filmpjes!

Tot indoors?

Groet
Winfried

Back